تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جوایز اتحادیه بازیگران سینما و تلویزیون آمریکا

گزارشگر سینمایی زمانه

چهاردهمین جوایز سالیانه اتحادیه بازیگران آمریکا، ساعاتی پیش در شامگاه یکشنبه در لس آنجلس به بازیگران سینما و تلویزیون آمریکا اهدا شد.

در این مراسم که صدها بازیگر سینما و تلویزیون شرکت داشتند و بطور مستقیم از تلویزیون پخش می شد، اعضای اتحادیه بازیگران همکاران برگزیده خود در سال گذشته را معرفی کردند.

پیش‌تر مراسم سالیانه جوایز گلدن گلوب به دلیل اعتصاب اتحادیه نویسندگان آمریکا و حمایت اتحادیه بازیگران سینما و تلویزیون از آن به صورت معمول برگزار نشده بود ولی در حالیکه شایعاتی در باره توافق بین استودیوها و اتحادیه نویسندگان وجود دارد و امید می‌رود که پیش از مراسم اسکارِ امسال اعتصاب سه ماهه نویسندگان به پایان برسد، اتحادیه بازیگران مراسم خود را طبق معمول هر سال برگزار کرد.


جولی کریستی، جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت می‌کند

امسال سریال "بتی زشته" نامزد سه جایزه بازیگری بود که به هیچ کدام دست نیافت. در عوض فیلم "پیرمردها جایی ندارند" دو جایزه و سریالهای "سی راک" و "سوپرانوها" نیز هر یک در بخش های اصلی دو جایزه دریافت کردند.

برندگان بخش های مختلف این جوایز عبارت بودند از:

بهترین بازیگر زن نقش اصلی: جولی کریستی (دور از او)
بهترین بازیگر مرد نقش اصلی: دانیل دی لوئیس (خونی ریخته خواهد شد)


دانیل دی لوئیس، جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت می‌کند

بهترین بازیگر زن نقش دوم: رابی دی (گانگستر آمریکایی)
بهترین بازیگر مرد نقش دوم: خاویر باردم (پیرمردها جایی ندارند)

بهترین نقش گزینی: "پیرمردها جایی ندارند"
بهترین بدل کاری گروهی: "اولتیماتوم بورن"


براد پیت و آنجلینا جولی در سالن برگزاری مراسم جوایز بازیگران

بهترین بازیگر زن در فیلم تلویزیونی یا مینی سریال: کوئین لطیفه برای "پشتیبان زندگی"
بهترین بازیگر مرد در فیلم تلویزیونی یا مینی سریال: کوین کلاین برای "همانطوری که دوست داری"

بهترین بازیگر زن در یک سریال درام: ادی فالکو برای سریال "سوپرانوها"، این سریال هشت سال از شبکه اچ بی او پخش شده، شش فصل و هشتاد و شش قسمت داشته است.
بهترین بازیگر مرد در یک سریال دارم: جیمز گاندولفینی برای سریال "سوپرانوها"


تام کروز، جایزه نقش گزینی را به جاش برولین می‌دهد

بهترین بازیگر زن در یک سریال کمدی: تینا فی در سریال "سی راک"
بهترین بازیگر مرد در یک سریال کمدی: آلک بالدوین در سریال "سی راک"

سریال "۲۴" که برای بسیاری از ایرانیان به دلیل بازی شهره آغداشلو در سری پنجم آن به نقش مادر یک تروریست نوجوان عرب آشناست و در بسیاری از کشورهای جهان نیز پخش شده است، برنده جایزه بهترین بدل کاری گروهی سریال‌ها شد.

آغداشلو برای بازی در دوازده قسمت از این سریال، نامزد جایزه بهترین بازیگری نقش دوم از سوی آکادمی بین‌المللی رسانه‌های خبری هم بود.


شهره آغداشلو در سری پنجم سریال ۲۴ در نقش مادر یک تروریست عرب

سریال "۲۴" که برنده جایزه امی و گلدن گلوب نیز شده است، محصول شبکه فاکس است و پخش آن از سال ۲۰۰۱ (کمی پس از وقایع یازدهم سپتامبر) آغاز شده است.

تاکنون شش سری از این سریال پخش شده و پخش سری هفتم آن قرار است به زودی آغاز شود، موفقیت این سریال سبب شد تا فیلمی سینمایی نیز بر اساس آن با بازی کیفر ساترلند به نقش جک باوئر ساخته شود.


آمریکا فررا، بازیگر سریال محبوب بتی زشته روی فرش قرمز مراسم جوایز بازیگران

اتحادیه بازیگران سینما و تلویزیون آمریکا بیش از ۱۲۰۰۰۰ عضو دارد و مهم‌ترین اتحادیه صنفی سینمایی و تلویزیونی آمریکا محسوب می‌شود.

رونالد ریگان در سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۲ رئیس این اتحادیه بود که نقشی اساسی در تهیه لیست سیاه بازیگران و سینماگران متهم به چپ گرایی و کمونیست بودن برای کمیته (مقابله با) فعالیت‌های ضد آمریکایی کنگره آمریکا ایفاء کرد و بعدها به مقام ریاست جمهوری ایالات متحده رسید.

۴۲۰۰ عضو اصلی اتحادیه که بصورت تصادفی انتخاب می‌شوند با شرکت در رای گیری نامزدها را انتخاب و سپس همه اعضا از بین نامزدها، برگزیدگان را انتخاب می‌کنند.



مطالب مرتبط:

نگاهی به جوایز جشنواره ساندنس

کسی برای گرفتن جوایز گلدن گلوب نیامد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)