تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ممانعت از ورود دانشجویان بهائی به دانشگاه

جامعه بین‌المللی بهائی اعلام کرد که دانشجویان بهائی ساکن ایران در سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها نتوانسته‌اند سر کلاس‌های درس حاضر شوند.

به گزارش سرویس خبرى جامعۀ جهانی بهائى، پرونده تحصیلی دانشجویان بهائی در سایت سازمان سنجش با عبارت «نقص در پرونده» به نمایش درآمده است که نشان می‌دهد «سیاست بازداشتن بهائیان از تحصیلات دانشگاهی همچنان به قوت خود باقی است.»

بر اساس این گزارش، اخراج سایر دانشجویان بهائی که توانسته‌اند در سال‌های اخیر وارد دانشگاه شوند، از سوی مقامات ایران همچنان ادامه دارد.

خانم بانی دوگال، از جامعۀ جهانی و به‌خصوص از اساتید، مسؤلان عالی‌رتبه و دانشجویان تقاضا کرده است که با اعتراض به این اقدام جمهوری اسلامی، حمایت خود از دانشجویان بهائی را اعلام کنند.

جامعه بین‌المللی بهائی می‌گوید سال گذشته از میان یک هزار دانشجوی بهائی که فرم‌های مربوط به آزمون سراسری را پر کرده بودند، 800 نفر از آنها موفق به شرکت در کنکور نشده‌ یا مقابل نامشان عبارت «نقص پرونده» درج شده است.

شکایت برخی از دانشجویان از دادگاه‌های قضائی نیز به جایی نرسیده است.

از زمان تأسیس جمهوری اسلامی ایران در سال 1357، سازمان ملل متحد بارها نسبت به اوضاع بهائیان در ایران اظهار نگرانی کرده ‌است.

کنگره آمریکا و پارلمان اروپا نیز قطعنامه‌های مشابهی صادر کرده و خواستار رفع تبعیض و سرکوب مذهبی در ایران شده‌اند.


در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،حقوق اقلیت‌های دینی چون مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان به رسمیت شناخته شده است، اما بهائیان به عنوان اقلیت دینی محسوب نمی شوند.


در همین رابطه:
افزایش‌ فشار‌ها علیه بهائیان در ایران
ایران اتهام بمب‌گذاری توسط بهائیان را رد کرد
ایرنا، بهائیان را متهم به بمب‌گذاری کرد

نظرهای خوانندگان

برای مقابله با عقیده ای بدترین کار ظلم نمودن به پیروان آن عقیده می باشد. اگر سردمداران اسلامی کمی می رفتند و تاریخ ادیان را می خواندند می فهمیدند که این اقدامات بی فایده می باشد. بهترین کاری که می شود انجام داد آن است که در مقابل ارادةالله تسلیم بود و در مسیر او قدم برداشت.

باید برای این دوستان دعا خواند تا شاید پند گیرند.

-- محمود ، Oct 6, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)