تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

جایزه مهرگان امسال برگزار نمی‌شود

برگزارکنندگان جایزه مهرگان اعلام کردند که مراسم اعطای این جایزه که همه ساله در مهر ماه برگزار می‌شد، امسال برپا نخواهد شد.

قرار بود امسال، نهمین دوره جایزه مهرگان برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری‌ها هیئت مدیره جایزه مهرگان در بیانیه‌ای با پوزش از نویسندگان اعلام کرد که با وجود بررسی آثار، مراسم امسال به دلیل «دست‌یابی نداشتن به شرایط مطلوب و مناسب» برگزار نمی‌شود.

بانیان این جایزه همچنین گفته‌اند که برای رعایت حقوق نویسندگان، این جایزه در سال ۱۳۸۸ به صورت دوسالانه اهدا خواهد شد و مجموعه کتاب‌های سال ۸۶ و ۸۷ با هم مورد ارزیابی هیئت داوران هر بخش قرار خواهد گرفت.


فتح‌الله بی‌نیاز، سودابه سلگی، علی زرگر، اکرم طاهرپور، شکوه فرگاه و علی پازوکی، اعضای هیئت امنای جایزه مهرگان هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «هیئت امنای جایزه مهرگان مصمم است چنان‌چه تولید و نشر آثار ادبی و علمی در سال آینده رونق گیرد، این جایزه را در چهار حوزه مهرگان ادب (در دو بخش بهترین رمان و بهترین مجموعه داستان کوتاه)، مهرگان علم (برای بهترین اثر علمی در زمینه محیط زیست) و مهرگان ادب نوجوان (برای بهترین رمان نوجوان) به پدپدآورندگان آثار اهدا کند.

جایزه مهرگان از قدیمی‌ترین جوایز غیردولتی در ایران است که پیش‌تر، شرکت پکا که یک شرکت تعاونی پخش و توزیع و متشکل از ناشران برجسته کشور بود، آن را برگزار می‌کرد.
پس از تعطیلی پکا، علیرضا زرگر مدیرعامل سابق پکا با حمایت مالی شکوه فرگاه، اکرم طاهرپور و سودابه سلگی این جایزه را برگزار می‌کند.

یکی از مشکلات اعطای جوائز غیر دولتی در ایران، مکان برگزاری مراسم است که هر سال، مشکلات فراوانی را برای برگزارکنندگان این نوع جوایز ایجاد می‌کند.

اداره اماکن پس از تائید مکان برگزاری مراسم، باید برای بانیان آن مجوز صادر ‌کند.
دشواری‌های یافتن مکان مناسب، برگزاری چنین مراسمی در ایران را گاه، ماه‌ها به تعویق می‌اندازد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)