تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تازه‌های نشر: «اگه تو بمیری»

مجموعه داستان «اگه تو بمیری» نوشته محمدرضا گودرزی در ۲۰۰۰ نسخه از سوی نشر افق منتشر شد.

آقای گودرزی با انتشار اولین داستانش که «پشت حصیر» نام داشت، توانست توجه منتقدان مطبوعات و بنیاد گلشیری را به داستان‌های خود جلب کند.
مجموعه داستان «در چشم تاریکی» وی نیز به مرحله نهایی داوری بهترین مجموعه داستان بنیاد گلشیری رسید.

«اگه تو بمیری» مجموعه‌ای از ۱۲داستان کوتاه گزنده و صریح به نام‌های «سمعک»، «تعقیب»، «ببین زانوم ورم کرده»، «اشک»، «قرص»، «یوسف»، «چه عجب»، «قامت رعنای جعفر»، «اگه تو بمیری»، «زل زدن به آفتاب»، «کرکس‌ها»، «حسنک کجایی؟» و «راز مرگ پرندگان پارک بیدزار» است.


آغاز داستان کوتاه «چه عجب» از این مجموعه چنین است: «همیشه عاشق این بودم که خبرهای بد را من به دیگران بدهم...البته شما می‌توانید بگوئید این میل یک مرض است، نمی‌دانم شاید هم باشد، ولی نمی‌دانید چه کیفی دارد! آدم صداش را پائین می‌آورد و سعی می‌کند مستقیم تو چشم‌های طرف نگاه نکند و آرام و کمی کشدار بگوید: می‌دانید چیز مهمی نیست ها! اسماعیل آقا ازخیابان که رد می‌شده یک پیکان زده به زانوش. الحمدالله به خیر گذشت.»

در بخشی از داستان کوتاه «اگه تو بمیری» هم آمده است: «جنازه را می‌گذارند کنار قبر. هر بار که زیر جنازه رفته‌ام، سنگینی‌اش را حس کرده‌ام، انگار مرگ سنگین‌ترش کرده است. به نظرم بهترین فرصت وقتی است که می‌گذارندش تو قبر. سمت راست سر جنازه می‌ایستم. گوشم پر است از زنجموره‌های زن‌ها...سریع کفن را می‌چسبم و فرستنده را زیر بازوی راست می‌چسبانم. بهترین جا این‌جاست، زیر می‌ماند و به چشم نمی‌آید.»

قیمت این کتاب، ۲۳۰۰ تومان است.


در همین رابطه:
تازه‌های نشر: «نقشه‌هایت را بسوزان»
تازه‌های نشر: «سینمای کوئنتین تارانتینو»
تازه‌های نشر: «زبان و آگاهی»
تازه‌های نشر: «غریبه در بخار نمک»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)