تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بالا گرفتن تنش‌ها بر سر مدرک تحصیلی وزیر کشور

محمدرضا رحیمی، معاون حقوقی و پارلمانی رییس‌جمهوری ایران اعلام کرد که علی کردان، وزیر کشور دولت محمود احمدی‌نژاد از رسانه‌هایی که مدرک تحصیلی وی را «زیر سؤال برده‌اند» شکایت کرده است.


محمدرضا رحیمی، معاون حقوقی و پارلمانی رییس‌جمهور ایران

سه روز پیش، محمود احمدی‌نژاد به مناسبت روز خبرنگار، دستور لغو شکایت‌های دولتی از رسانه‌ها را داده بود.

این شکایت یک روز پس از اطلاعیه تهدید‌آمیز وزارت کشور ایران صورت می‌گیرد. روابط عمومی وزارت کشور روز گذشته از رسانه‌ها خواسته که در مورد مدرک تحصیلی وزیر کشور «شایعه‌پراکنی» نکنند.

خبرگزاری مهر امروز یکشنبه به نقل از آقای رحیمی نوشت: «آن‌هایی که مدرک تحصیلی آقای کردان را زیر سؤال برده‌اند، باید در محکمه پاسخگو باشند و دولت نیز این موضوع را پیگیری خواهد کرد.»

وی هیچ نامی از کسانی که از آن‌ها شکایت شده، نبرد؛ اما گفت که برخی از نمایدگان مجلس در روز رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی احمدی‌نژاد، قصد داشتند «حیثیت آقای کردان را زیر سؤال ببرند.»

هر چند آقای رحیمی نامی از این نمایندگان نبرد، اما به نظر می‌رسد منظور وی روح‌الله حسینیان و علیرضا زاکانی، دو نماینده محافظه‌کاری باشد که هفته گذشته در جریان بررسی صلاحیت آقای کردان، مدارک تحصیلی وی را «مخدوش» خوانده بودند.


علی کردان، وزیر جدید کشور

وب‌سایت محافظه‌کار الف، احمد توکلی و روح‌الله حسینیان معتقدند که مدرک دکتری وزیر کشور باید مورد بررسی قرار بگیرد؛ اما وزارت کشور و شخص وزیر می‌گویند هیچ خدشه‌ای در مدرک تحصیلی مورد مناقشه وجود ندارد.

خبرگزاری فارس به نقل از احمد توکلی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده که تحقیق درباره مدرک دکترای وزیر کشور ادامه دارد تا مشخص شود «آیا این مدرک اصالت دارد یا ندارد؟»

این در حالی است که وزیر کشور در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفته است: «متن اصلی این مدرک امروز در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.»

با این حال آقای توکلی احتمال داد که «مدرک ارایه شده اعتبار نداشته باشد.»


احمد توکلی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: «در سایت اکسفورد جستجو شده و مشخص شده که این فرد در دانشگاه اکسفورد وجود ندارد.»

آقای کردان اعلام کرده که مدرک دکترای افتخاری خود را در رشته حقوق اساسی از دانشگاه آکسفورد اخذ کرده است.

علی کردان هفته گذشته از سوی مجلس هشتم شورای اسلامی به عنوان دومین وزیر کشور دولت محمود احمدی‌نژاد، رأی اعتماد گرفت.

آقای کردان جانشین مصطفی پورمحمدی شده است که دو ماه پیش از این از مقام خود برکنار شد.


در همین رابطه:
وزارت کشور: تشکیک در مدرک دکترای کردان ممنوع
رأی اعتماد به وزیران ‍پيشنهادی احمدی‌نژاد
خبرنگاران: به جای اعانه، آزادی بیان می‌خواهیم

نظرهای خوانندگان

فقط باید شنید و خندید !!!!!!

-- faranak ، Aug 10, 2008 در ساعت 04:57 PM

وقتی اعتبار نامه نمایندگان رو امام زمان تایید کرده باشه که خب مدرک تحصیلی رو هم ممکنه آکسفورد تایید کرده باشه !
ضمنا من از اینجا هم دارم مهر تایید مدرک تحصیلی ایشون رو می بینم ! شما چطور نمیبینید ؟ فقط اشتباهی به جای اینکه مهر رو روی کاغذ بزنند روی پیشانی ایشون مهر زده شده !

-- fgdddf ، Aug 10, 2008 در ساعت 04:57 PM

همه ی کسانی که بر روی کردان وزیر کشور جار و جنجال میکنند نشان میدهد کودتای دیگری قرار است روی دهد آقای کردان یار غار لاریجانی ست معاون او بوده در صدا و سیما . پس آمده است تا معادلات دو جناح اصلی حکومت را بهم بزند . با توجه باینکه جمهوری اسلامی مراکز قدرتش مانند زمان قاجار به پستوهای بیت رهبری وصل شده اند و هر دسته ای گروهی را برای خودش سامان داده است . همه ی این جریانات پستوهای رهبری قدرت واقعی اشان را از سپاه پاسداران میگیرند لاریجانی نیز نماینده ی یک جناح از سپاه پاسداران است که با پستوهای رهبری وصل است . اگر بر خلاف جناحهای اصول گرا و اصلاح طلب لاریجانی از صندوق آرای انتخابات رئیس جمهوری بیرون آمد شگفت زده نشوید .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 10, 2008 در ساعت 04:57 PM

شاید هنوز خبر نشده باشید که آقای کردان عکس مدرک خود را منتشر کرد ولی اشکالات اگر پنج تا بود حالا ده تا شده است. اول گفتند مدرک را بخش خاورمیانه دانشگاه آکسفورد و شخص رئیس آن به نام استیفن پرینگل داده است. حالا که معلوم شده چنین آدمی اصلاً وجود خارجی ندارد یک عکس ارائه کرده اند که در آن نوشته شده این مدرک به تقاضای پرفسور R.E.Bryantاز دپارتمان حقوق صادر شده. این شما و این سایت رسمی دپارتمان حقوق آکسفورد:
http://www.law.ox.ac.uk/
اسم همه استادها و شاگردها و حتی عمله و اکره اداری و غیره در این سایت هست. همه سایت را گشتم اصلاً و ابداً اسمی از آدمی به نام R.E.Bryantنیست. گوگل هم ابداً چنین آدمی را هیچ وقت در آکسفورد نشان نمیدهد. اون دو امضای دیگر قبلاً در آکسفورد بوده اند ولی نه در حقوق و نه در خاور شناسی بلکه در Department of Experimental Psychologyیعنی در دپارتمان بیماریهای روانی . اون وقت تازه غلط املائی هم دارد که entitled را intitled نوشته است! یعنی دو پرفسور سابق آکسفورد و یک مجهول الهویه املاء صحیح یکی از شایع ترین کلمات زبان انگلیسی را ندانند! مسأله کاملاً غیر طبیعی است . باید عکس این مدرک مبارک را برای مقامات دانشگاه آکسفورد ایمیل کرد و جواب آنان را به آگاهی عموم منتشر نمود.

-- بدون نام ، Aug 10, 2008 در ساعت 04:57 PM

اين كه آقاي كردان، مدرك دكترا داشته باشد يا نه، اهميتي ندارد. اين كه دانشگاه اكسفورد به چنين كسي مدرك داده باشد، مهم است. بايد ديد و بر شما راديوي رسانه‌اي واجب كفايي است كه ته‌وتوي اين موضوع را در بياوريد.

-- حيف ، Aug 10, 2008 در ساعت 04:57 PM

فتوشاپ از ارکان نظام است.

-- rezar ، Aug 10, 2008 در ساعت 04:57 PM

ای کاش نماینده های دانا و لایق ما اینقدر بخودشون زحمت میدادند که حد اقل نوشدارو به افراسیاب نمیرسید

-- عماد عمادی ، Aug 10, 2008 در ساعت 04:57 PM

مدارکی که در خارج از ایران صادر می شود اصولاً باید توسط وزارت خارجهء کشور متبوع و سفارت جمهوری اسلامی در کشوری که مدرک اخذ شده است تایید گردد. وقتی چنین شد، آن مدرک معتبر می باشد در غیر آن مشتی حسن بقال سرکوچه ما هم می تواند از دانشگاه آکسفورد مدرک دکترا برای خودش صادر نماید.

-- الم ، Aug 10, 2008 در ساعت 04:57 PM

من موندم این توکلی چرا اینقدر داره جوش میزنه!خیلی قضیه این توکلی واسم مشکوکه!

-- l ، Aug 10, 2008 در ساعت 04:57 PM

حالا مگه رئيس كه دكترا از انگليس داره چه گلي به سر مملكت زده كه وزير هم حتما بايد دكترا داشته باشه! بابا بزارين همون بي سواد باشه اگه اشتباهي كرد راحت تر ميشه ازش گذشت.

-- بنجامين ، Aug 10, 2008 در ساعت 04:57 PM

جالب است که عقده مدرک تحصیلی بالا در این سیاستمداران دیده میشود افرادی مثل محسن رضایی، ولایتی، وبسیاری دیگر وجود دارد، اگر به سابقه آقای احمدی نژاد مراجعه شود مشاهده میشود در دوران تحصیلات 4 ساله دکتری ایشان 3 سال استاندار نمونه ایران بوده اند، اگر کسی در ان راه قدم برداشته باشد متوجه میشود که دفاع از رساله دکتری با چنین شغلی امکان ندارد.

-- reza irani ، Aug 11, 2008 در ساعت 04:57 PM

مدرک واقعی باشه یا نباشه به خاطر اینکه آبرو ریزی نشه بالاخره مورد تایید مسئولین قرار می گیره و اعلام می کنن که تشکیک در مدرک کار آمریکا بوده.
ولی مهم تر از این، بررسی مدارک سایر مسئولین است البته نه به لحاظ صرفا مدرک کاغذی. بلکه به لحاظ علمی. چون اکثر مسئولین مدارک خود را از دانشگاههای غیر معتبر به لحاظ علمی و یا مدیریت دولتی وابسته به سازمان مدیریت گرفته اند. و کسانی هم که از دانشگاههای سراسری مدرک گرفته اند با استفاده از سهمیه های گوناگون وارد دانشگاه شده و وای به حال استادی که به این افراد خدوم (که بیست و چهار ساعته در دفتر کار خود مشغول خدمت خدمت به ملت هستند و معلوم نیست کی فرصت درس خواندن داشته اند) گیر بده و بخواد به اونا نمره نده.

-- بدون نام ، Aug 11, 2008 در ساعت 04:57 PM

... از همان اول یک "غلط کردم!" می‌گفتند به این افتضاحی که دیگر کسی نمی‌تواند جمعش کند نمی‌رسید! البته خدا رو شکر که این آقایان پرروتر و با اعتماد به نفس‌تر از این حرف‌ها هستند!

-- اشکان ، Aug 11, 2008 در ساعت 04:57 PM

من چند سال کارمند کردان بودم ... این رسوایی آه کارمندان اوست که گریبانش را گرفت

-- بدون نام ، Aug 11, 2008 در ساعت 04:57 PM

خنده داره، اونوقت هنوز وزير نشده به اطرافيانش وعده پست و مقام هم داده...

-- mahsa ، Aug 11, 2008 در ساعت 04:57 PM

خاک بر سر کسی که بi خاطر ریاست با آبروی کشوری غنی و اسلامی با مدارک جعلی بازی می کند.
به قول رئیس جمهور این کاغذ پاره به چه دردی می خورد.
به نظر می رسد که اشخاصی بسیاری همانند آقای کردان با مدرک جعلی بر مردم ما حکومت می کنند... ای رهبر آزاده کجائی امین ترین و باوفاترین افراد و یارانت با مدرک جعلی می خواهند سکان وزارت کشور و صحت انتخابات را تایید کنند...کجایند آن آقایان شورای نگهبان و وزارت خارجه و ... آیا آبروی کردان بهتر است یا آبروی کشور؟
و مکرو و مکروالله والله خیرالماکرین

-- رضا فرجی ، Aug 11, 2008 در ساعت 04:57 PM

جواب استعلام از آکسفورد:
http://www.alef.ir/content/view/30946/
مدرک جعلی است

-- بدون نام ، Aug 12, 2008 در ساعت 04:57 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)