تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

لندن جذاب‌ترین شهر ادبی جهان شناخته شد

يک نظرسنجی از جهانگردان سراسر جهان، نشان می‌دهد که شهر لندن در صدر ليست آن دسته از شهرهايی قرار دارد که گردشگران به عنوان يک مقصد ادبی به آن‌ها سفر می‌کنند.


لندن (عکس: پرویز جاهد، زمانه)

این نظرسنجی از سوی سایت مسافرتی «تريپ ادوايزر» (TripAdvisor) صورت گرفته است.

در این نظرسنجی، شهر لندن از شهرهای ديگری چون پاريس، نيويورک، و رم در حوزه ادبیات پيشی گرفته است.

لندن زادگاه شاعران و نويسندگانی چون جان کيتز، شاعر بزرگ رمانتيک بریتانیایی که در سال ۱۸۲۱ در سن ۲۵ سالگی درگذشت و جان دون شاعر و کشيش قرن شانزدهم، و شهر وقوع رويدادهای بسياری از رمان‌های مشهور بریتانیایی هم‌چون آرزوهای بزرگ، آواز کريسمس و داستان دو شهر است.


تئاتر سلطنتی شکسپير در استراتفورد (عکس: پرویز جاهد، زمانه)

به گزارش خبرگزاری رویترز، بعد از لندن، شهر استراتفورد، زادگاه ويليام شکسپير و شهری که کمپانی تئاتر رويال شکسپير در آن واقع شده، از اين نظر در مرتبه دوم قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، شهر تاريخی و زيبای ادينبرا (ادينبورگ) در اسکاتلند که زادگاه آرتور کانن دويل خالق شرلوک هولمز، رابرت لوئيس استيونسن خالق رمان جزيره گنج و دزد دريايی معروف لانگ جان سيلور و سر والتر اسکات نويسنده آيوانهوست، به عنوان سومين شهر پرطرفدار جهان از نظر جذابيت‌های ادبی شناخته شده است.

ادينبرا شهری است که نويسندگان مشهوری چون ايان رنکين، الکساندر مک‌کال اسميت و جی.کی.رولينگ خالق هری پاتر در آن سکونت دارند.

دوبلين به عنوان زادگاه نويسنده بزرگ ايرلندی، جيمز جويس، نيويورک زادگاه و محل سکونت آرتور ميلر، ماساچوست زادگاه لوئيسا می الکات خالق رمان «زنان کوچک»، پاريس شهر ويکتور هوگو، سان‌فرانسيسکو شهر آلن گينزبورگ، رم زادگاه ويرژيل و سن پترزبورگ زادگاه داستايوفسکی به ترتيب در رتبه‌های چهارم تا دهم اين فهرست قرار گرفته‌اند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)