تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

خبرنگاران: به جای اعانه، آزادی بیان می‌خواهیم

گروهی از روزنامه‌نگاران ایران از محمود احمدی‌نژاد خواستند که به جای «اعانه» دادن به خبرنگاران ایران، حقوق مردم این کشور را رعایت کند و به آزادی بیان احترام بگذارد.

این اطلاعیه پس از آن منتشر شد که دولت نهم در آستانه ۱۷ مرداد، روز خبرنگار در ایران اعلام کرد که قصد دارد جوایزی نقدی به فعالان رسانه‌ها در این کشور اهدا کند.

در این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن به دفتر رادیو زمانه ارسال شده، آمده است: «برقراری مواجب برای روزنامه‌نگاران در حالی صورت می‌گیرد که روزنامه‌نگاران، ‌اصحاب رسانه و اهالی قلم به دلیل عملکرد دولت نهم در بدترین شرایط کاری خود به سر می‌برند.»

خبرگزاری دولتی ایرنا امروز شنبه به نقل از محمد جعفر محمدزاده، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس‌جمهوری میزان این هدیه به خبرنگاران را معادل 300 تا 400 هزار تومان اعلام کرده است.

آقای محمدزاده گفته که «هدیه دکتر احمدی‌نژاد به مناسبت روز خبرنگار، کمک‌هزینه سفر به مشهد است.»

این در حالی است که صادرکنندگان اطلاعیه اعلام کرده‌اند که دولت نهم «به جای احترام به آزادی بیان و فراهم‌ کردن فضای مناسب برای حاملان رکن چهارم دموکراسی، از سر مهر اعانه‌ای به آنان» می‌پردازد.

از زمان به قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد در ایران، از سال ۱۳۸۴ محدودیت‌های زیادی برای خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اعمال شده است.

هیأت نظارت بر مطبوعات که نهادی وابسته به وزارت ارشاد است، تا کنون ده‌ها روزنامه و مجله را لغو امتیاز کرده و صد‌ها سایت توسط کمیته فیلترینگ جمهوری اسلامی مسدود شده‌اند.

این اطلاعیه هم‌چنین پرداخت هدیه از سوی رییس‌جمهوری ایران را اقدامی جهت «نمک‌گیر کردن» خبرنگاران ارزیابی کرده است.

اعتراض به نحوه رسیدگی به پرونده یعقوب مهرنهاد که هفته گذشته در ایران اعدام شد و رویارویی با انجمن صنفی روزنامه‌نگاران که واجد شرایط انحلال اعلام شده، از دیگر مواردی است که صادرکنندگان این بیانیه در خصوص آن‌ها به دولت نهم اعتراض کرده‌اند.

روز ۱۷ مرداد در ایران به مناسبت کشته شدن محمود صارمی، خبرنگار ایرانی در افغانستان، روز خبرنگار نامیده شده است.

نظرهای خوانندگان

اینک دنیای رسانه امروز فارغ از اعانه دادن رنگها -نژاد وادیان ها- زدوبند ها- تبعیض وبی عدالتی-منصب -زور وظلم تجاوز- تهدیدها- جنگ خونریزی-مرگ زندان- فقرو گرسنگی- ثروت - نابرابری- سانسور- توقیف- دستگیری- دیکتاتوری -قصور-وجهل ونادانی- چاپلوسی-نیرنگ .... می باشد

-- بدون نام ، Aug 9, 2008 در ساعت 05:31 PM

انتخابات نیاز همه ی دیکتاتور هاست تا به سمت رای مردمی بروند که سالها سرکوبشان کرده اند . دیکتاتورها نمایش عدل و عدالت و رحمت را آغاز میکنند به سمت مردم میروند ولی خبرنگارانند که میتوانند این نمایش را جذاب و دلنشین میکنند جنجال ایجاد میکنند تا دیکتاتورها رای مورد نیازشان را بدست آورند احمدی نژاد از آن حیله و فریب همیشگی اش شده قوه ی قضائیه را برای ساکت کردن خبرنگاران مستقل می فرستد و خود برای متزلزلین سخنرانی میکند . اینبار احمدی نژاد نمی تواند نسیه رای بیاورد به همین دلیل نقدی کار شده است خبرنگاران را میخواهد با چهارصد هزار تومان بخرد . و همین نشان میدهد که چقدر برای خبرنگاران ارزش قائل است . هنوز دیکتاتورها نمی توانند درک کنند که مردم ایران از هر قشر و طبقه ای که هستند و بخصوص روزنامه نگاران دیگر به صف حکومتیان نخواهند آمد حتی آنها که متوهم هم بوده اند دیگر برایشان همه ی بازیهای دیکتاتورها آشکار شده است هم اکنون فقط جمهوری اسلامی - هر جناحش - میتواند به مزدوران خودش که روزبروز کمتر میشوند چشم امید داشته باشد .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 9, 2008 در ساعت 05:31 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)