تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حمله سپاه به شورشیان شمال غرب ایران «در آینده‌ای نزدیک»

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که این نیروی نظامی در آینده‌ای نزدیک، حملات گسترده‌ای بر ضد مخالفان مسلح جمهوری اسلامی که در شمال غربی این کشور فعال هستند، انجام خواهد داد.

این خبر را امروز یکشنبه سردار محمدعلی جعفری در جمع کارکنان آموزشگاه مالک‌اشتر عنوان کرد و گفت: «با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، آینده بسیار روشنی برای منطقه شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌کنیم.»

وی افزود که در این برنامه‌ها «ضربات مهلکی به ضد انقلاب وارد خواهد شد.»

استان‌های شمال غربی ایران که کردها نیز در آن‌جا سکونت دارند، اغلب صحنه درگیری نیروهای امنیتی با شورشیان پژاک است.


سردار محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری فارس، فرمانده سپاه پاسداران هم‌چنین گفت: «دشمن با هزینه‌های بسیار کلان جهت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه شمال غرب و مرزهای غربی کشور سرمایه‌گذاری کرده ‌است.»

وی نامی از این گروه‌های «ضد انقلاب» نبرد؛ اما به نظر می‌رسد منظور آقای جعفری شورشیان پژاک باشد که چند سالی است در مناطق غربی و شمال غربی ایران با نیرو‌های مرزی این کشور به طور جسته و گریخته درگیری‌های نظامی دارد.

پژاک که نام اختصاری «حزب حیات آزاد کردستان» است، در سال ۲۰۰۴ با هدف سرنگونی حکومت مرکزی در ایران تأسیس شده است.

پژاک با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) رابطه نزدیکی دارد؛ اما بر خلاف آن حزب، مدعی ایجاد «کردستان بزرگ» نیست.

در بیانیه اعلام موجودیت این حزب که ژانویه سال ۲۰۰۴ میلادی در آلمان منتشر شد، این حزب مشی خود را برای سرنگونی حکومت ایران «مسلحانه» عنوان کرده بود.

از آن زمان تا کنون، نیروهای سپاه پاسداران ایران و گروه پژاک بارها با یک دیگر درگیر شده‌اند که این درگیری‌ها بیشتر در مرزهای ایران با ترکیه و کردستان عراق صورت گرفته است.


در همین رابطه:
توافق ایران و ترکیه برای برخورد با جدایی‌طلبان کرد
کشته شدن سه پلیس در درگیری با پژاک
۱۶ کشته در درگیری پلیس ایران و گروه پژاک
کشته شدن دو عضو پژاک در پیرانشهر
کشته شدن چهار پلیس در انفجار مین‌های پژاک

نظرهای خوانندگان

هم وطن کشی تا به کی ؟؟ چند دهه باید برادرکشی کنیم ؟؟ مگر کسانی که در غرب ایران هستند فرزندان این آب و خاک نیستند ؟ ریختن خون هم وطنان چه دردی را دوا می کند ؟ به جای برخورد خشن بیایید به حرف هایشان گوش کنید و به خواسته هایشان برسید .

-- فریبرز پ ، Aug 17, 2008 در ساعت 04:05 PM

سیاستهای تند روانه ی جمهوری اسلامی به سرعت در حال تغییر است روشهای کهنه و منسوخ محافظه کاران تند رو جمهوری اسلامی را در همه ی عرصه ها دچار بن بست کرده است اگر تا دیروز سپاه عرض اندام میکرد امروز دیگر قادر نخواهد بود در رقابتهای جناحی قدرتش را حفظ کند سپاه به همراه همه ی محافظه کاران تند رو در موضع ضعف قرار دارند به همین دلیل اجازه ی چنین کارهائی دیگر صادر نمی شود . در روزهای آینده جمهوری اسلامی متفاوتی را شاهد خواهیم بود زیرا برای عبور از بن بست نیاز به مشارکت مردم ضروری ست و برای ایجاد این مشارکت ضرورتا آزادیها گسترش خواهد یافت و بگیر و ببندها متوقف خواهد شد . جعفری هم مانند همه ی نظامیان خیلی دیر با شرایط جدید آشنا میشود و می فهمد که دیگر آن .........را لولو برده

-- فرهاد- فریاد ، Aug 17, 2008 در ساعت 04:05 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)