تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بررسی تشدید تحریم‌ها علیه ایران در غرب

یک مقام ارشد دولت بریتانیا اعلام کرد که فرانسه، آلمان، ایالات متحده و بریتانیا، به دنبال ارائه نشدن پاسخ شفاف ایران به پیشنهاد غرب، در حال بررسی اعمال تحریم‌های بیشتر در حوزه‌های انرژی، مالی و بیمه علیه تهران هستند.

به گزارش رویترز، این مقام رسمی که خواست نامش فاش نشود، گفت که این تحریم‌ها فراتر از تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران خواهند بود.

این مقام رسمی ادامه داد: «با توجه به این که بخش‌هایی از اقتصاد ایران مثل مایعات گازی، نفت و گاز، بیمه و بخش‌های مالی، در مقابل یک سری از تحریم‌ها آسیب‌پذیر هستند، برای افزایش فشار بر مقامات ایران، باید افزایش تحریم بر این قسمت‌ها مورد بررسی و مذاکره قرار گیرند.»

وی در عین حال گفت که آمریکا، بریتانیا، آلمان و فرانسه در حال بررسی و مذاکره در خصوص اعمال تحریم‌های جداگانه‌ای علیه ایران هستند.

بریتانیا و ایالات متحده روز چهارشنبه گذشته اعلام کردند که شش قدرت بزرگ جهان در خصوص افزایش تحریم‌ها علیه ایران با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

اتحادیه اروپا نیز روز گذشته جمعه با صدور بیانیه‌ای از اجرای تحریم‌های مالی و تجاری جدید علیه تهران خبر داد.

این اتحادیه، اعطای وام‌های دولتی به شرکت‌های دارای روابط تجاری با ایران را محدود کرده و در اعطای وام به بانک‌های مرتبط با بانک‌های ایرانی به ویژه بانک صادرات ایران، تجدید نظر خواهد کرد.

بازرسی دقیق همه کشتی‌ها و هواپیماهایی نیز که مبدأ یا مقصد آن‌ها ایران است، از دیگر مفاد این بیانیه است.

کشورهای اروپایی به دنبال پایان مهلت ایران برای پاسخ به بسته پیشنهادی غرب در ازای تعلیق غنی‌سازی اورانیوم و خودداری این کشور از پاسخ به قدرت‌های بزرگ جهانی، صدور قطعنامه دیگری برای تنبیه گسترده‌تر بین‌المللی علیه ایران را ضروری دانسته‌اند.

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری‌ها، محمد سعیدی معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی ایران دومین دور مذاکرات با اولی هاینونن، معاون مدیر کل آژانس را که در تهران برگزار شد، «سازنده و همراه با تفاهم طرفین» اعلام کرد.

آقای سعیدی گفت که گفت و گوهای طرفین تا ماه سپتامبر ادامه خواهد یافت.


در همین رابطه:
اعمال تحریم‌های جدید اروپا علیه ایران
تهدید رایس به اعمال تحریم‌های جدید
بررسی تحریم‌های جدید علیه ایران
فرانسه: پاسخ ایران در حد انتظار نبود
انتشار متن نامه جلیلی به سولانا
مقامات ۵+۱ بر سر پاسخ ایران مذاکره می‌کنند
آمریکا: راهی جز افزایش تحریم‌ها نمانده است

نظرهای خوانندگان

تصمیم 5+1 بستگی به گزارش معاون البرادعی خواهد بود که احتمالا گزارش به نفع ایران خواهد بود . ایران نیز همه ی سفرا و نمایندگی های خارج از کشور را فرا خواند تا شصت میلیارد ذخیره ی ارزی را در خارج هزینه کنند به همه ی کشورها باج بدهند تا تحریم های مطرح شده را با شکست روبرو کنند شصت میلیارد دلار نقد و یکصدوچهل میلیارد دلار نسیه باید بذل و بخشش کنند ریخت و پاشی که برای دولتهای غربی بسیار جذاب است . آیا غرب در مقابل دویست میلیارد دلار میتواند مقاومت کند ؟ آینده روشن خواهد کرد ......

-- فرهاد- فریاد ، Aug 9, 2008 در ساعت 04:01 PM

ما از مراحل ایجاد و تثبیت عبور کرده ایم و وارد مرحله رقابت و پیدا کردن جایگاه پیش میرویم با توجه به نیروی جوان ایران و مشخص شدن نیاز کشور (با توجه به تحریمها) ایران به سرعت وارد این مرحله شده است
بعضی کشورها با تحریم خود فرصت دوستی و شریک شدن در آینده روشن ایران را از خود گرفته اند
بعضی کشورها نیز در بازار رقابت فرصت را غنیمت میدانند و جای دیگران را با ولع پر میکنند
اگر چه مدیران نالایق و کمی فشار تحریم ، روند تغییر را سخت کرده ولی روند تحول آنقدر شدید است که هیچ مشکلی نمیتواند جلوی آن را بگیرد
فرصت دوستی امروز تضمین آینده است و اقتصاد همیشه مشخص کننده سیاست است
دیر یا زود این تابو در غرب شکسته خواهد شد و کشورها در ارتباط برقرار کردن از هم پیشی میگیرند
نمیتوان روند انقلاب صنعتی در ایران را نادیده گرفت و خود را گول زد این روند وجود دارد حتی اگر تمام دنیا آن را قبول نداشته باشد
مشکل ما تحریم نیست مشکل ما مخالفت با روند تغییر در داخل کشور و متاسفانه از طرف مدیران و مسئولین کشور است
تحریم فرصت تعیین الویتها و بررسی گزینه های جدید و عبور از وابستگی است چون تحریم نیاز را باعث شده و نیاز یکی از پایه های پیشرفت است

-- بدون نام ، Aug 11, 2008 در ساعت 04:01 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)