تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

محکومیت یک روحانی به ۲۳ ماه حبس

ارگان یک گروه دانشجویی محافظه‌کار اعلام کرد که یک روحانی در ایران به اتهام «تشویش اذهان عمومی» به ۲۳ ماه حبس محکوم شده است.

علیرضا جهانشاهی، در تیرماه در اعتراض به «زمین‌خواری‌ها» در شهرستان سیرجان از توابع استان کرمان، از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده است.

این روحانی در زمان بازداشتش اعلام کرده بود که دادگاه ویژه روحانیت، اقدام وی در پیاده‌روی از شهر سیرجان به سوی تهران را «خلاف شأن روحانیت» دانسته است.

جهانشاهی از چندی پیش پیاده‌روی خود را از سیرجان به سمت تهران در اعتراض به زمین‌خواری در این شهر آغاز کرده بود که در مسیر شهرستان آباده بازداشت شد.

وب‌سایت عدالتخواهی ارگان جنبش عدالت‌خواهی دانشجویی، امروز دوشنبه اعلام کرد: «علیرضا جهانشاهی به ۲۳ ماه و نیم حبس، ۳۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳ سال ممنوعیت ورود به سیرجان محکوم شده است.»

براساس این گزارش آقای جهانشاهی برخلاف خواسته مسئولان دادگاه که به وی گفته‌اند تقاضای تجدید‌نظر بدهد، اعلام کرده که اگر سال‌های سال زندانی‌اش کنند نخواهند توانست وی را از حقی که به آن اعتقاد دارد منصرف کنند.

وی پیشتر در تشریح این اقدام خود گفته بود: «من با حضور در مساجد جامع هر شهر و روستا، صدای عدالتخواهی خود را به مردم خواهم رساند.»

آقای جهانشاهی هم اکنون در زندان شیراز به سر می‌برد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)