تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعمال تحریم‌های جدید اروپا علیه ایران

اتحادیه اروپایی روز جمعه از اعمال تحریم‌های جدید اقتصادی علیه ایران که به واسطه امتناع تهران از توقف برنامه هسته‌ای خود وضع شده، خبر داد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در بیانیه‌ای که روز جمعه توسط فرانسه به عنوان رئیس دوره اتحادیه اروپایی منتشر شد، آمده‌است: «اتحادیه اروپا اعطای وام‌های دولتی به کمپانی‌های دارای روابط تجاری با ایران را محدود می‌کند و سازمان‌های مالی مرتبط با بانک‌های ایرانی، به ویژه بانک صادرات مورد بازرسی قرار می‌گیرند.»

در این بیانیه همچنین اعلام شده که به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه نمی‌شود که با ایران توافقنامه‌های جدید تجاری منعقد کنند.

بر اساس این بیانیه نمایندگان اتحادیه اروپا همچنین بازرسی دقیق تمامی هواپیماها و کشتی‌هایی که به ایران می‌روند یا از ایران باز می‌گردند را آغاز می‌کنند و از جمله محموله‌های شرکت هواپیمایی ایرانه ایر و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.

این تحریم‌ها پس از آن اعلام شد که کشورهای غربی نامه روز سه‌شنبه سعید جلیلی به خاویر سولانا را ناامیدکننده خواندند و اعلام کردند که چاره‌ای جز افزایش تحریم‌های ایران نخواهند داشت.


در همین رابطه:
تهدید رایس به اعمال تحریم‌های جدید
بررسی تحریم‌های جدید علیه ایران
فرانسه: پاسخ ایران در حد انتظار نبود
انتشار متن نامه جلیلی به سولانا
مقامات ۵+۱ بر سر پاسخ ایران مذاکره می‌کنند
«پاسخ ایران، تحویل مقامات اروپا شد»
آمریکا: راهی جز افزایش تحریم‌ها نمانده است

نظرهای خوانندگان

این نشان میدهد که هیچ تحریمی وجود ندارد . کلیه ی محمولات ایران به مقصد امارات حرکت میکنند سپس در امارات پنج درصد گمرک پرداخت میکنند و به مقصد ایران حرکت میکنند . معاملات بانکی نیز ساده است با بانکهائی که در اروپا ثبت نشده اند استفاده میکنند مثلا اچ اس بی سی در بنگلادش به ثبت رسیده و یک بانک معتبر هم هست .اینست که دستهائی نامرئی ایران را حمایت میکنند تا باز هم به نهادهای بین المللی دهن کجی کند . قبل از پاسخ ایران هم بارها در همین زمانه هم اعلام کرده ام که جمهوری اسلامی دهن کجی میکند و غرب هم عکس العملی نشان نخواهد داد . فقط مردم ایران را به بازی گرفته اند تا دست به عمل نزنند و منتظر کشورهای غربی بمانند یعنی غرب بخصوص آمریکا در پشت پرده رژیم ایران را حمایت میکنند زیرا از طوفان و پتانسیل انقلابی موجود در ایران وحشت دارند .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 8, 2008 در ساعت 02:20 PM

تمام این مسائل بازی است

-- بدون نام ، Aug 9, 2008 در ساعت 02:20 PM

یکی از نگرانیهای مردم ایران از وابستگی به تکنولوژی غرب بود
نگرانی دیگر وابسته بودن به اقتصاد نفت بود حتی خیلی ها مشکلات ما را به نفت مربوط میدانند و میگفتند ای کاش نفت نداشتیم
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
تحریمها شاید یکی از عواملی شود که ما را از این نگرانی ها راحت کند
ایران باید احساس نیاز داشته باشد تا زمینه پیشرفت خود کند
خیلی سخته ولی ممکنه و تضمینی برای آینده ماست

-- سعید ، Aug 12, 2008 در ساعت 02:20 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)