تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مذاکره مقامات ۵+۱ بر سر پاسخ ایران

مقامات ارشد سیاسی گروه ۵+۱ روز چهارشنبه در مورد پاسخ ایران به بسته پیشنهادی این گروه، گفتگو خواهند کرد.

خبرگزاری‌های ایران امروز سه‌شنبه از ارائه پاسخ تهران به بسته پیشنهادی ۵+۱ خبر دادند و اعلام کردند که این پاسخ از سوی سفیر ایران در بروکسل به مقامات اروپایی ارائه شده‌است.

گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل حاکی‌است، دفتر خاوير سولانا مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپایی با تأیید دریافت نامه‌ای از سوی ايران، اعلام کرد آقای سولانا با شش قدرت جهان که دخيل در مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ايران هستند درباره محتوای این نامه گفتگو خواهد کرد.

در همین حال آن طور که رویترز از واشنگتن گزارش داده، موضوع پاسخ ایران در خصوص پیشنهادهای ۵+۱ موضوع گفتگوی تلفنی مقامات ارشد این گروه در روز چهارشنبه خواهد بود.

رویترز به نقل از گونزالو گالگوس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده، که در صورتی که ۵+۱ پاسخ روشنی از ایران دریافت نکنند، گزینه دیگری نخواهند داشت و از این گفتگوی تلفنی مدیران سیاسی گروه ۵+۱ برنامه‌ریزی شده‌است.

گروه ۵+۱ که متشکل از پنج کشور عضو دائم شورای امنیت و آلمان است، مسئولیت راهبری پرونده هسته‌ای ایران را برعهده دارند.

آمریکا پیشتر با چرخش در سیاست خود در قبال ایران، معان ارشد وزارت خارجه خود را راهی گفتگو‌های ژنو کرده بود، اما روز گذشته سخنگوی هیئت نمایندگی این کشور در سازمان ملل با اشاره به بی‌توجهی ایران به درخواست‌های بین‌المللی در موضوع هسته‌ای تهران، هشدار داد که راهی جز افزایش تحریم‌ها علیه ایران باقی نمانده‌است.

در جدال بر سر موضوع هسته‌ای تهران، غرب همواره مدعی‌است که ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای تهران مبهم است ولی ایران در مقابل همیشه بر صلح‌آمیز بودن این برنامه تأکید می‌کند.


در همین رابطه:
«پاسخ ایران، تحویل مقامات اروپا شد»
آمریکا: راهی جز افزایش تحریم‌ها نمانده است

نظرهای خوانندگان

غرب چاره دیگری ندارد جز دندان نشان دادن و امتیاز گرفتن چون کار دیگری نمیتواند بکند
ایران نیز فهمیده آنطرف هیچ خبری نیست جز باج خواهی
آمریکا نیز بعد از عراق آزموده ها را نمی آزماید چون با رقبای قویی که دارد شاید در ایران پیروز شود ولی در کل قدرت برخواستن نخواهد داشت
اروپا نیز جنگ لفظی تو خالی را برای امتیاز گرفتن شروع کرد و تمام ترسشان این است که ایران تحت تاثیر این بلوفها قرار نگیرد
ایران نیز قدرت آنها را بارها محک زد و حالا انتظار دارد بدون امتیاز دادن مسئله را حل کند و شاید و شاید در آینده نه چندان دور انتقام سختی بگیرد و جهان را حیرتزده کند

-- بدون نام ، Aug 6, 2008 در ساعت 05:52 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)