تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دانشگاه آکسفورد صدور مدرک برای کردان را تکذیب کرد

دانشگاه آکسفورد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این دانشگاه هیچ سابقه‌ای از اینکه آقای علی کردان دکترای افتخاری یا هر نوع مدرک دیگری از این دانشگاه دریافت کرده باشد، ندارد.

بر اساس این بیانیه پرفسور ادموند رولز، پرفسور پیتر بریانت و پرفسور آلن کاوی همگی در این دانشگاه دارای کرسی بوده‌اند اما هیچکدام از آنها در زمینه حقوق کار نمی‌کرده‌اند و هیچیک به امضای مدارک دانشگاهی نپرداخته‌اند.


علی کردان در روز رأی اعتماد/ فارس

در تماس زمانه با دفتر مطبوعاتی دانشگاه آکسفورد سخنگوی دانشگاه صدور بیانیه را تأیید کرد و در مقابل سؤال زمانه که چرا این بیانیه در وبسایت‌های رسمی دانشگاه منتشر نشده گفت: «ممکن است دانشگاه تصمیم بگیرد این بیانیه را به دلیل حساسیت موضوع در وبسایت خود منتشر کند گرچه این امری معمول نیست.»

بر اساس تصمیم دانشگاه هیچیک از پرفسورهای یاد شده مصاحبه نخواهند کرد.

با این حال روز گذشته و قبل از این تصمیم، زمانه با آلن کاوی یکی از پرفسورهایی که ادعا می‌شود مدرک دکترای علی کردان وزیر کشور دولت احمدی نژاد را امضا کرده‌است، تماس گرفت و او به زمانه گفت که امضای نسبت داده شده به او در این مدرک از او نیست.

پرفسور کاوری گفت تا کنون بیش از ۲۰ بار در این زمینه افراد مختلف با او تماس گرفته‌اند. «من نه هرگز با آقای کردان ملاقات کرده‌ام و نه پیش از این نامی از او شنیده بودم. امضایی که در این مدرک آمده امضای من نیست و دو امضای دیگر هم شبیه به امضای پرفسور رولز و پرفسور بریانت نیست. این مدرک به نظر تقلبی می آید.»

او همچنین گفت که هرگز رئیس شورای دانشگاه نبوده است.

روز گذشته، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور حکمی به علی عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار بررسی اصالت مدرک تحصیلی آقای کردان شد.

کردان پیش از این از معاونان آقای لاریجانی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی بوده و از وی به عنوان یکی از متحدان سنتی آقای لاریجانی نام برده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای لاریجانی در حکم خود آورده است که کمیسیون آموزش مجلس درباره «این موضوع تحقیق نموده و نتیجه را در اسرع وقت به مجلس شورای اسلامی گزارش کند».

تشکیک در صحت مدرک دکتری علی کردان از زمانی آغاز شد که روح‌الله حسینیان نماینده محافظه‌کار مجلس هشتم در جریان بررسی صلاحیت وی برای تصدی وزارت کشور، سؤالاتی در مورد نحوه صدور چنین مدرکی مطرح کرد.

یک روز پس از آن‌که علی کردان توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد، وب‌سایت الف نزدیک به احمدی توکلی نماینده‌ محافظه‌کاری که خواستار بررسی صلاحیت آقای کردان در جلسه‌ای غیرعلنی شده بود اعلام کرد که مدرک آقای کردان جعلی است.

روابط عمومی وزارت کشور در واکنش به این گزارش، با صدور اطلاعیه‌ای به رسانه‌ها هشدار داد که در صورت شایعه‌پراکنی در مورد صحت مدرک تحصیلی وزیر کشور تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

آقای کردان نیز به وزارتخانه متبوع خود دستور داد تا تصویری از مدرک تحصیلی‌اش را منتشر کند. آقای کردان ادعا می کند که مدرک دکترای افتخاری خود را در رشته حقوق اساسی از دانشگاه آکسفورد اخذ کرده است.

با این حال در حکمی که روز دوشنبه محمود احمدی‌نژاد برای سه وزیر اقتصاد، راه و ترابری و کشور صادر کرده تنها حکم علی کردان است که هیچ عنوانی با خود ندارد.

دولت آقای احمدی‌نژاد تاکنون درباره اطلاعیه دانشگاه آکسفورد واکنشی نشان نداده است.


در همین رابطه:
بالا گرفتن تنش‌ها بر سر مدرک تحصیلی وزیر کشور
وزارت کشور: تشکیک در مدرک دکترای کردان ممنوع
رأی اعتماد به وزیران ‍پيشنهادی احمدی‌نژاد

نظرهای خوانندگان

معمولاً به‌خاطر این‌جور دروغ‌گویی و فضاحت قطعی که پیش آمده یک دولت کناره‌گیری می‌کند یا حداقل مجلس و دولت از مردم عذرخواهی می‌کنند. جالب است جکم ملوکانه‌یی صادر می‌شود و دیگر هیچ! خب این حکم ملوکانه قبل از انقلاب هم وجود داشت ولی نه به‌ این شوری! این نوع تصمیم گرفتن و اداره کردنِ یک کشور یعنی چیزی مافوقِ پادشاه بودن و مردم را رعیت فرض کردن، همان که 30 سال پیش ظاهراً برای آن انقلاب شد. این یعنی مردم را مثل خود درازگوش دانستن که خب برعکس آن ثابت شد.

-- خاطره‌ها ، Aug 12, 2008

برادر من از یکی از دانشگاههای آمریکایی لیسانس گرفته بود و آقایان در وزارت علوم هزار و یک مدرک از دفترچه بسیج تا کپی پولهای فرستاده شده را خواستند تا مدرکش تایید بشه تا بعنوان کارمند جزء در بانک استخدام بشه مثل اینکه ما خیلی از مرحله پرت بودیم میشه با فوتوشاپ وزیر هم شد!!!!

-- علی ، Aug 12, 2008

آقای کردان وضعیت لاریجانی را نیز زیر سئوال برده است لاریجانی رئیس مجلس و قانون گذار هم کارهای غیر قانونی برای دوستانش کرده است ابتدا با مدرک افتخاری حقوق دکترا برای ایشان پرداخت کرده است و ثانیا مدرک حضرت آقا بدون ارزیابی تایید شده است حال با این تقلب چرا قوه ی قضائیه اقدام نمی کند ؟ قوه ی قضائیه که در افکار اعلام نشده ی مردم وارد میشود و حکم صادر میکند با خودی ها رفتار دیگری دارد .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 12, 2008

وقتي دانشگاه گفته چنين مدركي صادر نكرده، ديگر چه مناسبتي دارد كه مدير محترم سابق، و رييس ايضا محترم لاحق، دستور تحقيق و تفحص از معاون اسبق خود صادر فرمايند؟

-- عجب ، Aug 12, 2008

در روند تحولات كنوني سياست ايران، اين ماجرا يك پيروزي براي احمدي‌نژاد است. زيرا بدون ترديد كردان در جهت تامين خواست جناح اكثريت نمايندگان نزديك به لاريجاني، از سوي رييس جمهور به مجلس معرفي شده، و افتضاح مدرك تحصيلي چنانچه صحت داشته باشد، يك كردان ـ گيت، براي لاريجاني است و او را براي هميشه از مبارزه‌ي قدرت در صحنه‌ي سياسي ايران محو خواهد كرد. بايد منتظر بود تا مشخص شود كه اين ماجرا چه تاثيري در قدرت‌گيري دوباره‌ي حدادعادل در مجلس، و حذف نزديك‌ترين رقيب سنتي لاريجاني از مبارزات انتخاباتي رياست جمهوري آينده خواهد داشت.

-- فريد ، Aug 12, 2008

مقامات "معظم" دیگری که لازم است صحت مدارکشان مورد بررسی قرار گیرد: علی اکبر ولایتی ـ ابراهیم یزدی ـ علی لاریجانی ـ محمود احمدی نژاد وـ ـ ـ. این اقدام نه برای تایید صلاحیت این طوطیان شکر شکن بلکه ازمایشی برای مشروعیت کل نظام خواهد بود از کبیرترین تا صغیر ترین اعضای ان.

-- بدون نام ، Aug 12, 2008

الان ما با وزیر کشوری روبروییم که مدرک تقلبی ارائه داده و سالها با این مدرک تقلبی حقوق گرفته عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شده است . طبق قوانین جمهوری اسلامی دارندگان مدارک تثلبی بین یک تا سه سال محکوم به زندان میشوند که برای ادارات تابعه ی وزارت کشور حداکثر مجازات باید اجرا شود یعنی آقای وزیر همین الان باید برود زندان و سه سال آب خنک بخورد . اما ما میدانیم که جمهوری اسلامی برای خودیها این کارها را نمیکند زیرا با قحط الرجال روبروست هیچ کس حاضر نیست فقط یک سال وزیر بماند .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 12, 2008

این ماجرا و واکنش‌های دولت جدای از اینکه دیدنی خواهد بود به شدت اعصاب‌خوردکن هم هست. در کشوری که همه‌ی ما از یک طرف تک تک شاهد خیل مدرک‌داران بیکاریم و از طرف دیگر گوش‌مان و چشم‌مان به صورت مجانی مهمان کرور کرور پند و نصیحت و آیه و حدیث اخلاق‌گرایان دولتی‌ست سنگین است افشای چنین جرم‌هایی. حتی اگر بدانیم که این فقط یکی از هزاران است.

-- اشکان ، Aug 12, 2008

چه عجب ! ساعت خواب! بالاخره این موضوع برای رسانه های اصلاح طلب و طرفدار آزادی هم دارد جذاب می شود. عجیب نیست که تاکنون هیچ یک از چهره ها و احزاب اصلاح طلب درباره این رسوایی و اصلا درباره مسئله وزارت کردان موضع گیری نکرده اند؟ مگر اینها در مجلس ششم کردان را ام الفساد معرفی نکردند؟ چرا نمایندگان اصلاح طلب مجلس هشتم با رای خود او کردان را روانه وزارت کشور کردند؟! می شود لطفا این سوالات را از اصلاح طلبان بپرسید. این است معنای اصلاح طلبی؟

-- شهریار ، Aug 12, 2008

با استفاده از این فرصت ، از تمامی رسانه های ارتباط جمعی بویژه صدا و سیما می خواهم که در به کارگیری اینگونه عناوین تجدید نظر کنند و در خبرهایشان این القاب را مورد استفاده قرار ندهند. اینجاست که سخن درست و دقیق رئیس جمهور معنای ویژه ای پیدا می کند. او گفته است : خدمتگزاری امری است که به این نوع کاغذ پاره‌ها احتیاج ندارد و چه بسا انسان‌های برجسته و والایی وجود دارند که در نزد خدای متعال بالاترین مراتب و عزت را دارند.

رسانه ها فرهنگ ساز هستند و باید بپذیرند که در این زمینه بد عمل کرده اند و باید دست به اصلاح این رویه ناهنجار بزنند. انشاء الله

-- بدون نام ، Aug 12, 2008

د برو--خوبست هنوز رویتان می شود حرف بزنید و از "رئیس جمهور " نقل قول کنید.

-- تقی فارسی مدان ، Aug 12, 2008

لطفا "والسابقون السابقون اولئک المقربون" در قرآن به "والسارقون و السارقون اولئک المقربون" تغییر یابد!

-- بزدل مبرزا ، Aug 12, 2008

لطفا اصل بيانيه آکسفورد را منتشر کنيد.

-- بدون نام ، Aug 13, 2008

Kar, kare englissast

-- nam ، Aug 13, 2008

فساد تا جان کشور رخنه کرده و از این مدرک گرفته های درس نحوانده فوج فوج در وزارت خانه ها و بویژه در سپاه پاسداران شاهدیم...

-- بدون نام ، Aug 13, 2008

کسی که وارد دانشگاه میشود هزینه میکند درس میخواند و با مشکلات غذا و خوابگاه فارغ التحصیل میشود با کسی که بدون مدرک و بواسطه سفارش و حامی وزیر میشود مقایسه کنید
حالا با کسی مقایسه کنید که به حوزه علمیه میرود با خوابگاه و غذای مجانی درس میخواند و سپس بعد از درآوردن لباس یا با همان لباس به سرعت یک سمت مهم با دستمزد عالی میگیرد
حالا با کسی مقایسه کنید که بدون زحمت با جمله این کاغذ پاره ها مهم نیست جای دیگران را غصب کند
در یکی از احادیث آمده
اگر کسی در سمت یا پستی دیگری را برتر از خود ببیند باید به خاطر آن شخص کناره بگیرد
یا در حدیث دیگری
مردم سزاوار همانهایی هستند که بر آنها حکومت می کنند

-- بدون نام ، Aug 13, 2008

marzhaye veghahat!

-- بدون نام ، Aug 13, 2008

این آقا با مدرک دکتری جعلی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد هست و حقوق می گیرد، چه انسانهایی دارند بر ایران حکومت میکنند جاعلان

-- رضا ایرانی ، Aug 13, 2008

chera inghadar herso gosh mikhorid,etefaghi nayoftade,aslan ham mohem nist.ma to mamlekati zendegi mikonim ke madar va khahar 2ta shahid,be dalil adam maash zendegi dar khoneha kar nezafat angam midahand.kesani ke vaghean avael enghelab gan dadand.dar mamlekati ke dar ostanhai naftkhiz mardom ,bacheha bedalil adam daramad dar khane bedon dar va pangere zendegi mikonand dar zir garma.bad beravid sari bezanid be shomal tehran ta bebinind aksar aghayan koga zendegi mikonand.beravid dubai bebinind chekhabare

-- بدون نام ، Aug 18, 2008

هم اکنون بیانیه دانشگاه آکسفورد روی وب‌سایت این دانشگاه موجود است:
http://www.ox.ac.uk/media/news_stories/2008/080815.html

-- امید ، Aug 19, 2008

با سلام
چرا قوه قضایی مانند اقشار عمومی با این شخص متخلف و بی سواد برخوردی آشکار نمیکنه؟ حتما" مدرک آقای کردان رو آقای لاریجانی تهیه کردن...

همایون آشکار

-- بدون نام ، Oct 12, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)