تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

المپیک ۲۰۰۸: شکست تلخ سوریان

در پایان چهارمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن، ورزشکاران ۴۲ کشور موفق به کسب مدال شدند و از کاروان ورزشی ایران حمید سوریان امید کسب مدال طلا در رشته کشتی فرنگی، تنها به مقام پنجمی این دوره از مسابقات اکتفا کرد.

ورزشکاران چین در پایان روز چهارم این رقابت‌ها توانستند در مجموع با کسب ۱۳ مدال طلا، سه نقره و چهار برنز همچنان در صدر جدول مسابقات بایستند.

کشور‌های آمریکا، کره‌جنوبی و ایتالیا هم امروز سه‌شنبه به ترتیب با کسب ۷، ۵ و ۳ طلا در مکان‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

کمیته بین‌المللی المپیک روز سه شنبه اعلام کرد که از نخستین روز افتتاح دهکده بازی‌های المپیک پکن تا به امروز حدود ‪ ۱۵۰۰‬آزمایش دوپینگ از ورزشکاران به عمل آمده است.

براساس گزارش‌ها، ماریا ایزابل مورنو، دوچرخه سوار اسپانیایی به عنوان اولین ورزشکار دوپینگی این دوره از رقابت‌ها معرفی شده است.

این رکابزن زن ‪ ۲۷‬ساله که برای شرکت در مسابقات تایم تریل انفرادی به المپیک پکن آمده بود، روز ‪ ۳۱‬جولای (‪ ۱۰‬مرداد ماه) مورد آزمایش قرار گرفت و قبل از اعلام نتیجه، دهکده را ترک کرد.

نتایج ورزشکاران ایران
در چهارمین روز از بازی‌های المپیک، شکست حمید سوریان فرنگی‌کار ۵۵ کیلو در برابر حریفی از روسیه تلخ‌ترین اتفاق در کاروان ورزشی ایران بود.

سوریان که امید فراوانی داشت تا در این دوره از رقابت‌ها به مقام اول برسد در اولین مسابقه خود ونلین ونکوف بلغاری را ضربه فنی کرد و در مسابقه دوم الگین الوایس از پالائو را ۱۴ بر صفر شکست داد.

وی در مرحله یک چهارم نهایی نیز با نظیر مانکیف نفر سوم سال ۲۰۰۷ جهان از روسیه روبه‌رو شد و در هر سه تایم شکست خورد.

این نخستین شکست سوریان از سال ۲۰۰۵ تا امروز بود.

سوریان همچنین در مصاف با کریستین فریس، نفر سوم سال ۲۰۰۷ جهان از صربستان به پیروزی رسید تا برای آخرین شانس کسب مدال راهی مرحله رده‌بندی شود.

در این مرحله سوریان مقابل پارک اون چول از کره جنوبی قرار گرفت و تن به شکست داد و به مقام پنجمی قناعت کرد.

در ورزش جودو نیز حامد ملک ‌محمدی در نخستین مسابقه خود برابر الجاز سدج از اسلوونی قرار گرفت و با ضربه فنی ایپون پیروز میدان شد.

ملک‌محمدی که نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم ایران است در دومین مبارزه خود برابر کامیلو تیاگو نایب قهرمان المپیک ۲۰۰۰ قرار گرفت و شکست خورد.

از بین شش جودوکار ایرانی، تا کنون چهار تن بدون کسب مدال به کار خود پایان داده‌اند و دو جودوکار دیگر فردا به رقابت با حریفان خواهند پرداخت.

همچنین نجمه آبتین که در مرحله تعیین سطح رده شصتم را به دست آورده بود، در این مرحله به دیدار کماندار پنجم جدول از کره جنوبی رفت و با واگذاری بازی به حریف از دور رقابت‌ها کنار رفت.

پیش از این کاوه محرابی در دور نخست مسابقات بدمینتون با قبول شکست مقابل حریف چینی از دور رقابت‌ها کنار رفته بود.

تیم ملی بسکتبال ایران هم صبح امروز سه‌شنبه در دومین مسابقه خود در المپیک به مصاف لیتوانی رفت و با نتیجه ۹۹ بر ۶۷ مغلوب شد.

لیتوانی مقام سوم اروپا را در کارنامه خود دارد و شب گذشته مقابل تیم قدرتمند آرژانتین به برتری رسیده بود.
تیم ایران بازی اول خود را به روسیه قهرمان اروپا واگذار کرده بود.

کاروان ورزشی ایران با ۵۵ ورزشکار در بیست و نهمین دوره رقابت‌های المپیک شرکت کرده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)