تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

میانجی‌گری دیوید بکام، بین ایران و امریکا

تنش‌های میان ایران و آمریکا ممکن است ماه آینده تا حدودی به وسیله دیوید بکام کاهش یابد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، ستاره فوتبال تیم گالکسی لس‌آنجلس، تیم ملی فوتبال ایران را برای یک بازی دوستانه به این شهر دعوت کرده است.

گزارش دیلی میل را اینجا بخوانید

این بازی می‌تواند به خاطر حضور بکام و هواداران مشتاق فوتبال ایران در لس‌آنجلس، به دیداری بسیار بزرگ تبدیل شود.


پیشتر درخواست بکام برای سفر به ایران، به خاطر محبوبیت بیش از اندازه وی در میان جوانان ایرانی رد شده بود

بکام به عنوان قهرمان فوتبال و یک مدل بسیار معروف، در و دیوارهای اتاق‌های میلیون‌ها نوجوان را در سراسر ایران پوشانده است.

حسن غفاری مدیر کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران گفت: «باشگاه امریکایی گالکسی تیم ایران را برای یک بازی دوستانه دعوت کرده است.»

بر اساس این گزارش، فروش بلیط برای این بازی دوستانه، در لس‌آنجلس که بسیاری از ایرانیان مهاجر در آن زندگی می‌کنند و آن را تهران‌جلس می‌نامند، مشکلی نخواهد داشت.

پرافتخارترین لحظه برای تیم ملی فوتبال ایران، ده سال پیش بود که توانست در بازی‌های جام‌جهانی فوتبال فرانسه، با نتیجه ۲ بر یک بر تیم ملی آمریکا غلبه کند.

این پیروزی علاوه بر یک برد ورزشی، موفقیت در دیپلماسی هم بود چرا که بازیکنان تیم ایران به اعضاء تیم حریف در پایان بازی گل هدیه کردند.

این گزارش حاکی است، بیل کلینتون رئیس‌جمهوری سابق امریکا بر روابط دیپلماتیک بهتر با ایران علاقه‌مند بود، در حالی که جورج بوش بعدها این کشور را محور شرارت نامید.

کلینتون در طول آن بازی تاریخی، پیامی به نشانه حسن نیت برای ایرانیان ارسال کرد.

اما زمان همه چیز را تغییر داده است؛ هیلاری کلینتون چند روز گذشته ایران را تهدید کرد که در صورت حمله هسته‌ای به اسرائیل، نابود خواهد شد.

به نوشته دیلی میل، این بازی به بکام این فرصت را می‌دهد تا دیپلماسی فوتبال را گسترش داده و از آن استفاده کند؛ بازی که همه ایرانی ها آن را می‌پرستند.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران، در دوران مدیریتش بر شهردار تهران در سال ۲۰۰۳، دستور داده بود صورت بکام را برای جلوگیری از گسترش فرهنگ غربی، در بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران سیاه کنند.

در همان سال، درخواست بکام برای سفر به ایران، به خاطر محبوبیت بیش از اندازه وی در میان جوانان ایرانی رد شد.

درخواست ویزای او به دلیل «امنیت ملی» از سوی مقامات ایران رد شد، چرا که آن‌ها نگران بودند خیل عظیم هواداران او در مراسم استقبال علیه رژیم اسلامی دست به اعتراض بزنند.

نظرهای خوانندگان

تا جایی که ما در اخبار خواندیم و ویدیوی آن را تماشا کردیم، هیلاری کلینتون گفته بود که در صورت «حمله ایران به اسراییل» ایران را محو خواهد کرد. نمی‌دانم شاید شما آن را به «حمله هسته‌ای» تغییر داده باشید تا از وقاحت آن کم کنید. شاید هم من اشتباه می‌کنم.

-- مجید ، Apr 25, 2008 در ساعت 06:58 PM

waghean ke agar honarmandan va warseshkaran nabodan in dona bedaste siasatmadarani ke faghat be jang ya mahv ya nabodi be chizi digar feker nemikonan.warsesh va honar mitawanad in donya ra be ham motasel konad.chera ke mardom ba ham doshman nistan balke in siasat ast ke an hara as mardom dor mikonad.be omide peywande jahani bine tamami melal.

-- بدون نام ، Apr 25, 2008 در ساعت 06:58 PM

در جواب مجید: هیلاری کلینتون گفته بود اگه ایران به اسراییل حمله «اتمی» بکنه ایران رو محو میکنه. خوب حمله اتمی ایران به اسراییل اسراییل رو محو میکنه... هیلاری و دار و دسته اش هم که همه عاشق و کشته مرده اسراییل و یهودیان اونا هم مشخصه که ایران رو محو میکنن... بماند که جمهوری اسلامی همین الانش هم ایران رو محو کرده...

-- سید مجید ، Apr 26, 2008 در ساعت 06:58 PM

آقایان خبری،لطفا یه سری بین بروبچه های ایرانی بزنید ببینید داوود بکام چه قدر محبوب هستش!آخه مگه داوود بکام هم کا کا می شه؟عمرا بهتون آمار غلط دادن.این آقا بیشتر بین دخترا محبوب بود اون هم واسه اینکه مثل خودشون هستش!!!!!!!!!

-- محمد ، Apr 26, 2008 در ساعت 06:58 PM

چقدر ما و دنیا بیچاره شده است که یک بازیگر فوتبال و یک مدل که تا دیروز دم در تعویض روغنی ها ایستاده بوده حالا باید مارو نجات بده!
ملت تو ما شدیم کوروش والا

-- man ، Apr 26, 2008 در ساعت 06:58 PM

sokhanane Hilary klinton faghat janbe tabligh va gasafegoei darad va be darde tablighate entekhabati Amrika mikhorad.be in harfa tawajo nakonin,hamintor ke aksare siasione jahan as on fasele gereftan.

-------------------------------------------------
دوست گرامی
لطفاً نظرات خود را به خط فارسی بنویسید و از پینگلیش نوشتن خودداری کنید
زمانه

-- بدون نام ، Apr 26, 2008 در ساعت 06:58 PM

كدوم تعویض روغنی ؟

-- کوروش ، Apr 26, 2008 در ساعت 06:58 PM

و همچنین مجید جان خاک تو سر ما که با رابطه با آمریکا نجات داده می شویم

-- مجی ، Apr 26, 2008 در ساعت 06:58 PM

(بماند که جمهوری اسلامی همین الانش هم ایران رو محو کرده...)

-- بدون نام ، Apr 26, 2008 در ساعت 06:58 PM

اولا هیلاری برای گرفتن رای بیشتر گنده تر از دهنش حرف زده. بعد هم اصل فرهنگ ، هنر و ورزش برای تعریف یک ملت در یک سرزمین ایجاد و همیشه نقش مناسب ترین ارتباط بین ملل رو بازی کرده، سیاست و قدرت بوده که همیشه باعث جنگ و نابودی انسانها شده، از منظر من بسیار کار مفید و خوبی ست.

-- بهمن ، Apr 26, 2008 در ساعت 06:58 PM

کی میگه بکام تو ایران خیلی محبوبه فکر کنم تو آمارگیری اشتباه کردند.

-- میثم ، Apr 27, 2008 در ساعت 06:58 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)