تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هاشمی: ایران آماده جلب اعتماد جهان است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از جامعه بین‌المللی خواست با ایجاد فضایی مساعد‌تر برای ایران، به تهران اجازه دهند دوباره تضمین‌هایی را درباره برنامه هسته‌ای خود ارائه کند.

خبرگزاری مهر به نقل از آقای هاشمی اعلام کرد که درصورت فراهم شدن جوی دوستانه و منطقی، ایران آماده است تا اقدام‌های لازم را برای جلب اعتماد بین‌المللی انجام بدهد.

رئیس جمهور اسبق ایران که به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین رئیس مجلس خبرگان رهبری از پایگاه قدرت قابل توجهی در این کشور برخوردار است، همچنین بر ضرورت احترام متقابل بین ایران و منتقدان غربی برای حل بن‌بست هسته‌ای موجود تاکید کرد.

وی همچنین بار دیگر گفت که ایران به هیچ وجه قصد دستیابی به بمب هسته‌ای ندارد.

رفسنجانی که در دیدار با میشائیل نپستل سفیر اتریش در تهران این اظهارات را مطرح می‌کرد، افزود: «عقاید مذهبی ما هیچ‌گاه اجازه استفاده از بمب هسته‌ای را نداده و نخواهد داد.»

پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان در نشست اخیر خود در لندن موافقت کردند برای متقاعد کردن ایران به تعلیق فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم، بسته پیشنهادی جدیدی به تهران ارائه کنند.

این اظهارات رفسنجانی پس از آن مطرح شد که تهران روز دوشنبه اعلام کرد برسر مسئله غنی‌سازی اورانیوم حتی به عنوان یک اقدام اعتماد‌ساز مصالحه نخواهد کرد.

محمدعلی حسینی سخنگوی وزارت امور‌خارجه ایران روز دوشنبه گفت که ایران از هیچ‌گونه بسته پیشنهادی قدرت‌های جهان که نقض کننده حقوق هسته‌ای این کشور باشد، استقبال نمی‌کند.


در همین رابطه:
آیت‌الله خامنه‌ای: ایران عقب‌نشینی نمی‌کند
توافق جهانی برای ارائه پیشنهادهای جدید به ایران
متکی: ۵+۱ از خطوط قرمز عبور نکند

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)