تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نصرالله: به دنبال جنگ طایفه‌ای در لبنان نیستیم

دبیرکل حزب‌الله لبنان نسبت به تصمیمات اخیر دولت لبنان در مورد محدود کردن شبکه تلفنی سازمان حزب‌الله لبنان و تغییر رئیس فرودگاه به خاطر ارتباط با حزب‌الله هشدار داد.

سیدحسن نصرالله که در یک نشست خبری از طریق ویدئو کنفرانس سخن می‌گفت، تأکید کرد: «ما به دنبال انقلاب، کودتا و جنگ طائفه‌ای نبوده و نیستیم. ما حتی کسی را به نافرمانی مدنی هم دعوت نکرده‌ایم. می‌توانیم مشکلات سیاسی در لبنان را گفت‌وگو حل کنیم.»

وی افزود: «دولت همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشته‌است. در یک دست سلاح مقاومت داریم و دست دیگر برای گفتگو دراز است. من اکنون همه را به گفت‌وگو دعوت می‌کنم. ما موافق برگزاری انتخابات هستیم.»

نصرالله گفت: «از دو سال پیش اعلام کرده‌ام که ما عجله‌ای برای جنگ نداریم. سلاح مقاومت تنها برای دفع فتنه‌های دشمنان است اما گروه مخالف ما که با دشمن طرح دوستی دارد باید واقعاً ‌از سلاح ما بترسد.»

نصرالله، سرکوب حزب‌الله توسط دولت لبنان در حکم اعلام جنگ دانست و گفت: « حزب‌الله ضعیف نیست و از کسی نمی‌ترسد. هر کس بخواهد سلاح را از دست حزب‌الله بگیرد با او می‌جنگیم.»

دبیرکل حزب‌الله گفت: «آرزوی ولید جُنبَلاط (رهبر حزب سوسیالیست پیشرو لبنان)، این است که فتنه میان شیعه و سنی در لبنان آغاز شود اما من نمی‌گذارم این آرزوی آقای جنبلاط به تحقق بپیوندد.»

وی اضافه کرد: «زمانی که به ما تیراندازی شود با تیراندازی پاسخ گفته‌ایم. ما قصد حمله و تجاوز نداریم. نه بیروت را گرفته‌ایم و نه بخشی از لبنان را تصرف کرده‌ایم.»

نصرالله همچنین از آمادگی ایران برای میانجی‌گری در بحران لبنان خبر داد و ابراز امیدواری کرد، عربستان در امور داخلی لبنان دخالت نکند و توجه داشته باشد که مقاومت حزب‌الله، بزرگ‌ترین افتخار جهان عرب در مبارزه با اسرائیل است.


در همین رابطه:
جنبلاط: برخی اعراب تحت تاثیر امپراطوری پارس هستند

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)