تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دومای روسیه، نخست‌وزیری پوتین را تأیید کرد

در حالی که دیمیتری مدودف در روند انتقال قدرت در روسیه عهده‌دار ریاست‌جمهوری این کشور شد، پوتین امروز با اخذ رأی مثبت دومای روسیه برای اداره کردن دولت به کاخ سفید روسیه رفت.

به گزارش آسوشیتدپرس از مسکو، تأیید نخست وزیری پوتین توسط پارلمان روسیه تنها یک روز پس از آن صورت گرفت که پوتین کرسی ریاست جمهوری را به منتخب پس از خود؛ دیمیتری مدودف سپرد.


پوتین در حال سخنرانی کسب رأی اعتماد در دوما/REUTERS

بر اساس قانون اساسی روسیه، پس از آغاز به کار رئیس جمهور جدید دولت به‌طور خودکار در برابر وی استعفا می‌دهد و رئیس جمهور دو هفته فرصت دارد که کاندیدای خود را به مجلس دومای کشور معرفی کند.

با این حال مدودف چنانچه پیشتر هم اعلام کرده بود، تنها ساعاتی پس از به دست گرفتن اختیارات ریاست‌جمهوری در روز چهارشنبه، پوتین را برای اخذ رأی اعتماد به سنا معرفی کرد.


دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور و ولادیمیر پوتین نخست‌وزیر روسیه/AP

تا کنون منابع خبری از ترکیب دولت جدید گزارش نداده‌اند و پیش‌بینی می‌شود با توجه به تغییراتی که پوتین در زمان ریاست‌جمهوری خود و پس از استعفای فرادکوف و نخست‌وزیری زوبکوف در کابینه ایجاد کرد، ترکیب وزیران دولت جدید دچار تغییر چندانی به نسبت ترکیب دولت آقای زوبکوف نشود.

اما آنچه رسانه‌های روسیه به نقل از منابع آگاه نزدیک به دولت مخابره کرده‌اند، حاکی از استقرار تیم ریاست‌جمهوری پوتین در قالب معاون‌های متعدد نخست‌وزیری است.

مسکو تایمز به نقل از گازتا، با اشاره به برخی از این تغییرات، از احتمال انتصاب ايگور سچين، معاون رييس كاركنان و الكسي گروموف دبير مطبوعاتي كنوني كرملين به عنوان معاونان اول نخست وزير خبر داده‌است.

بر اساس این گزارش سرگئی ایوانف وزیر دفاع سابق، با کناره‌گیری از پست معاون اولی نخست‌وزیر راهی شورای امنیت روسیه خواهد شد.

مسکو تایمز همچنین از انتصاب زوبکوف نخست‌وزیر پیشین به عنوان معاون پوتین خبر داده‌است.

تنها سه معاون دولت زوبکوف، در مجموع این تحولات که منجر به اضافه شدن ۶ معاونت به ۵ معاونت فعلی نخست‌وزیری روسیه خواهد شد، در پست خود باقی می‌مانند.


در همین رابطه:
رییس‌جمهور جدید روسیه سوگند یاد کرد
مدودف برنده انتخابات روسیه شد
مشارکت مردم در انتخابات روسیه از ۵۹ درصد گذشت
آغاز انتخابات ریاست جمهوری در روسیه

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)