تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سلطنت‌طلب‌ها به طراحی انفجار شیراز متهم شدند

مصطفی پورمحمدی، وزیرکشور دولت محمود احمدی‌نژاد گروه‌های سلطنت‌طلب را به طرح‌ریزی انفجار ۲۴ فروردین شیراز که طی آن ۱۴ کشته و حدود ۲۰۰ زخمی شدند، متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای پورمحمدی که شب گذشته در شهر شیراز و در جمع خانواده قربانیان این حادثه سخنرانی می‌کرد، افزود:‌ «انفجار شیراز اقدامی خرابکارانه و توطئه دشمنان ملت بزرگ ایران و نفریـن‌شده‌های الهی به اسم سلطنـت‌طلبی است.»

پورمحمدی گفت که برخی از «کشور‌هایی که داعیـه حقوق بشر و داعیـه دفاع از ملـت‌ها و ضد تروریسم دارند» ایستگاه‌های رادیویی و شبکه‌های تلویزیونی در اختیار سلطنت‌طلب‌ها قرار داده و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

گروه‌های سلطنت‌طلب چندین شبکه تلویزیونی و رادیویی در آمریکا در اختیار دارند که از آنها برنامه‌هایی به زبان فارسی برای ایرانی‌ها پخش می‌شود.

پورمحمدی همچنین اعلام کرد که ردپای طراحان این توطئه را در شهرستان‌ها پیدا شده‌است.

انفجار شیراز درست سه‌هفته پیش از آغاز سفر آیت‌الله خامنه‌ای به استان فارس روی داد.

پس از مخابره نخستین اخبار در مورد این‌که این حادثه در اثر انفجار یک بمب بوده است، مقامات ایران اعلام کردند این حادثه در اثر انفجار مقادیری مهمات که در نمایشگاه کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق در همان حسینیه قرار داشت، روی داده است.

با این حال غلامحسین محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات ایران شب گذشته اعلام کرد که این انفجار یک توطئه بوده است و شش نفر نیز در همین راستا و به اتهام داشتن رابطه با بریتانیا و آمریکا دستگیر شده‌اند.

در سال‌های اخیر تعداد زیادی حملات و انفجارهای مرگبار در شهرهای مرزی ایران که اقلیت‌های قومی در آن‌ها زندگی می‌کنند روی داده است و مقامات ایران، آمریکا و بریتانیا را به حمایت از چنین توطئه‌هایی متهم می‌کنند.


در همین رابطه:
بمب‌گذاری، عامل انفجار شیراز بوده است
علت انفجار شیراز بمب‌گذاری نبود
دستور تحقیقات قضایی درباره انفجار شیراز
ابهام در انفجار مهیب شیراز

نظرهای خوانندگان

ادعای ربط این رابطه با سلطنت طلب ها مثل ادعای ربط داشتن اشغال عراق با هیتلر است. تنها چیزی که وسط این حرفهای از دید ما خنده دار برداشت می شود یک چیز بسیار ناخوشایند است. آنهم مقدمه چینی ها برای بوجود آوردن حس جنگجویی.

یعنی واقعا در حال نزدیک شدن به جنگ هستیم؟

-- طاها بذري ، May 8, 2008 در ساعت 11:34 AM

به هر کی نسبت می دادند شاید دو سه نفری باورش می شد جز سلطنت چی ها

-- بدون نام ، May 8, 2008 در ساعت 11:34 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)