تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درگیری‌های خیابانی در بیروت

بیروت روز پنج‌شنبه، ساعتی پس از نشست خبری سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان صحنه درگیری‌های مسلحانه‌ای شد، که چندین کشته و زخمی به جا گذاشته‌است.

به گزارش زمانه، این درگیری مسلحانه میان هواداران و مخالفان دولت سینیوره در گرفته و گروه‌های مختلف با مسلسل و سلاح آرپی‌جی به سوی یکدیگر شلیک می‌کنند.

این درگیری‌ها تا کنون دست کم ۲ کشته و ۲۰ زخمی به جا گذاشته‌است.

گفتگو با شروین نکوئی در بیروت

Download it Here!

خیابان‌های بیروت در حال حاضر خالی از جمعیت است و به ارتش دستور داده شده بدون کسب اجازه از بالا در درگیری‌ها دخالت نکند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان امروز در سخنرانی خود به اقدام دولت لبنان در قطع شبکه تلفنی حزب‌الله اعتراض کرده این اقدام را «در حکم اعلام جنگ» دانست.

به گزارش زمانه، این درگیری‌ها در فاصله کمی پس از پایان یافتن نشست خبری سید حسن نصرالله آغاز شد و شدیدترین درگیری‌ها در محله حمراء و در مرکز شهر بیروت در جریان است ولی مشخص نیست چه گروهی آغازگر شلیک‌ها بوده‌است.

با این‌که سید حسن نصرالله در سخنرانی خود جنبه‌های مختلفی را مطرح کرد و در کنار هشدارها، بر حل مشکلات از طریق گفتگو اشاره کرد، ولی گروه‌های درگیر، بر جنبه هشدار و «اعلام جنگ» تأکید بیشتری دارند.

جدال اخیر حزب‌الله و دولت سینیوره به محدودسازی شبکه مخابراتی مستقل حزب‌الله توسط دولت بر می‌گردد. شبکه‌ای که با هدف جلوگیری از «شنود مکالمات توسط اسرائیل» ساماندهی شده‌است.


در همین رابطه:
نصرالله: به دنبال جنگ طایفه‌ای در لبنان نیستیم
جنبلاط: برخی اعراب تحت تاثیر امپراطوری پارس هستند

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)