تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

شیرین عبادی برنده جایزه «تساهل» آلمان شد

شیرین عبادی برنده ایرانی جایزه صلح نوبل، جایزه دوسالانه «تساهل» آکادمی پروتستان‌های آلمان را به خاطر فعالیت مستمر در زمینه حقوق بشر دریافت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، این آکادمی در اطلاعیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد با اعلام این مطلب گفت که این جایزه ۱۰ هزار یورویی(۱۵ هزار دلاری) قرار است روز اول اکتبر(دهم مهرماه سال‌جاری) در مراسمی که با حضور رومن هرتسوگ رئیس‌جمهوری اسبق آلمان در شهر توتسینگ در جنوب این کشور برگزار می‌شود، به عبادی اهدا شود.

در بخش دیگری از این اطلاعیه همچنین از فعالیت‌های عبادی به دلیل دفاع از حقوق مخالفان دولت ایران و نیز دگراندیشان با وجود بازداشت، تهدید به مرگ و حتی ممنوعیت از اشتغال به شغل وکالت تجلیل شده‌است.

در ادامه اطلاعیه آکادمی یاد شده آمده است که به اعتقاد هیئت داوران این جایزه، شیرین عبادی به‌عنوان یک مسلمان بر این اعتقاد است که هیچ تضادی بین اسلام و حقوق بشر وجود ندارد و معتقد است اسلامی که جهت‌گیری اصلاح‌طلبانه داشته باشد در مبارزه علیه بنیادگرایی سیاسی و مذهبی در دنیای اسلام نقش مهمی برعهده دارد.

آکادمی پروتستان‌های آلمان پیش از این نیز این جایزه را به افراد سرشناس سیاسی و مذهبی، از جمله آقاخان رهبر اسماعیلیان اعطا کرده بود. عبادی نخستین زن مسلمانی است که این جایزه را دریافت می‌کند.

نظرهای خوانندگان

سرافراز باد فرزندان ایران در هر چهار گوشه جهان

-- رحیم از ایران تبریز ، May 8, 2008

درود بر خانم عبادی که باعث افتخار ما ایرانیها هستند

-- ماری ، May 9, 2008

به خانم عبادی تبر‌یک میگم

-- بدون نام ، May 9, 2008

Dorod be khanome Ebady.dar brabare ishan tasim mikonam.Dr..Farsan

-- بدون نام ، May 9, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)