تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برخورد پليس با بدحجابي در شركت‌هاي خصوصي

برخورد با بدحجابي در دفاتر و شركت‌هاي خصوصي در دستور كار پليس تهران قرار مي‌گيرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ايرنا، احمدرضا رادان فرمانده نيروي انتظامي تهران اعلام كرد كه پليس در راستاي «طرح ارتقاي امنيت اجتماعي»، با بدحجابي در شركت هاي خصوصي به شدت برخورد مي‌كند.

شركت‌هاي خصوصي كافي‌نت‌ها، كافي‌شاپ‌ها، تالارها و رستوران‌ها از جمله مراكزي‌است كه مورد بازديد مأموران پليس قرار مي‌گيرد.

در همين حال روزنامه اعتماد ملي روز گذشته از شيوه تازه برقراري امنيت اجتماعي خبر داد.

به نوشته اين روزنامه، برخي از زناني كه وارد مراكز خريد و يا فروشگاه‌هاي منطقه مي‌شدند پس از خروج بايد محتويات كيسه خريد خود را به مأموران پليس زن كه مقابل اين مراكز ايستاده بودند، ‌نشان مي‌دادند تا كنترل شوند.

زنان تهراني روز شنبه بايد پس از آنكه هر تكه لباسشان توسط يكي از ماموران پليس زن مقابل چشم‌هاي رهگذران از كيسه خارج مي‌شد در مورد مدل و شكل لباس‌ها توضيح مي‌دادند. جالب آنكه انبوه جمعيت باعث شده بود كه پليس‌هاي مرد هم به كمك زنان پليس شتافته و زنان را در صفي منظم نگاه مي‌داشتند تا دو مامور زن فرصت كنترل همه كيسه‌هاي خريد آنها را به دست بياورند.

پاسدار احمد درخشنده رئيس مركز اطلا‌ع‌رساني نيروي انتظامي تهران دراين باره گفت:«اگر لباس نامناسب و يا غيراسلا‌مي هم وجود داشته باشد، ‌بايد به متصدي فروش آن تذكر داده شود، البته آن هم وظيفه مأموران گشت‌هاي ارشاد نيست.»

وي از شهروندان خواست كه به محض مواجهه با تغيير نحوه برخورد ماموران گشت‌هاي ارشاد موضوع را به ۱۹۷ اطلا‌ع دهند تا هرچه سريع‌تر از ادامه تخلف جلوگيري شود.

یک شاهد عینی هم در این زمینه با انتقاد از این گونه برخوردها به زمانه گفت: «زمانی که مرتضی طلایی، رئیس پلیس تهران بود، گشت ارشاد هم بود و فعالیت می‌کرد، منتها به این شکل نبود و در واقع با رویه و رویکرد فرهنگی کار می‌کرد. الان هم اگر قرار باشد گشت ارشاد به هر شکلی کار بکند، باید یک‌مقداری شرح وظایفش مشخص بشود تا ما کمتر شاهد تخلفاتش باشیم.»

طرح امنيت اجتماعي از ارديبهشت ماه ۸۶ به مورد اجرا گذاشته است. در اين طرح «گشت‌هاي ويژه ارشاد» در مراكز پر تردد شهرها مي‌ايستند و به زناني كه حجاب را رعايت نكرده باشند تذكر داده و يا او دستيگر مي‌كنند.
-------------------

در همین ارتباط:

* فلاشر: بانوان در ورزشگاه و بازرسی ساک خرید پوشاک زنان

نظرهای خوانندگان

چطور است مثل صدر اسلام كه درهر خانه ايرانى يك عرب اقامت كرد تا مراقب رعايت شرعيات اهل خانه باشد يك پاسدار يا يك بسيجى در هر منزلى مقيم شود تا اهالئ خانه بفكراعمال خلاف نيفتند چه برسد آنرا به خيابان هم بياورند !حقيقتا انسان از صبر اين ملت تعجب مى كند كه اينهمه تحقير را مى پذيرد و هنوز مى رود توى صف تا ساك خريدش را بازرسى كنند.روح اين ملت را شكسته اند!

-- كيوان ، Apr 17, 2008 در ساعت 11:55 AM

جای بسی تاسف است.
البته زیاد ناراحت مباشید. جزایشان نزدیک است، نزدیک.

-- علیرضا.ر ، Apr 17, 2008 در ساعت 11:55 AM

nafas keshidan dar shahri ke nafas keshidan mamnoone che adamhaye bozorgi mikhahad!

-- fereshteh ، Apr 17, 2008 در ساعت 11:55 AM

من اعتراض دارم مامورها را بیشتر کنید که اینقدر در صف نایستیم

-- بدون نام ، Apr 17, 2008 در ساعت 11:55 AM

من که از خواندن این خبرها مبهوت میشوم آیا واقعا صحیح است که وقتی خانم ها خریدشان را دز مغازه ها و فروشگاه ها انجام میدهند پس از خارج شدن توسط مامورین ارشاد و یا نیروی انتظامی نوع خریدشان کنترل می شود ؟ اگر این خبرصحیح باشد این به معنای اینست که این ماموران باید کنترل کنند که مثلا زنان ایرانی چگونه لباس شب برای همسرانشان به تن میکنند . اگر این خبر درست است وای بر حال کسانی که اینگونه جاهلانه به قصد حمایت از اسلام و ارزش های اسلام عزیز چنین آنرا مانند اسلام اموی بدنام وخار میکنند . ولی من که باورم نمی شود چنین کارهای جاهلانه ای به نام اسلام در ایران انجام شود.

-- علی ، Apr 22, 2008 در ساعت 11:55 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)