تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دیدار موسویان با خاتمی

حسين موسويان مذاکره کننده پیشین هسته‌ای ایران، بعدازظهر امروز با سيد محمد خاتمي ديدار و گفت‌وگو كرد.

خبرگزاري فارس به نقل از يك مقام آگاه در بنياد باران گزارش داد، موسويان در حاشيه اين ديدار كه محمدحسين عادلي، غلامرضا تاجگردون، عمادالدين باقي، سيد اسماعيل داوودي شمسي و برخي ديگر از اصلاح‌طلبان در آن حضور داشتند، دقايقي با خاتمي به صحبت پرداخت. با این حال از مفاد گفتگوهاي این دو خبري منتشر نشده است.

گزارشگر فارس می‌افزاید: موسويان در اين جلسه و پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت خاتمي، در پاسخ به شوخي‌هاي برخي از حضار در مورد اتهام جاسوسي، با خنده و بذله‌گويي پاسخ داد.

گفته مي شود اين ديدار به مناسبت آغاز سال جديد و ديدارهاي نوروزي انجام شده است.

موسویان سال گذشته و با شکایت وزرات اطلاعات بازداشت شد اما به فاصله کمی از زندان آزاد شد.

او در سه اتهام که مهمترین آنها جاسوسی است دارای پرونده مفتوح در قوه قضاییه است. پیش از این در شهریور ماه سال ۸۶ دادگاه شعبه چهارم کارکنان دولت موسویان را از اتهاماتش تبرئه کرد اما پس از اعتراض علنی محمود احمدی‌نژاد به این اقدام دادگاه، قاضی مرتضوی از مفتح بودن پرونده وی خبر داد.

حسین موسویان معاون مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است و از نزدیکان به حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی شناخته می‌شود.

وی در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی از جمله مذاکره‌کنندگان اصلی ایران در گفتگو های هسته‌ای بود.

موسویان در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی نیز به عنوان سفیر در آلمان حضور داشت. در دادگاه میکونوس از وی به عنوان یکی از مطلعین جنایت رستوران میکونوس یاد شد اما هرگز کیفر خواستی براش صادر نشد.

نظرهای خوانندگان

مفتوح یا مفتح

-- بدون نام ، Apr 7, 2008 در ساعت 02:34 PM

من از این همه اختلاف فاحش بین سران رژیم راجع به مصالح ملی تعجب میکنم که، گروهی هم که سیاست تنش زدایی به کار می برند توسط گروهی دیگر بازداشت میشوند، ولی جالبتر اینکه زورشان بیشتر از چند روز نمی رسه

-- کاظم.غ ، Apr 8, 2008 در ساعت 02:34 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)