تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دفاع مجدد وزیر ارشاد از توقیف «سنتوری»

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت محمود احمدی‌نژاد، احتمال داد منتقدان عملکرد این وزارتخانه "مشاعر" خود را از دست باشند.

محمدحسین صفار هرندی این سخنان را در دفاع از توقیف فیلم سنتوری ساخته داریوش مهرجویی و برخی از انتقاد‌های دیگر از عملکرد این وزارت ارشاد عنوان کرد.

به‌گزارش مهر، صفارهرندی پیش از ظهر امروز (یک‌شنبه) در جمع کارکنان وزارت ارشاد گفت: «دوستان ما به حق جلوی اکران این فیلم را گرفتند.»

صادر نکردن مجوز نمایش برای فیلم در سینماهای ایران امری بی‌سابقه نیست، اما توقیف فیلم دارای مجوز در ایران امری کم‌سابقه بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر ارشاد با متهم کردن کسانی که "پیشرف‌های وزارت ارشاد" را نمی‌بینند، نوشت: «بعضی‌ها متأسفانه این پیشرفت‌ها را نادیده گرفتند و با ژست فیلسوف‌مآبانه گفتند که وضع فعلی فرهنگ از وضع قبلی، بدتر است. به نظر من این افراد خودشان را متهم می‌کنند و مشاعرشان درست کار نمی‌کند.»

در حالی که کانون کارگردانان ایران، اتحادیه تهیه‌کنندگان و مجمع تهیه و تولید فیلم ایران به توقیف فیلم "سنتوری" اعتراض دارند، وزیر ارشاد با دفاع از دستور سال گذشته خود مبنی بر ادامه توقیف این فیلم گفت: «تا بنده در این جایگاه هستم، قطعا اجازه نخواهم داد که فرهنگ ما سر از جایی در بیاورد که هنرمند به عنوان متهم اول تباهی جامعه ایران شناخته شود.»

وزیر ارشاد همچنین برخی سفارت‌‌خانه‌ها را متهم کرد که «از طریق سفارت‌خانه‌های خود هنرمندان را علیه منافع ملی تشویق می‌کنند.» وی نامی از سفارت‌خانه‌های که مدنظرش هستند، نبرد.

نظرهای خوانندگان

واقعاً چه نظري مي توان داد!!؟؟

-- مهرداد ، Apr 7, 2008 در ساعت 04:56 PM

بدون شرح!

-- اشکان ، Apr 7, 2008 در ساعت 04:56 PM

بهتر است وزير ارشاد بداند كه متهم اصلي در فرهنگ ايران خود وزارت ارشاد ميباشد كه با سانسور رسانهاي مانع برخورد آرا ميشود و قطعا جامعه به سمت تك صداي حركت ميكند و اين بزرگترين خيانت است

-- ْراد ، Apr 7, 2008 در ساعت 04:56 PM

بله، مشاعر منتقدان اصلا کار نمی کنه که یه مخ تعطیلی مثل تو رو جدی گرفتن و سنگین و رنگین فقط نامه می نویسن و التماست می کنن! واقعا که!

-- اشکان ، Apr 7, 2008 در ساعت 04:56 PM

فكر مي كنم مواد به ايشان يا نرسيده يا زيادي رسيده آور دز كرده اند. كسي كه در مورد شاهكاري مثل سنتوري توهم توطئه و عوامل بيگانه و اينها داشته باشد طرز حرف زدن اش از جايگاه يك وزير هم معلوم است. وقتي مهرجويي در جلسه ديدار ارباب آقاي صفار هرندي حاضر نمي شود معلوم است مورد مهر حضرت قرار نمي گيرند

-- سپهر ، Apr 7, 2008 در ساعت 04:56 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)