تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دولت بریتانیا در مقابل نمایندگان مجلس در باره مجاهدین خلق

دولت انگليس امروز از يكی از دادگاه‌های اين كشور برای حذف سازمان مجاهدين خلق از فهرست سازمان‌هاي تروريستي، درخواست رسيدگي مجدد می‌کند.

به گزارش روزنامه گاردین، براساس اين حكم كه از حمايت 35 نماينده مجلس عوام و اعيان اين كشور برخوردار است، سازمان‌مجاهدين‌خلق‌ايران كه مهم‌ترين سازمان مخالف دولت ايران است، از فهرست سازمان‌هاي تروريستي كه فعاليت آن‌ها در انگليس ممنوع است، حذف می‌شود.

"كميسيون رسيدگي به درخواست تجديدنظر سازمان‌هاي ممنوع اعلام شده"در ماه نوامبر گذشته راي داده بود تصميم دولت اين كشور براي نگاه داشتن نام اين سازمان در فهرست سازمان‌هاي ممنوع، اشتباه بوده و بايد كنار گذاشته شود.

به نوشته گاردين،"لرد ودينگتون"وزير پيشين كشور انگليس نيز در تركيب هياتي از نمايندگان مجلس عوام و اعيان اين كشور است كه از حذف نام اين سازمان، حمايت مي‌كند. قرار است سه قاضي بلندپايه به رياست"لرد فيليپس"رييس ديوان عالي انگليس به اعتراض وزارت كشور این کشور به اين حكم رسيدگي کنند.

كميسيون تجديدنظر قبلا حكمي صادر كرده بود مبني بر اين‌كه نگهداري نام اين سازمان در فهرست سازمان‌هايي كه فعاليت آن‌ها ممنوع است، ناشي از سوء تعبير قانون و ناديده گرفتن واقعيات بوده است. اين كميسيون همچنين اعلام کرده که اقدامات مجاهدین عليه اهداف ايراني از سال 2001 پايان يافته و اين سازمان ديگر از ساختار نظامي برخوردار نبوده و قصد مسلح شدن دوباره هم ندارد.

دولت انگليس می‌گوید اين سازمان تنها به طور موقت، اعلام آتش بس كرده است.

يك سخنگوي وزارت كشور انگليس گفت، اين سازمان تا سال 2001 درگير عمليات تروريستي بوده و تا سال 2003 زرادخانه بزرگي در پايگاه خود در قرارگاه اشرف در عراق نگهداري مي‌كرده است و اكنون تلاش مي‌كند خود را به عنوان يك جنبش دموكراتيك كه اعتقادي به خشونت ندارد، تثبيت كند.

وي افزود:"ارزيابي ما اين است كه اين سازمان هنوز به طور اصولي تروريسم را محكوم نكرده و تنها به طور موقت عمليات تروريستي را قطع كرده و احتمال دارد در آينده به تروريسم روي آورد."

گاردين نوشته است، اين سازمان كه براي روي كار آوردن يك حكومت دموكراتيك غيرديني در ايران تلاش مي‌كند، در سال 2003 توجه جهان را به برنامه هسته‌اي ايران جلب كرد.

نظرهای خوانندگان

کشتن افراد بی گناه ابزار اصلی مجاهدین نبوده است. بعلاوه ترور فرقی اصولی با جنگ ندارد (فقط احمق ها می توانند ادعا کنند کشتن سربازان بهتر از کشتن غیرنظامیان ـ از جمله کودکان ـ است). خنده دار است که یک دولت جنایت کار بخواهد جنایت کاران دیگر را در لیست تروریست ها بگذارد. مجاهدین وسیله ای هستند در دست بریتانیا که به رژیم فشار بیاورد. رژیم دست از اتم بازی بردارد بریتانیا تکلیف مجاهدین را یکسره خواهد کرد.
و اما اشکال اصلی مجاهدین: مجاهدین بعد از "انقلاب ایدولوژیک" (سال 84 میلادی؟) تبدیل شدند به یک سکت. هزاران هوادار ناراضی بعد از این تحول مورد فشار روانی وحشتناک قرار گرفتند. من خود ده ها گزارش خوانده ام مبنی بر اینکه بسیاری از این هواداران از سوی سازمان مورد شکنجه جسمی و روحی قرار گرفته اند ویا زندانی شده اند (در یک مورد 8 سال).
مجاهدین خائن هم شده اند. ازجمله ـ همانطور که مقاله بالا اشاره میکند ـ مجاهدین تلاش کرده و میکنند که راه حمله امپریالست ها به ایران را هموار کنند.
اگر قرار بود مجاهدین در یک دادگاه واقعی ـ نه این هاگ ماگ و امثال این ـ محاکمه شوند باید بخاطر دو مورد بالا باشد. با آرزوی روزی که مردم ایران بتوانند در دادگاهی عادلانه رهبران مجاهدین و همچنین سران جمهوری اسلامی را به محاکمه کنند. باید از افریقای جنوبی یاد گرفت ...

-- بدون نام ، Feb 18, 2008 در ساعت 11:46 AM

كاملا با اظهارات ' بدون نام ' موافقم . به اميد آنروز كه رهبران ولايت فقيه و خائنان مجاهدين ، همگى بجرم خيانت به ايران و جنايت محاكمه بشوند و مطمئنا همگى به زباله دانى تاريخ خواهند رفت ... مهران / آمستردام

-- مهران / آمستردام ، Feb 18, 2008 در ساعت 11:46 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)