تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اولمرت: با ایران هسته ای کنار نخواهیم آمد

ایهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل به نمایندگان مجلس این کشور گفت که به هر اقدامی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای دست خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی که در کمیته روابط خارجی و دفاع مجلس اسرائیل سخن می گفت، تاکید کرد که "اسرائیل خود با یک ایران هسته ای کنار نخواهد آمد". وی گفت برای ما تمام گزینه هایی که سبب جلوگیری از دستیابی ایران به این قابلیت باشد، مشروعیت دارد.

اولمرت چند روز پس از آنکه در دیدار با رئیس جمهور آمریکا نگرانی این کشور از برنامه هسته ای ایران را مطرح ساخت، بار دیگر این موضوع را مطرح کرد.

در جریان آن دیدار، مقامات اسرائیلی، گزارش برآورد نهادهای امنیتی آمریکا مبنی بر توقف برنامه دستیابی به سلاح هسته ای توسط ایران در سال 2003 را رد کردند.

سخنان امروز رهبر اسرائیل، صریح ترین اظهارات او در باره احتمال اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران بوده است.

26 سال پیش، اسرائیل با یک حمله هوایی مانع از ادامه کار راکتور هسته ای عراق و توقف برنامه هسته ای آن کشور شد. اما حمله به تاسیسات اتمی ایران به دلیل پراکندگی و پنهان بودن کار آسانی نیست و به علاوه ممکن است با حمله متقابل ایران به اسرائیل یا ناوهای آمریکایی در خلیج فارس روبرو شود.

نظرهای خوانندگان

lotfan khodra beraye naboudi doshmenan dar keshvare khodeshan amade konid ta chenanke roozi be in sarzemine islami hamle kardand tavane onra dar keshvare khod bedahand.

-- ehsan djashan ، Jan 14, 2008 در ساعت 05:17 PM

اولمرت جان دیگه ...

اول به اون انکوله (سرکوزی) بگو که به حاج آقای فهد و شیخ پشم الدین بحرینی اتم نده به بوش جونتم بگو قرارداد میلیارد دلاری با همو فهد نبنده تا بعد ببینیم به ایران نوبت می رسه تازه یه نگاهی هم به اون 400 تا کلاهک هسته ای خودتونم بندازین بدک نیست. سر آمریکایی ها رو هم کلاه گذاشته بودن این صهیونیستها

-- مرتضی ، Jan 15, 2008 در ساعت 05:17 PM

اين بابا هم مث اينكه تنش خارشك گرفته. بي ادبيه كه بچه جلوي بزرگترش حرف بزنه اولمرت خان.

-- عبدالعلي خان ، Jan 15, 2008 در ساعت 05:17 PM

یک امپراتور قدیمی میگفت اگر با عزت جلوی یک جنگ را بگیریم بهتر از اینست که در صد جنگ پیروز شویم .

-- بدون نام ، Jan 17, 2008 در ساعت 05:17 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)