تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ایران هم ویدئوی واقعه تنگه هرمز را پخش کرد

امروز ایران ویدئویی از واقعه تنگه هرمز منتشر کرد که با ویدئوی پنتاگون به کلی متفاوت است.

به گزارش زمانه، در این ویدئو که امروز از طریق سپاه پاسداران در اختیار شبکه تلویزیونی پرس تی وی ایران قرار گرفته بود، به نظر می رسد که بین نیروهای ایرانی و آمریکایی مکالمه ای عادی جریان دارد.


در ویدئویی که ایران پخش کرده است مکالمه ای عادی بین شناورهای دو کشور جریان دارد

در فیلمی که امروز پرس تی وی پخش کرد، فرمانده قایق های گشتی ایرانی ضمن معرفی خود از ناوهای آمریکایی می خواهد تا شماره بدنه خود را اعلام کنند و پس از شناسایی و تعیین موقعیت آنها از سه ناوجنگی آمریکایی دور می شوند.

فیلم را ببنید

روز سه شنبه وزارت دفاع آمریکا فیلم دیگری منتشر کرده بود که در آن صدایی خطاب به اپراتور بی سیم ناو می گوید: دارم می آییم سر وقت تان تا چند دقیقه دیگر منفجر می شوید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این فیلم را که از شبکه های خبری بین المللی پخش شده بود را جعلی خوانده بود و گفته بود که به زودی فیلم خود را از این واقعه منتشر خواهد کرد.

وزارت دفاع آمریکا ادعا کرده بود که اوایل صبح یکشنبه پنج قایق گشتی ایران در تنگه هرمز پیام های تهدید آمیزی مخابره کرده اند، رئیس جمهور، مشاور شورای امنیت ملی، وزیر دفاع و وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به این خبر به ایران هشدار دادند و تهدید کردند که در صورت تکرار چنین واقعه ای باید منتظر عواقب وخیمی باشد.

اما ایران می گوید که هیچ تهدیدی از سوی نیروهای ایرانی صورت نگرفته است و این بخشی از جنگ روانی آمریکا علیه دولت آن کشور است.


در همین ارتباط:
ایران: فیلم پنتاگون جعلی است
سیاه‌بازی یا جنگ روانی؟

نظرهای خوانندگان

آنچنان كه از شواهد بر مي آيد هر دو طرف دورغ مي گويند

-- محمد ، Jan 10, 2008 در ساعت 10:05 PM

...
و باز رسوایی دیگر برای سران ایالات متحده؛ مورد تمسخر واقع شدن توسط جهانیان تا کی؟!

-- امین کیا ، Jan 10, 2008 در ساعت 10:05 PM

bad az yek hafte belakhare dastandar karane seda va sima tavanestand ba chasbandane filmha va sedaha yek asari khalgh konand ke ba an sarpooshi bar hemaghate baradarane jan bar kafi ke albate jane melat ra be kaf gerefte va khod torktazi mikonand,
begozarand.
aghayan ,khanomha va hame khanandegan ta key melati bayad asire daste ...i ke yek rooz dast,o pa ghat mikonand va rooze digar dokhtarhayeman ra bar rooye dar miraghsanand va roozi melati haftad milyuni ra ba se hezar sal omr be labe part gah mibarand, bashim?
ta key bayad jeloye cheshmeman amvaleman ra bedozdand va begooyand in sahme ma va haghe ma ast va shoma melat hich haghi joz sarkoob nadarid?
ta key dar khab?

-- behnam ، Jan 11, 2008 در ساعت 10:05 PM

Iran yau jomhuri Islami? which one? They are not the same!

-- بدون نام ، Jan 11, 2008 در ساعت 10:05 PM

نمی توان به درستی قضاوت کرد که فیلم و حرف های کدام درست است.

-- فرایا ، Jan 11, 2008 در ساعت 10:05 PM

سلام
در این فیلم http://www.breitbart.tv/html/26424.html یک کشتی تجاری هم در فاصله ای دورتر هم دیده می شود و هم چنین در این فیلم mms://217.218.67.244/presstv/080110/OUTPUT_11-10-00-Teh-Navy%20Patrol.wmv هلی کوپتر گشتی دیده می شه. چرا این شواهد کاربردی نداشتن؟!

-- پیام ، Jan 11, 2008 در ساعت 10:05 PM

دوستان زمانه
این صفحه قروقاطی شده و نمیشه درست مطالب را خوند و یا فیلم رو دید. لطفا یه نگاهی کنید که اشکال از کجاست.
سپاس

-- اختر ، Jan 11, 2008 در ساعت 10:05 PM

آمریکا در دروغ پردازی سابقه دار است و عنوان شیطان بزرگ واقعا برازنده دولتمردان این کشور است

-- حسین رحیمی ، Jan 12, 2008 در ساعت 10:05 PM

من که اگه جنگ بشه عمرا جبهه برم!حاضرم خونم در راه مبارزه با جمهوری اسلامی بر زمین بریزه نه در ظاهر برای دفاع از میهن و در باطن از جمهوری اسلامی واقعا اشتباه و احساسی بودن تا به کی؟

-- بدون نام ، Jan 12, 2008 در ساعت 10:05 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)