تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دکتر بشیریه از ایران رفت

دکتر حسین بشیریه استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران به دلیل مخالفت وزارت علوم با تدریس وی در دانشگاه از ایران رفت.

به گزارش سایت نوروز، بشیریه چند ماه پیش و پس از طی یک دوره فرصت مطالعاتی در ایالات متحده به ایران بازگشت اما مدیریت دانشگاه تهران اعلام کرد که وی به علت غیبت غیرمجاز اجازه تدریس در دانشگاه را ندارد.

بشیریه ماه گذشته با حکم رسمی، از سمت استادی دانشگاه تهران بازنشسته شد. گروه‌های دانشجویی بازنشستگی‌ بشیریه و جمعی دیگر از استادها را "بازنشستگی اجباری" می‌دانند.

حسین بشریه به حکم بازنشستگی خود اعتراض کرده و اعتراضیه بشیریه اکنون در بخش اداری دانشگاه تهران در حال رسیدگی است.

نظرهای خوانندگان

دکتر بشیریه از نادر اساتید ایرانی در حوزه علوم سیاسی است که هیچگاه راکد نمانده و ضمن پرکاری علمی و روش علمی و غیرجنجالی اش در برخورد با مسائل روز سیاسی رابطه ای خوب با دانشجویانش برقرار میکرد.کتابهای اخیر وی درحوزه آموزش دانش سیاسی به خصوص ادبیات گذار به دموکراسی اش نگاه پراتیک و واقع گرا به دنیای سیاست و اجتماع را به میان می کشد.احترامی خاص برای او قائل هستم .امیدوارم هرجا که هست سلامت و موفق باشد

-- نی لبک ، Dec 15, 2007 در ساعت 03:36 PM

ضايعه تاسف‌آوري است. دكتر بشيريه استاد بي‌نظيري است كه بسياري از اساتيد دانشگاه به جايگاهش حسرت مي‌برند و اين را من خود از واكنش‌هاي دو تن از اساتيد كهنه‌كار دانشگاه شهيد بهشتي ديده‌ام در واكنشي كه به دانشجويان نشان مي‌دادند هنگامي كه نام بشيريه و آثار پربار وي را مي‌برند. زهي تاسف براي خروج مجددش از كشور براي دانشجوياني كه مجددا بايستي واحد جامعه‌شناسي سياسي را با اساتيدي از سر بگذرانند كه هيچ بر دانشجويان افزون ندارند.

-- آزاد ، Dec 16, 2007 در ساعت 03:36 PM

بدترین دشمن حکومتهای بسته ( دینی یا غیر دینی ) اندیشیدن است . آقایان در اخراج دکتر بشیریه منافع خود را کاملا مد نظر داشتندو یکی از ارکان اندیشه سیاسی را از ایران اخراج کردند.

جناب دکتر بشیریه: دست مریزاد با مقاومتت.
آن باد که در دیار غریب نیز اندیشه ماکنی. . . .

-- از وراث مالک دوزخ ، Dec 16, 2007 در ساعت 03:36 PM

به هر حال غیبت ایشان فرصتی بس مغتنم در اختیار اقایان قرار داد تا یکی دیگر از نخبگان هم علی رغم میلش ترک وطن کند.مبارک است انشالله!!

-- بدون نام ، Dec 16, 2007 در ساعت 03:36 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)