تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

گور: آمریکا روند مذاکرات گرمایش زمین را مختل کرده است

ال‌گور برنده جایزه صلح نوبل و معاون سابق رییس جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه در کنفرانسی که از سوی سازمان ملل متحد درباره تغییرات آب و هوایی زمین در بالی اندونزی برگزار شد، ایالات متحده را متهم کرد که روند رسیدن به توافق درباره گرمایش زمین و آلاینده‌ها را مختل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، گور که به خاطر مطالعاتش درباره گرمایش زمین و مخاطرات آن جایزه صلح نوبل سال 2007 را از آن خود کرد، در این کنفرانس گفته است که "کشور من، ایالات متحده، مسئول به سرانجام نرسیدن توافق در بالی است."

نماینده اتحادیه اروپا در این نشست نیز هشدار داده بود که زمان برای رسیدن به توافقی که باید مکمل توافق کیوتو باشد به سرعت می‌گذرد. ایالات متحده تنها کشور صنعتی است که به پیمان کیوتو نپیوسته است.

این اتحادیه همچنین تهدید کرده است در صورتی که ایالات متحده به رویه خود درقبال توافقات بین المللی درباره گرمایش زمین ادامه دهد، در کنفرانسی که قرار است ماه آینده از سوی این کشور درباره این موضوع برگزار شود شرکت نخواهد کرد.

ایالات متحده، ژاپن و چند کشور دیگر نسبت به لحن پیش‌نویش سند بالی درباره میزان کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای از سوی کشورهای صنعتی تا سال 2020 اعتراض دارند.
ایالات متحده قصد دارد ماه آینده میلادی نشستی را با کشورهای صنعتی دیگر برگزار کند تا شاید بتواند آن‌ها را به دیدگاه خود متمایل کند.

بسیاری از کارشناسان محیط زیست معتقدند هستند که رویکرد دولت بوش به مسئله گرمایش زمین، می‌تواند برای آینده زمین مخاطره آمیز باشد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)