تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: گزارش اطلاعاتی آمریکا گامی به جلو بود

محمود احمدی‌نژاد، رییس‌ جمهوری ایران امروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد پیشنهاد گفتگوی بدون پیش شرط و رو در رو با رییس جمهور آمریكا در حضور رسانه‌ها همچنان روی میز ماست.

احمدی‌نژاد همچنین در باره گزارش 16 سازمان اطلاعاتی ایالات متحده در مورد برنامه هسته‌ای ایران گفت: "بخش عمده این گزارش تایید مواضع ملت ایران و تایید عدم انحراف در فعالیتهای هسته ای ما بود البته بخش دیگری در این گزارش بود که به گذشته اشاره داشت و من فکر می کنم جامعه اطلاعاتی آمریکا با بررسی جدی تر می تواند همین نظر را در مورد گذشته هم پیدا کند."

احمدی نژاد افزود: "من این گزارش را یک گام مثبت و رو به جلو ارزیابی می کنم که امیدوارم گام های دیگر هم برداشته شود که در این صورت شرایط متفاوت خواهد شد و مسائل پیچیدگی های خود را از دست می دهد و راه برای حل مسائل اساسی منطقه باز خواهد شد."

به گزارس فارس، در این کنفرانس خبرنگاری از احمدی‌نژاد پرسید كه پیشنهاد پوتین به ایران و پاسخی كه جلیلی به روسیه برد چه بود كه وی در پاسخ گفت: "نمی‌خواهم به این سئوال پاسخ دهم."

احمدی‌نژاد تنها یک روز پس از آنکه علی لاریجانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی ایران از ارائه پیشنهادی از سوی پوتین به آیت‌الله خامنه‌ای خبر داده بود، آن را تکذیب کرد.

با این حال سعید جلیلی، دبیر فعلی شورای عالی امنیت ملی ایران پس از سفر به مسکو اعلام کرد که حامل پیام رهبر ایران برای رییس‌جمهوری روسیه بوده است.

کاخ سفید: کاملا با احمدی‌نژاد موافقیم

نظرهای خوانندگان

بگذاريد اين دشمن فرضي موضوعش تموم بشه... بگذاريد مردم از اين تحريم راحت بشند...ما گذشته نه در مورد امريكا يادمون ميره نه در مورد انگليس... ماخودمون مي خوايم جمهوري درست كنيم

-- رضا. ل از مشهد ، Dec 12, 2007 در ساعت 11:58 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)