تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۲۹ شهریور


سرخط آخرین خبرها در نیمروز پنج‌شنبه
۲۹ شهریور ۱۳۸۶
۲۰ سپتامبر ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

تهران، ایران: به گزارش ایسنا، شب گذشته کیان تاجبخش با تأمين وثيقه‌ی صد میلیون تومانی از زندان آزاد شد. پيش از اين، معاون امنيت دادسرای عمومی و انقلاب تهران از تبديل قرار بازداشت تاج‌بخش به وثيقه خبر داده بود. هاله اسفندیاری، دیگر متهم این پرونده، نیز سی‌ام مردادماه از زندان آزاد شد و موفق شد از ایران خارج شود.

تهران، ایران: حسن روحانی دليل لغو سفر خود به بروكسل و ديدار با سولانا را تعويق به وجود آمده در برنامه‌ی سخنرانی‌اش عنوان كرد. دبير سابق شورای عالی امنيت ملی، پس از بازگشت از برلين، در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا گفت: «سفر من به برلين بر اساس دعوت به يک سخنرانی صورت گرفت كه در حاشيه‌ی آن نيز چند ملاقات داشتم؛ كه ملاقات با مشاور امنيت ملی صدراعظم آلمان و نيز وزير خارجه از آن جمله بود». روحانی افزود: «البته قرار بود يک برنامه‌ی سخنرانی هم در بروكسل داشته باشم و در كنار آن با خاوير سولانا نيز ملاقات كنم؛ كه چون برنامه‌ی سخنرانی به تعويق افتاد، نتوانستم به بروكسل بروم». به گزارش ایسنا، حسن روحانی در عين حال از گفت‌وگوی تلفنی خود با سولانا خبر داد و گفت: «قرار شد در فرصت آينده يكديگر را ملاقات كنیم».

نیویورک، آمریکا: پلیس شهر نيويورک درخواست محمود احمدی‌نژاد، ریيس جمهوری ايران، را برای ديدار از محل وقوع حملات ۱۱ سپتامبر، به دلایل امنیتی، رد كرد. پليس نيويورک اعلام كرد درخواست احمدی‌نژاد به دلايل امنيتی و همچنين به دليل ساخت و ساز در اين سايت رد می‌شود. از سوی دیگر، دفترمايكل بلومبرگ، شهردار نيويورک، اعلام كرد به خاطر ساختمان‌سازی و همچنین به دلايل امنیتی، هيچ‌يک از سران كشورهای شرکت‌کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، نمی‌توانند وارد محوطه‌ی در حال ساخت برج‌ها شوند.

تهران، ایران: غلامرضا آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «هر چند كه در حال حاضر روی آژانس فشار زيادی است، ولی اميدواريم كه آنان بدون توجه به اين فضاسازی‌ها كار فنی را انجام دهند». به گزارش فارس، رییس سازمان انرژی اتمی ایران كه پس از شرکت در پنجاه و يكمين نشست مجمع عمومی آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در وین، به تهران بازگشته بود، بامداد امروز در فرودگاه مهرآباد به خبرنگاران گفت: «در ملاقات با البرادعی اشاره كردم كه ما در ايران يک بار ديگر تصميم گرفتيم كه با آژانس همكاری كنيم؛ هر چند تصميم سختی بود اما اين فرصت مهمی‌ست كه در اختيار آژانس و غرب قرار داده‌ايم و اگر نيت همكاری و حل مسايل باشد، اين آمادگی در ايران فراهم شده است».

پاریس، فرانسه: برنار كوشنر امروز گفت: «حاضرم به تهران بروم». وزیر خارجه‌ی فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه‌ی فیگارو گفت قصد فرانسه ميانجی‌گری بين غرب و ايران است و افزود: «حرف‌های من بد فهميده شد».

مادرید، اسپانیا: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، که به اسپانیا سفر کرده است، سخنان اخیر برنار کوشنر را «بی‌اهمیت» خواند. به گزارش ایرنا، محمدحسين صفار هرندی گفت: «هميشه در هنگام برگزاری اجلاس‌ها چنين تحركاتی صورت می‌گيرد؛ ولی اين‌كه چرا اين بار فرانسه اين نقش را بر عهده گرفته عجيب است، زيرا هميشه اين نقش را انگليس به عهده می‌گرفت».

یانگون، میانمار: به رغم تدابیر امنیتی شدید، بیش از ۱۰۰ تن از راهبان بودایی در اعتراض به عملكرد دولت میانمار صبح امروز در خیابان‌های یانگون دست به تظاهرات زدند. راهبان خشمگین پس از عبور از برابر ساختمان «حزب اپوزيسيون مردمی برای دموكراسی»، پس از سه روز اجازه يافتند وارد معبد شوداگون پاگودا شوند. در هفته‌ی اخیر، و در پی رفتار خشونت‌آمیز نیروهای نظامی با راهبانی که به صف معترضان به افزايش قيمت سوخت بودند، اعتراض‌های فزاینده‌ای در شهرهای مختلف کشور میانمار صورت گرفته است.راهبان بودایی خواستار عذرخواهی دولت هستند.

تهران، ایران: صبح امروز هواپيمای «صاعقه» پرواز آزمايشی خود را در آسمان تهران انجام داد. به گزارش ايسنا، صبح روز پنج‌شنبه با حضور وزير دفاع، فرمانده‌كل ارتش، فرمانده‌ نيروی هوايی ارتش، و تعدادی دیگر از مسئولان و فرماندهان نظامی، پرواز آزمايشی هواپيمای صاعقه در تهران انجام شد. ایسنا هواپيمای صاعقه را «از نسل جديد فوق‌مدرن آذرخش» معرفی کرده است كه تاکنون دو فروند آن به پرواز درآمده است.

تهران، ایران: وزارت اطلاعات اعلام کرد: «هيچ‌كس در خصوص آزمون سراسری امسال دستگير نشده است». روابط عمومی وزارت اطلاعات به خبرنگار فارس گفته است وزارت اطلاعات کسی را در ارتباط با آزمون کنکور سراسری سال جاری بازداشت نکرده است. از سوی دیگر فارس به نقل از عضو كميسيون آموزش مجلس گزارش کرده است که هنوز پرونده‌ی دستگيری‌های كنكور ۸۶ در دست بررسی‌ست و يكی از دستگيری‌های وزارت اطلاعات در شهرری بوده است. شهريار مشيری همچنین تأكيد كرده است که «اگر سازمان سنجش شكايت خود را پس نگيرد، تمام مستندات موجود در باره‌ی لو رفتن سوالات كنكور را به مطبوعات، رسانه‌های گروهی و مردم ارايه خواهد شد».

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)