تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۲۲ شهریور


سرخط آخرین خبرها در نیمروز پنج‌شنبه
۲۲ شهریور ۱۳۸۶
۱۳ سپتامبر ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

تهران، ایران: در ایران امروز اول ماه رمضان اعلام شد. به روال سال‌های اخیر، دفتر آیت‌الله خامنه‌ای بیانیه‌ای صادر کرد و اعلام داشت که دیده شدن هلال ماه به تایید رهبر ایران رسیده است.

اهواز، ایران: دادستان اهواز امروز اعلام کرد ۳ نفر «از عاملان بمب‌گذاری‌های سال ۸۴» ‬در این شهر اعدام شده‌اند. به گزارش ایرنا، موسی پیریایی زمان اجرای اعدام این افراد را «هفته‌ی جاری» اعلام کرد. به گفته‌ی دادستان عمومی و انقلاب اهواز، «تعداد ديگری از عوامل بمب‌گذاری در نوبت اعدام هستند كه پرونده‌های اين افراد در تهران در دست پيگيری است». پيريايی گفته است «۸۰ درصد عاملان بمب‌گذاری‌های سال ۸۴ در خوزستان دستگير شده‌اند؛ و برخی از اين افراد از جمله رهبران آنها در ساير كشورها به سر می‌برند».

مسکو، روسیه: ولادیمیر پوتین روز گذشته ويکتور زوبکف را به عنوان نخست وزير جديد روسیه معرفی کرد. با استعفای ميخاييل فرادکوف، نخست وزير قبلی، روز گذشته در حالی موافقت شد كه تنها چند ماه به انتخابات رياست جمهوری روسیه باقی مانده است. دلایل استعفای فرادکوف و همچنین تصمیم پوتین برای برگزیدن چهره‌ای ناشناخته به مقام نخست وزیری واکنش‌های مختلفی را در رسانه‌های روسیه پدید آورده است.

امان، اردن: یک دادگاه نظامی اردن شانزده اسلامگرا، از جمله رهبرگروه فتح‌الاسلام، را به اتهام برنامه‌ريزی برای پیوستن به پیکارجویان در عراق، به يک تا هشت سال زندان محكوم كرد. این دادگاه نظامی شاکر العبسی، رهبر گروه فتح‌الاسلام، را به طور غیابی به ۵ سال زندان محکوم کرد. مسئولان لبنانی پیش از این گفته بودند شاکر العبسی در نبردهای نهرالبارد کشته شده است؛ اما سه روز پیش اعلام شد جسد یافت شده متعلق به او نیست. شاکر العبسی تاکنون دو بار در اردن به طور غیابی به اعدام محکوم شده است.

نیویورک، سازمان ملل: بان كی‌مون، دبيركل سازمان ملل، در ديدار با محمد خزاعی، سفیر ایران در این سازمان، گفت از هيچ تلاشی برای كمک به نتيجه‌بخش بودن روند همكاری‌های ايران و آژانس دريغ نخواهد كرد. به گزارش ایرنا، بان کی‌مون همچنین از توافق اخير ايران و آژانس استقبال كرد.

تهران، ایران: صبح امروز محمود احمدی‌نژاد با حضور در مراسمی، از اعضای تيم‌های واليبال نوجوانان و جوانان و تيم ملی بسكتبال ایران تقدير کرد. در پایان این مراسم، احمدی‌نژاد به هر یک از اعضای این تیم‌ها حواله‌ی یک اتومبیل اهدا کرد. تيم والیبال نوجوانان ايران بتازگی در مسابقات جهانی اين رشته در مكزيک به مقام اول دست یافت و تیم والیبال جوانان ایران نیز در مسابقات جهانی در مراکش سوم شد. تيم ملی بسكتبال ایران نیز در جام ملت‌های آسيا به مقام اول دست یافت.

توکیو، ژاپن: شینزو آبه یک روز پس از استعفا از نخست وزيری ژاپن، به سبب خستگی مفرط در بیمارستان بستری شد. به گفته‌ی یکی از اعضای کابینه‌ی ژاپن، پس از انجام آزمایش‌های پزشکی می‌توان از وضعیت جسمی شینزو آبه مطمئن شد. آبه روز گذشته با اعلام ناگهانی تصمیمش به استعفا از نخست وزیری، محافل سیاسی را شگفت‌زده کرد.

تهران، ایران: رييس جمهوری ایران با درخواست یک ايران‌شناس آمريكايی برای تدفين در كنار زاينده‌رود موافقت كرد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی رياست جمهوری، پروفسور ریچارد فرای، ایران‌شناس برجسته‌ی آمریکایی، در نامه‌ای به احمدی‌نژاد از او درخواست کرد پس از مرگش اجازه دهد جسدش در کنار زاینده‌رود در اصفهان به خاک سپرده شود. رییس جمهوری ایران نیز در نامه‌ای به وزیر کشور از او خواست تا خواسته‌ی این ایران‌شناس تحقق یابد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)