تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱۴ شهریور


سرخط آخرین خبرها در نیمروز چهارشنبه
۱۴ شهریور ۱۳۸۶
۵ سپتامبر ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

تهران، ایران: مراسم تودیع و معارفه‌ی رییسان پیشین و جدید بانک مرکزی صبح امروز در محل بانک مرکزی ایران برگزار شد. به گزارش ایرنا محمود احمدی‌نژاد، رييس جمهوری ايران، در این مراسم گفت: «امروز فرصت خوبی برای اصلاح سيستم بانكی فراهم شده است و بايد بتوانيم قانون بانكداری اسلامی كه بسيار مترقی و دارای ديدگاه‌ها و جهت‌گيری‌های مترقيانه است را مورد اجرا قرار دهيم». احمدی‌نژاد در سخنان خود همچنین گفت: «بانک‌ها نبايد نيازهای اوليه‌ی مردم... را بر اساس الگوی مصرف و در قالب عقود موجود تأمين كنند...بايد اين نيازها را به سمت قرض‌الحسنه ببريم». رییس جمهوری ایران در اين مراسم ضمن تقدير از زحمات ابراهيم شيبانی، هديه‌ای از طرف وزير امور اقتصادی و دارايی به وی اهدا كرد. در مراسم امروز، طهماسب مظاهری، رییس جدید بانک مرکزی، ۳ جهت‌گیری عمده‌ی این بانک را «سند چشم‌انداز ۲۰ ‬ساله»، «برنامه‌ی چهارم توسعه» و «اصل ۴۴ قانون اساسی» معرفی کرد.

سیدنی، استرالیا: جرج بوش، ریيس جمهوری آمريكا که به استرالیا سفر کرده است، امروز در کنفرانس خبری مشترکی با جان هوارد، نخست وزیر این کشور، شرکت کرد. بوش در این کنفرانس خبری گفت: «نشانه‌هايی از پيشرفت‌های نظامی و سياسی در عراق ديده می‌شود». جرج بوش همچنین کاهش نیروهای نظامی آمریکا را در عراق محتمل دانست اما افزود «هنوز هيچ تصميم نهايی در اين باره گرفته نشده است». رییس جمهوری آمریکا شب گذشته، و پس از سفر ناگهانی به عراق، وارد سيدنی شد.

آنکارا، ترکیه: ديويد ميلی‌بند، وزير خارجه‌ی بریتانیا، شب گذشته وارد آنکارا شد و صبح امروز گفت‌وگوهای خود با علی باباجان، وزير خارجه‌ی تركيه، را آغاز کرد. گفت‌وگوهای دو طرف پشت درهای بسته انجام گرفت. میلی‌بند همچنین قرار است، به عنوان نخستین میهمان خارجی عبدالله گل، با رییس جمهوری ترکیه نیز دیدار کند.

مسکو، روسیه: مبارزات انتخابات پارلمانی در روسيه از امروز با انتشار فرمان ولادیمیر پوتین رسماً آغاز شد. در فرمان رییس جمهوری روسیه، که در روزنامه‌ی رسمی روسيكايا گازتا منتشر شد، دوم دسامبر سال جاری زمان انتخابات اعلام شده است. دوم مارس سال آينده نیز رقابت‌های ریاست جمهوری این کشور آغاز خواهد شد.

هلمند، افغانستان: صبح امروز انفجار بمبی کنار جاده‌ای در گرشک، در ولایت هلمند، موجب کشته شدن فرمانده پليس اين شهر و يک پليس دیگر شد و همچنین ۳ نفر را زخمی کرد.

تهران، ایران: منوچهر متكی، وزير خارجه‌ی ايران، در ديدار با وزير خارجه‌ی كره‌ی شمالی، از سفر رهبر کره به ايران استقبال كرد. به گزارش ايرنا به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت‌ خارجه، متكی در اين ديدار با قدردانی از حضور كره‌ی شمالی در اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، اين كشور را «دوست سنتی جمهوری اسلامی» توصیف کرد. پاک اوئی چون، وزير خارجه‌ی كره‌ی شمالی نيز با بيان اين‌كه مسئولان كره‌ی شمالی احترام خاصی برای ايران قايل هستند، گفت: «ما روابط با ايران را در اولويت قرار داده‌ايم و برای پيشرفت آن از هيچ كوششی فروگذار نخواهيم كرد».

تهران، ایران: رییس مجلس شورای اسلامی حکومت دینی و اسلامی را بهترین نوع حکومت دانست و با تاکید بر این که روحانیت در سایه حکومت دینی می تواند در کنار امور دینی و علمی به مسایل اجتماعی و سیاسی نیز بپردازد، از طلاب جوان کشور خواست که آیت‌الله خامنه‌ای را برای خود اسوه و الگوی برتر قرار دهند. به گزارش مهر، غلامعلی حداد عادل صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌ی علمیه‌ی مروی گفت: «روحانیت همواره برای خود الگو داشته است. امروز مقام معظم رهبری بهترین الگو برای روحانیت جوان است که باید اسوه‌ی آنها باشد».

تهران، ایران: برای سرپرست پیشین اداره‌ی منابع و معادن كرج کیفرخواست صادر شد. به گزارش ایسنا، با شكايت مديرعامل يک شركت خصوصی، قرار مجرميت و كيفرخواست سرپرست وقت اداره‌ی منابع و معادن كرج صادر شد. بر اساس اين گزارش، سرپرست وقت اداره‌ی صنايع و معادن كرج به شاکی قول داده بوده است با نفوذ در مراجع دولتی، وامی چهارونيم ميليارد تومانی فراهم کند. او در عوض از شاکی درخواست ۶۷۵ ميليون تومان به عنوان كارمزد کرده بود.

تهران، ایران: یک ‌راننده با ۳۳۰ تخلف و ۶ ميليون ‌تومان جريمه احضار شد. به گزارش فارس، ریيس مركز اطلاعات كنترل ترافيک پليس راهنمايی و رانندگی گفت: «اين راننده‌ی متخلف با خودروی ماكسيمای خود طی يک سال مرتكب ۳۳۰ فقره تخلف شامل سرعت و سبقت غيرمجاز، نبستن كمربند ايمنی، مكالمه با تلفن همراه، حركت به صورت مارپيچ و بسياری از تخلفات حادثه‌ساز شده است كه از سوی پليس احضار و به مرجع قضايی معرفی شد».

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)