تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۳ شهریور


سرخط آخرین خبرها در نیمروز شنبه
۳ شهریور ۱۳۸۶
۲۵ اوت ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

تهران، ایران: سخنگوی شورای نگهبان گفت: «عضویت در این شورا به‌عنوان شغل قلمداد نمی‌شود». به گزارش ايسنا، عباسعلی كدخدايی در نشست خبری اين هفته‌ی خود همچنین خبر داد که اولين جلسه‌ی هيأت مركزی نظارت بر انتخابات برگزار شده و از ميان ۵ عضو، آيت‌الله جنتی به‌عنوان رييس مركزی هيأت نظارت انتخاب شده است. كدخدايی در پاسخ به اين سوال كه: با توجه به انتصاب احتمالی يكی از نظاميان مستعفی به عنوان معاون سياسی وزير كشور نگرانی‌های احزاب افزایش یافته است گفت: «در اين مورد هيچ اظهارنظری نخواهيم داشت».

تهران، ایران: همايش بين‌المللی مهدويت با رويكرد حقوقی - سياسی صبح امروز در تهران گشایش یافت. به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، در این همایش گفت: «دشمنان از دعوت به مهدويت وحشت دارند؛ زيرا نمی‌خواهند مردم به عدالت فكر كنند. اما پاسخ ما به آنها اين است كه زورمداران به آخر خط رسيده‌اند و تاريخ آنان به پايان رسيده است». در این همایش همچنین به تعدادی از «مهدی‌ياوران» لوح تقدير اهدا شد. محسن قرائتی، سرلشکر فيروزآبادی، اسفنديار رحيم مشايی، استاندار قم و رييس دفتر رييس جمهوری و نادر طالب‌زاده از جمله «مهدی‌ياوران» برگزيده بودند.

تهران، ایران: ایسنا از قول يک فعال دانشجويی خبر داده است: حكم تذكر كتبی و درج در پرونده‌ی رضا ريخته‌گر قياسی، دانشجوی رشته‌ی پزشكی و عضو انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه علوم پزشكی تبريز هفته‌ی گذشته صادر شده است. به گفته‌ی ایسنا، تخلف اين دانشجو «بر هم زدن نظم دانشگاه» اعلام شده است.

اسلام‌آباد، پاکستان: ارتش پاكستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد موشک بالستيک كروز را امروز با موفقيت آزمايش كرده است. بر اساس این بیانیه، موشک هاتف ۸، با برد ۳۵۰ ‬كيلومتر قادر به حمل كلاهک هسته‌ای‌ست.

ژیری، افغانستان: صبح امروز انفجار یک بمب کنار جاده‌ای بر سر راه خودروی یک سازمان امنیتی آمریکایی ۲ کشته و ۲ زخمی بر جای گذاشت. رییس پليس ولايت قندهار اعلام کرد بمب از راه دور کنترل می‌شده است.

کاظمین، عراق: منابع بیمارستانی کاظمین، در شمال بغداد، اعلام كردند ظهر امروز بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در یکی از میدان‌های اصلی شهر دست کم ۷ تن کشته و بیش از ۳۰ تن زخمی شدند.

امان، اردن: خانواده‌ی رييس جمهوری اسبق عراق اعلام کردند وی را در اردن به خاک خواهند سپرد. عبدالرحمان عارف، بین سال‌های ۱۹۶۶ و ۱۹۶۸ رییس جمهوری عراق بود و روز گذشته در ۹۱ سالگی در امان درگذشت.

شیرناک، ترکیه: صبح امروز در درگيری سربازان ارتش تركيه و اعضای حزب كارگران كرد تركيه (پ.ک.ک) در شیرناک، در جنوب شرقی این کشور، ۱۰ تن از جدایی‌طلبان و ۲ سرباز كشته شدند.

کویت، کویت: معصومه المبارک، نخستین وزیر زن در کویت، شب گذشته استعفا كرد. معصومه المبارک، وزير بهداشت كويت، در پی آتش‌سوزی در بیمارستانی در کویت که به مرگ ۲ تن و زخمی شدن ۱۹ تن دیگر انجامید، شب گذشته استعفای خود را تسلیم شیخ صباح الاحمد الصباح کرد. پیش از این ۲ نماینده‌ی سنی پارلمان کویت، خواستار استیضاح المبارک به‌خاطر آتش‌سوزی روز پنج‌شنبه و همچنین «سوء استفاده‌های مالی» در وزارت بهداشت این کشور شده بودند. دو سال پیش، در ژوئن ۲۰۰۵، انتصاب معصومه المبارک به مقام وزارت بهداشت در این کشور محافظه‌کار حوزه‌ی خلیج فارس واکنش‌های فراوانی آفریده بود.

مادرید، اسپانیا: پليس اسپانيا اعلام کرد مسئولیت انفجار روز گذشته در منطقه‌ی باسک متوجه گروه جدايی‌طلب باسک، اتا، است. بامداد روز گذشته بر اثر انفجار بمب جاسازی شده در یک خودرو، در برابر ایستگاه پليس دورانگو، در ایالت ويسكايا، ۲ مأمور پليس مجروح شدند. پليس اسپانيا همچنین احتمال داده است این گروه جدايی‌طلب عملیات روز گذشته را از پایگاهی که در پرتغال تأسیس کرده‌اند سازمان داده باشد.

سیسیل، ایتالیا: شعله‌های آتش در جنگل‌های جزیره‌ی سیسیل همچنان زبانه می‌کشند و از حجم آتش کاسته نشده است. در شهر مونرئاله آتش به نزدیکی کلیسای جامع رسیده است. امدادگران موفق شدند ۱۰ نفر، از جمله ۴ کودک، را از میان آتش نجات دهند. در سن‌مارتینوی سیسیل نیز آتش برای پنجمین روز متوالی همچنان شعله‌ور است. روز گذشته جسد یک پیرمرد ۸۰ ساله نیز در آتش‌سوزی‌های جنوب ایتالیا یافته شد و بدین ترتیب، شمار قربانیان آتش‌سوزی‌های این کشور از آغاز تابستان تاکنون به ۱۲ نفر رسید. گفته می‌شود عامل آتش‌سوزی‌ها مافیای اقتصادی‌ست که قصد دارد در مناطق جنگلی اقدام به ساختمان‌سازی کند.

یانگون، میانمار: ۶۳ تن از معترضان به افزایش بهای سوخت در میانمار بازداشت شدند. حکومت نظامی میانمار ۱۳ ‬تن از اين افراد را، كه عضو گروه "نسل ۸۸" هستند، به تضعيف دولت، همدستی با گروه‌های شورشی و اقدام علیه امنیت كشور متهم کرده است. از دو هفته پيش، بهای بنزین در میانمار از ۱۵۰۰ ‬كياتس به ۳۰۰۰ كياتس افزایش یافت.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)