تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۲۹ مرداد


سرخط آخرین خبرها در نیمروز دوشنبه
۲۹ مرداد ۱۳۸۶
۲۰ اوت ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

تهران، ایران: سومين دور مذاكرات ايران و آژانس بين‌المللی انرژی اتمی عصر امروز در تهران برگزار می‌شود. خبرگزاری ایرنا از قول يک مقام آگاه در شورای عالی امنيت ملی خبر داده است اين مذاكرات صبح و عصر روز سه‌شنبه نيز ادامه خواهد يافت.

تهران، ایران: حجت‌الاسلام پورمحمدی، وزير كشور، شمار گروگان‌های حادثه‌ی روز گذشته در چابهار را ۱۲ نفر اعلام کرد و خبر داد که آنها به پاكستان برده شده‌اند. به گزارش ایرنا، وزیر کشور افزود: «مذاكراتی روز گذشته در رابطه با دستگيری اشرار با مقامات پاكستانی داشتيم كه اين مذاكرات در ساعات آينده‌ی امروز نيز ادامه خواهد داشت». پورمحمدی تأكيدكرد: «مقامات پاكستانی ملزم به دستگيری اشرار و باز پس دادن گروگان‌ها هستند». از سوی دیگر، ایرنا به نقل از رسانه‌های پاكستان گزارش کرده است که ۲۱ ‬گروگان ایرانی در عملیاتی آزاد شده‌اند. به گفته‌ی ایرنا، راديو پاكستان امروز اعلام کرد: «گروگان‌های ايرانی در عمليات نيروهای نظامی در منطقه‌ی بليده، در نزديكی شهر تربيت ايالت بلوچستان پاكستان، آزاد شده‌اند». به گزارش اين راديو، در اين عمليات يک نفر كشته و ۲ نفر نيز زخمی شده‌اند. تلويزيون خصوصی جيو پاكستان نیز خبر داد در اين عمليات ۱۶‬پاكستانی دستگير شدند که از آنها تعدادی اسلحه، نارنجک، راكت، سلاح‌های سبک و سنگين، مين‌های ضدتانک و بمب‌های دستی كشف شده است.

مشهد، ایران: وزیر خارجه‌ی ایران اتهامات آمريکا عليه سپاه پاسداران را «يک بازی تبليغاتی» خواند. به گزارش ایسنا، منوچهر متکی در نشستی خبری در مشهد گفت: «از نظر ما اين بحث دارای اهميت چندانی نيست و تا زمانی که به صورت رسمی مطرح نشود جوابی به آنها نخواهيم داد».

المثنی، عراق: صبح امروز استاندار المثنی، در جنوب عراق، بر اثر انفجار بمب کشته شد. ۲ تن از محافظان محمدعلی الحسانه نیز در این انفجار جان باختند. در اين استان حالت فوق‌العاده اعلام شده است.

دمشق، سوریه: نوری المالكی، نخست وزير عراق، امروز برای دیدار با مسئولان سوریه وارد دمشق شد و مورد استقبال محمد ناجی عطری، نخست وزير سوريه، قرار گرفت. المالكی قرار است در اين سفر همچنین با بشار اسد، رييس جمهوری سوریه، و فاروق الشرع، معاون رييس جمهوری سوريه، دیدار و گفت‌وگو کند.

هنگو، پاکستان: صبح امروز در حمله‌ی انتحاری یک خودرو به یک مرکز پليس در شهر هنگو، در ايالت سرحد پاکستان، ۳ سرباز كشته و بیش از ۱۵ سرباز دیگر زخمی شدند.

کابل، افغانستان: پلیس افغانستان امروز موفق شد در عملیاتی یک زن امدادگر آلمانی را که به گروگان گرفته شده بود آزاد کند. پلیس با محاصره‌ی خانه‌ی گروگانگیران، در جنوب غربی کابل، کریستینا مه‌یر را آزاد و ۶ تن از عوامل این آدم‌ربایی را بازداشت کرد. این امدادگر آلمانی روز گذشته در رستورانی در کابل ربوده شده بود. به گفته‌ی مسئولان امنیتی افغانستان، آدم‌ربایان وابسته به طالبان نبوده‌اند و سوابقی کیفری داشته‌اند. وزارت خارجه‌ی آلمان آزاد شدن این زن را تایید کرده و گفته است او هم اکنون در سفارت آلمان در کابل حضور دارد.

بانکوک، تایلند: نتایج انتخابات روز گذشته‌ی تایلند نشان از آن دارد که حدود ‪ ۵۸‬درصد از رأی دهندگان با پيش‌نويس هجدهمين قانون اساسی تايلند موافقت کرده‌اند. در ‬سپتامبر سال گذشته، و در جریان ناآرامی‌های پدید آمده از انتشار اخباری مربوط به «فساد» تاكسين شيناواترا، نخست وزير وقت، ارتش تایلند در کودتایی بدون خونریزی قدرت را در این کشور به دست گرفت. با تصویب پیش‌نویس جدید در انتخابات دیروز، انتخابات عمومی در ماه دسامبر در این کشور برگزار خواهد شد.

پاپوا، اندونزی: بامداد امروز زمين لرزه‌ای به قدرت ۵,۵ ريشتر ایالت پاپوا، در شرق اندونزی، را لرزاند. مركز اين زمين لرزه ۱۳۶ ‬كيلومتری جنوب شرقی مركز ایالت پاپوا و در عمق ۳۰‬ كيلومتری زمين اعلام شده است. هنوز گزارشی از تلفات و خسارات احتمالی دریافت نشده است.

اوکیناوا، ژاپن: صبح امروز هواپيمایی تايوانی در فرودگاه ناها، در اوكيناوای ژاپن، به هنگام پیاده شدن مسافران دچار آتش‌سوزی شد. تاکنون مجروح شدن ۲ تن از ۱۵۵ مسافر این هواپیمای بوئینگ گزارش شده است. ژاپن اعلام کرده است که این حادثه را در دست بررسی دارد.

تهران، ایران: وزارت صنايع و معادن شكايت‌های خود را از مطبوعات پس گرفت. به گزارش ايسنا، مهندس محرابيان، سرپرست وزارت صنایع و معادن، طی دستوری گفته است: «ضمن احترام به نظر وزير سابق، جناب آقای دكتر طهماسبی، تعامل هرچه بهتر وزارتخانه با رسانه‌ها نيازمند باز شدن باب گفت‌وگو و مفاهمه با اصحاب رسانه است. بنابر اين لازم است كه در نخستين گام جهت تمهيد اين پيوستگی و همراهی، همه‌ی شكايات مطروحه‌ی وزارتخانه از جرايد باز پس گرفته شود».

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)