تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

واکنش اسرائیل به آزمایش موشکی ایران

ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل در واکنش به آزمایش موشکی ایران، هشدار داد کشورش در صورت احساس تهدید، آمادگی اقدام در برابر ایران را دارد.

آقای باراک که سخنانش در تل‌آویو توسط بی‌بی‌سی‌نیوز انعکاس یافت، اعلام کرد که اسرائیل در گذشته نیز ثابت کرده در صورتی که منافع حیاتی‌اش در خطر قرار گیرد در هیچ اقدامی تأمل نخواهد کرد.


باراک هشدار داد کشورش آمادگی اقدام در برابر ایران را دارد/AP

با این حال وزیر دفاع اسرائیل اضافه کرد که بهتر است پیش از هر گزینه دیگر درباره ایران، راه‌حل‌های دیپلماتیک پیگیری شود.

وی گفت که در حال حاضر، تمرکز بر تحریم‌های بین‌المللی و اقدامات قدرتمند دیپلماتیک است و این راه‌ها باید با دقت دنبال شود.

اظهارات آقای باراک در حالی‌است که وزیر خارجه ایالات متحده، نیز در واکنش به آزمایش موشکی ایران، هشدار داد که کشورش در برابر «تهدیدات ایران علیه اسرائیل» عقب‌نشینی نخواهد کرد.

ایران به‌رغم واکنش‌های منفی به آزمایش موشک‌های شهاب ۳ در روز چهارشنبه، در سومين روز از رزمايش موشکی خود (روز پنجشنبه) موشک‌های بيشتری را آزمايش كرد.


محدوده دسترسی موشک‌های آزمایش شده ایرانی/AFP

تحلیلگران نظامی گفته‌اند که سامانه‌های ردیاب ایالات متحده، تا کنون هفت پرتاب موشک را ثبت کرده‌اند که این پرتاب‌ها شامل موشک ایرانی شهاب ۳ نیز می‌شود.

به گفته منابع ایرانی برد موشک شهاب ۳، دو هزار کیلومتر است که در این‌صورت اسرائیل، عربستان سعودی، پاکستان، افغانستان و بخشی از اروپای شرقی را در برد خود قرار می‌دهد.


در همین زمینه:
ابراز نگرانی چین از آزمایش موشکی ایران
هشدار دوباره رایس به ایران
ایران موشک‌های جدیدتری آزمایش کرد
انتقاد اوباما و مک‌کین از آزمایش موشکی ایران
واکنش سریع آمریکا به آزمایش موشکی ایران
احمدی‌نژاد: موشک فضایی ایران بومی است
توان موشکی سپاه، تقویت می‌شود
برگزاری رزمایش سپاه در خلیج‌فارس

نظرهای خوانندگان

از شما چه پنهان جمهوری اسلامی هرچه می سازد و می بافد چند روز بعد خراب از کار در می اید موشک هایش هم همه اش پلاستیکی هست رمق هوا رفتنم ندارند برج می سازند فرو می ریزد سد می سازند فرو می ریزد هواپیما می سازند لنگش در اسمان در می رود کابینه تشکیل می دهند زپرتش 2 روزه در می رود مذاکره می کنند فردا دروغ از اب در می اید کشتی می سازند سوراخ می شود فرمانده نیروی انتظامی مبارزه با ارازل و اوباش تعین می کنند ارازل و اوباش و خانم باز از کار در می اید چی بگیم که هرچه نگیم بهتره موشک هواکردنشونم مثل بقیه کاراشون قراضه و بی بخار است موشک پلاستیکی بخارش بیشتر از این موشک هاست هوا نرفته تلپی می افتد زمین .

-- عاقل ، Jul 11, 2008 در ساعت 07:26 PM

جناب آقای عاقل
بهتره که همه چیز رو سیاه و سفید نبینیم. من هم اگرچه با سیاستهای رژیم فعلی حاکم بر ایران موافق نیستم ولی باید پذیرفت که حتی همین مقدار پیشرفت هم -اگرچه در زمینه نظامی- ابزار دفاعی و بازدارنده بسیار خوبی در برابر هر مهاجمی ست. فکر نمی کنید اگر ایران ایران موشکها را نداشت تا حالا توسط امریکا و اسرائیل به روز سیاه یوگسلاوی و عراق افتاده بود؟

-- بی نام ، Jul 11, 2008 در ساعت 07:26 PM

Aghaye Aghel hadeaghal in jorat ra darad va anra misazad.hala ke jenabeali chenin fatwaei midahid hadaeghal inke anra misasad ba wojede inke tahate tahrim ast.yani jenabeali hosh va zekawate hamwatanan va elme be inke anha niz mitawanand ra zire soal mibarid.yani har jarahi niz bad as amal marizash,mariz mimirad.in ast neshane hambastegi shoma Iraniha ba daneshmandane watanetan.in ra bedanid ke eftekharafarinan che dar Iran va che dar kharej as Iran hamishe eftekhar afarideand va miafarinand.hal ke shoma nemitawanid bebinid in soal ra as khodetan bekonid.

-- بدون نام ، Jul 11, 2008 در ساعت 07:26 PM

Jenaban Bi nam, shoma rage nationalisti o meligarayitoun baraye regimi hast ke hazer be koshtane millionha Iranist ta nezame asre hajarie be estelah eslami ra negah darad. Nezami ke rouye ghajar o az dadane zamin o darya sefid kardand. Dar natijeh agar ham aghaye aghel be tore tanz az in regim gelaye mikonad o jedi nist mesle inke shoma bavaretoun shodeh ke in nezam az Iran o Irani o defa mikonad

-- Nam ، Jul 15, 2008 در ساعت 07:26 PM

سلام آقای عاقل و دوستان عزیز! پیشرفت تکنولوزی در هر زمینه باعث افتخار و غرور ملیست. ولی ای کاش دردی از درد مردم دوا میکرد. و اینکه شما واقعا فکر میکنید امریکا و اسراییل توان دفاع از خودشان و مقابله به مثل ندارند؟ در آن صورت چه خواهد شد؟

-- مهرداد ، Jul 31, 2008 در ساعت 07:26 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)