تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نگرانی اسرائیل از همکاری یک شرکت آلمانی با ایران

اسرائیل روز پنج‌شنبه در مورد قرارداد یک شرکت آلمانی برای ساخت سه کارخانه گاز مایع در ایران، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل گفت: «وزارت‌خانه ما با بالاترین مقامات در دولت آلمان گفت‌وگو خواهد کرد تا در این مورد توضیحات بیشتری دریافت کند و نگرانی خود را از موافقت دفتر کنترل صادرات آلمان با این قرارداد ابراز کند.»

وی افزود: «این تصمیم دولت آلمان در مغایرت با روح تحریم‌هایی است که توسط شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران اعمال شده‌است.»

به گزارش خبرگزاری دویچه‌وله آلمان، یک سازمان پرنفوذ یهودیان آمریکا به نام مرکز ویزنتال نیز روز سه‌شنبه گذشته از دولت آلمان خواست تا از این قرارداد صرف نظر کند.

طی این قرارداد که به تصویب اداره فدرال اقتصاد و کنترل صادرات آلمان رسیده، قرار است شرکت اشتاینر-پرماتکنیک گازتک آلمان در ایران سه کارخانه تبدیل گاز به مایع بسازد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این شرکت آلمانی به منظور «پر کردن جای خالی شرکت فرانسوی توتال» به انعقاد قرارداد با ایران پرداخته‌است.

شرکت توتال از از اوائل ماه ژوئیه همکاری خود با ایران را پایان بخشید. این شرکت علت این امر را «خطر بالای سیاسی» عنوان کرد، گرچه بعدها عنوان شد که این شرکت به همکاری با ایران ادامه خواهد داد.

اسرائیل و آمریکا دلیل فشارها و تحریم‌های خود علیه ایران را «جلوگیری از دستیابی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای» بیان می‌کنند.


در همین رابطه:
کاهش همکاری‌های تجاری فرانسه و بریتانیا با ایران

نظرهای خوانندگان

adam agar zedde yahoodi va zedde esrail ham nabashad,ba in raftare esrail be zedde esrail tabdil mishavad.moshti sahyonist mikhahand baraye jahan ghanoon vaz konand!agha iran arab nist ke be esrail savari dahad.

-- بدون نام ، Jul 31, 2008 در ساعت 10:25 AM

اگر یک شرکت جای خود را خالی کند دیگران به سرعت جای آن را پر خواهند کرد
رقابت اساس کار است و اقتصاد تبیین کننده سیاست

-- بدون نام ، Aug 2, 2008 در ساعت 10:25 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)