تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار دوباره رایس به ایران

کاندولیزا رایس ، وزیر خارجه ایالات متحده، روز پنج‌شنبه به ایران هشدار داد که کشورش در برابر «تهدیدات ایران علیه اسرائیل» عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رایس این سخنان را در حالی ابراز کرد که ایران در دومین روز از آزمایش‌های موشکی خود به‌سر می‌برد.

وزیر خارجه ایالات متحده که در کنفرانسی در گرجستان و در روز پایانی سفر سه‌روزه خود به اروپای شرقی سخن می‌گفت افزود: «ما از منافع خود و منافع هم‌پیمانان خود دفاع خواهیم کرد. ما تعهدات خود در خصوص دفاع از هم‌پیمانان‌مان را بسیار جدی می‌گیریم و هیچ‌کس نباید شکی در این بکند.»

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه از آزمایش موشک‌های میان‌برد و دوربرد دیگری در خلیج فارس خبر دادند. مقامات ایرانی قویاً تصریح کرده‌اند که آزمایش‌های موشکی روز چهارشنبه ایران هشداری است به اسرائیل برای خودداری از حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران.

کاخ سفید روز چهارشنبه از ایران خواسته‌بود تا از آزمایش‌های جدید موشکی خودداری ورزد.

تحلیلگران نظامی گفته‌اند که سامانه‌های ردیاب ایالات متحده، تا کنون هفت پرتاب موشک را ثبت کرده‌اند که این پرتاب‌ها شامل موشک ایرانی شهاب ۳ نیز می‌شود. به گفته منابع ایرانی، موشک شهاب ۳ بُردی برابر با ۲۰۰۰ کیلومتر دارد که در این‌صورت اسرائیل، عربستان سعودی، پاکستان، افغانستان و بخشی از اروپای شرقی را در برد خود قرار می‌دهد.

به گفته جان پایک از سازمان گلوبال سکیوریتی (امنیت جهانی)، «استقرار موشک‌های ایران هم‌اینک در بهترین حالت برای حمله به اهدافی در اسرائیل قرار دارند و این موشک‌ها از برد کافی برای این منظور برخوردارند.»

تحلیلگران نظامی جهان در حال حاضر در حال مطالعه داده‌های رسیده از رادارها، ماهواره‌ها و دیگر دستگاه‌های ردیاب برای تعیین مسافت طی‌شده توسط موشک‌های ایران و دقت هدف‌زنی آن‌ها هستند.


در همین زمینه:
ایران موشک‌های جدیدتری آزمایش کرد
انتقاد اوباما و مک‌کین از آزمایش موشکی ایران
واکنش سریع آمریکا به آزمایش موشکی ایران
احمدی‌نژاد: موشک فضایی ایران بومی است
توان موشکی سپاه، تقویت می‌شود
برگزاری رزمایش سپاه در خلیج‌فارس

نظرهای خوانندگان

لازم است تا اقدام عاجل برای جلوگیری از فاجعه نمود.

-- از وراث مالک دوزخ ، Jul 10, 2008 در ساعت 07:22 PM

کلوخ انداز را پاداش سنگ است. وقتی اسرائیل ایران را تهدید می کند ما هم باید در آمادگی کامل باشیم فرقنمی کند چه دولتی روی کار است. ما که نمی خواهیم بنشینیم وکشته هایمان را بشماریم و بر آن مویه کنیم. باید کاری کرد بازدارنده.

-- حمید ، Jul 10, 2008 در ساعت 07:22 PM

طبق تحقیقات چارلز جانسون ـ متخصص ویدیو و عکس ـ آنچه در ایران از پرتاب موشک نشان داده شده قلابی است.

-- بدون نام ، Jul 10, 2008 در ساعت 07:22 PM

جل الخالق!
مقامات دولتی اسرائیل چون " باراک" امروز و "مفاز" در روزهای اخیر، علنا صحبت از حمله اسرائیل به ایران کرده اند و به اصطلاح "مانور مدیترانه ای" هم در این زمینه انجام داده اند ولی خانم رایس به ایران اخطار میکند که اسرائیل را تهدید نکند.
بیچاره این اسرائیل!
این "سنگ پای قزوین " را فکر کنم خانم رایس از آن دوست دوران جوانی به یادگار حفظ کرده است.

-- امیر ، Jul 10, 2008 در ساعت 07:22 PM

از خانم رايس، جز اين‌هم انتظاري نداشتيم. اگر ايران‌ها در هم‌دهني با بعضي از جناح‌هاي سياسي، شعارهاي توخالي عليه آمريكا نمي‌دهند، به معناي آن نيست كه عملكرد تاريخي دولت ايالات متحده را فراموش كرده‌اند. پذيرفته‌ايم كه آمريكا حافظ منافع استراتژيك خود است در منطقه: اسراييل و نفت.

-- فرنك ، Jul 11, 2008 در ساعت 07:22 PM

خدا به دادمان برسد.
احتمالا اسرائیل و آمریکا می خواهد ما هم طعم شیرین پیروزی حزب ا.. لبنان را تجربه کنیم.
با کلی خرابی و ویرانی

-- رضا ، Jul 11, 2008 در ساعت 07:22 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)