تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برگزاری رزمایش سپاه در خلیج‌فارس

به دنبال برگزاری رزمایش نظامی آمریکا در خلیج فارس، سپاه پاسداران ایران نیز امروز سه‌شنبه رزمایشی را در خلیج فارس آغاز کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، هدف از این رزمایش که توسط نیروهای هوایی و دریایی سپاه پاسداران انجام می‌شود، بهبود توان واحد‌های موشکی و دریایی این نیروی نظامی عنوان شده است.

گرچه مقامات ایرانی تردید دارند که برسر برنامه هسته‌ای، جنگی بین این کشور و قدرت‌های جهانی شروع شود، اما جمهوری اسلامی همچنان اعلام کرده که در حال آماده‌باش کامل است.

خبرگزاری فارس، شب گذشته در گزارشی اعلام کرد که یگان‌های موشکی نیروی هوایی و شناورهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال برگزاری رزمایش موسوم به پیامبر اعظم ۳ هستند.

این خبرگزاری هدف از برگزاری چنین رزمایشی را ارتقای توان رزمی یگان‌های موشکی و دریایی اعلام کرد.
این رزمایش‌ها به‌طور معمول در خلیج فارس برگزار می‌شود.

در گزارش این خبرگزاری به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نشده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها نهادی است که نیروهای زمینی هوایی و دریایی متعلق به خود را دارد و به موازات نیروهای مسلح ایران فعالیت می‌کنند.

این نیروها همچنین مسئول مهمترین برنامه‌های مربوط به موشک‌های بالستیک از جمله موشک دور برد شهاب۳ را بر عهده دارند که قادر است اسرائیل و پایگاه‌های آمریکا را در خلیج فارس هدف قرار دهد.

این رزمایش درحالی برگزار می‌شود که تنش‌ها در هفته‌های اخیر بر سر برنامه هسته‌ای ایران شدت یافته است.

آمریکا چند روز پس از اعلام این‌که به ایران اجازه نخواهد داد تنگه هرمز را که مسیر حمل نفت خام از بزرگترین منطقه صادرکننده نفت است، ببندد، اعلام کرده که قصد دارد در خلیج فارس مانور برگزار می‌کند.

دریادار پیتر هادسون با صدور بیانیه‌ای از سوی ناوگان پنجم آمریکا گفته است که هدف از برگزاری مانور «استیک نت» آزمایش تاکتیک‌ها و ابزار حفاظت کننده از زیرساخت‌های دریایی همچون تاسیسات نفت و گاز است.

فرمانده سپاه پاسداران ایران در اظهاراتی اعلام کرد که تهران در صورت مورد حمله قرار گرفتن، کنترل‌هایی بر کشتیرانی در خلیج فارس و تنگه راهبردی هرمز اعمال خواهد کرد.

گمانه‌زنی‌ها در مورد حمله احتمالی به ایران به دلیل برنامه هسته‌ای این کشور، در پی انتشار گزارش ماه گذشته مبنی بر اینکه اسراییل برای چنین حمله‌ای تمرین کرده ، بالا گرفته است.

ترس از شدت یافتن مناقشه بین غرب و ایران - چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت دنیا - بهای نفت را به بیش از ۱۴۰ دلار در هر بشکه رسانده است.

در رزمایش نظامی پنج روزه آمریکا، که به گزارش واحد مرکزی خبر وابسته به تلویزیون دولتی ایران برای تأمين امنيت تأسيسات نفتی در مرکز و جنوب خليج فارس برگزار شده و امروز پایان یافته است، دو کشتی آمریکایی به همراه یک رزمناو بریتانیایی و یک کشتی بحرینی - متحد عرب آمریکا که میزبان ناوگان پنجم است - شرکت کردند.

قدرت‌های غربی می‌گویند که نگرانند ایران تحت عنوان برنامه غیرنظامی هسته‌ای، در پی تولید سلاح‌های هسته‌ای باشد اما تهران می‌گوید، هدف از برنامه هسته‌ای‌اش تولید برق است.

نظرهای خوانندگان

من موندم اگر زبونم لال جنگی هم بشه چه جوری بین سپاه و نیروهای مسلح می خواد هماهنگی ایجاد بشه واسه دفاع!!! اگه یه بلایی سر هم دیگه نیارن خوبه!!!!

-- مستانه ، Jul 8, 2008 در ساعت 11:20 AM

سلام.مستانه خانم شما خيالتان راحت باشد.بدانيد آنقدر با هم هماهنگ هستند و وظايفشان معلوم است كه در ذهن نمي گنجد.اگر سياست و دكترين نظامي به اين سادگي كه شما ميگوييد بود كه....

-- حميد ، Jul 9, 2008 در ساعت 11:20 AM

این وسط بیچاره مردم

-- علی ، Jul 9, 2008 در ساعت 11:20 AM

نفرین کورش ورستم و.... بر کسانی که آرزوی خوار شدن ایران را دارند.
واقعا لذت بردم.
راستی سخنگوی اسرائیل چی گفته؟!

-- ehsan ، Jul 9, 2008 در ساعت 11:20 AM

مافرزندان کوروشیم به همین راحتی نمی تونند ما رو شکست بدند مستانه خانوم!!!

-- محمد ، Jul 10, 2008 در ساعت 11:20 AM

گور بابا کورش من حیدریم امریکا مال این حرفا نیست

-- هادی ، Jul 11, 2008 در ساعت 11:20 AM

jenabe Mohammad, farzandane kourosh na jang talab boudand o na efrati hamanande bassijiha o sepah. Kourosh ra motalee farmayid

-- Nam ، Jul 11, 2008 در ساعت 11:20 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)