تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ایتالیا: اروپا پاسخ رهبر ایران را بدهد

فرانکو فراتينی وزير امورخارجه ايتاليا، روز گذشته در واکنشی زودهنگام به سخنان آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر ادامه غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران، گفت که از این سخنان مأیوس شده و معتقد است: «اين اظهارات نياز به پاسخی فوری، جدی و محکم از سوی اروپا دارد.»

آقای خامنه‌ای صبح چهارشنبه در یک‌ سخنرانی برای جمعی از مسئولان کشوری گفت که ایران به برنامه اتمی خود ادامه خواهد داد و تسلیم فشار‌های کشور‌های غربی نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، فرانکو فراتينی که بعد از ظهر دیروز با همتای بریتانیایی‌اش در یک کنفرانس خبری شرکت داشت، در واکنش به این اظهارات گفت: «من خيلی از اظهارات تنش‌زای اوايل صبح امروز آقای خامنه‌ای نااميد شدم.»

آقای فراتینی همچنین اعلام کرد: «ايران بايد برنامه غني‌سازي اورانيم را تعليق کند و براي اين کار هم مشوق‌هايي وجود دارد و اگر آنها به اين مسئله عمل نکنند تبعات اقتصادي برايشان وجود خواهد داشت.»

آیت‌الله خامنه‌ای در حالی از اصرار ایران بر ادامه غنی‌سازی اورانیوم خبر می‌دهد که براساس گزارش‌ها، غرب تنها دو هفته به تهران برای پاسخ به بسته پیشنهادی‌اش فرصت داده است.

پیشنهاد غرب به ایران، مشوق‌های تجاری و کمک به برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز در ازای تعلیق غنی‌سازی اورانیوم از سوی این کشور را در بر‌می‌گیرد.

آمریکا و متحدانش عقیده دارند که ایران درصدد استفاده از تکنولوژی هسته‌ای به منظور تولید سلاح اتمی است، اما جمهوری اسلامی بارها و در سخنرانی اخیر رهبر خود تأکید کرده که هدف از فعالیت هسته‌ای‌اش تأمین برق است.

آیت‌الله خامنه‌ای که در مسئله هسته‌ای این کشور حرف آخر را می‌زند، در سخنان دیروز خود گفته بود که جمهوری اسلامی در برابر فشار‌های «مستکبران» عقب‌نشینی نکرده و «به راه خود ادامه» خواهد داد.


در همین رابطه:
تأکید رهبر ایران بر ادامه غنی‌سازی
رایس: ایران، وقت‌کشی نکند
انتقاد هاشمی از تعیین ضرب‌الاجل در مذاکرات
احمدی‌نژاد: ایران ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد
انتشار پیشنهاد تهران در مذاکرات ژنو
هشدار رایس در مورد اقدامات تنبیهی بیشتر
جلیلی: در ژنو حرفی از تعلیق نشد

نظرهای خوانندگان

قرار بر این است که ایران غنی سازی را تا همین حد ادامه دهد لذا رهبر جمهوری اسلامی هم گفته ما ادامه میدهیم ولی نگفته ما توسعه میدهیم در همین حد هم مورد توافق 1+5 هست چیز زیادی نگفته

-- فرهاد- فریاد ، Jul 31, 2008 در ساعت 09:20 AM

انشا ا... توسعه هم میدهیم آنها ما را تحریم کرده اند حالا ما در همین حد بمانیم در این چند سال چه کرده ایم باز هم همان کار را میکنیم
صنایع ما وابسته به محصولات هسته ای هستند اگر ما ضرورت در برنامه هسته ای خود می بینیم توقف معنا ندارد

-- بدون نام ، Aug 2, 2008 در ساعت 09:20 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)