تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

کاخ سفید: اجازه وقت‌کشی به ایران نمی‌دهیم

کاخ سفید هشدار داد که نباید به ایران اجازه داده شود از مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای خود برای «وقت‌کشی» استفاده کرده و درعین حال، تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی را دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، استفان هادلی مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: «نمی‌توانیم به رژیم ایران اجازه بدهیم از مذاکرات برای وقت‌کشی استفاده کند و مسیر بومی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را باز نگه دارد.»

وی افزود که امیدوار است همه درباره این‌که ایران مجهز به سلاح هسته‌ای برای صلح خاورمیانه و جهان مصیبت بار خواهد بود، توافق برسند.

هادلی همچنین هشدار داد که هر کشور، شرکت، گروه افراطی یا فردی که به دشمنان آمریکا در دستیابی به تسلیحات کشتار جمعی کمک کند باید «کاملا پاسخگو» باشد.

وی گفت: «ایالات متحده، سال‌هاست این مسئله را روشن کرده که حق دارد در برابر آنهای که علیه آمریکا، مردم و نیروهای نظامی ما و همچنین دوستان و متحدان ما از تسلیحات کشتار جمعی استفاده می کنند با نهایت قدرت واکنش نشان دهد.»

هادلی ادامه داد: «امروز نیز اذعان می‌کنیم که هر کشور، گروه تروریستی یا فردی که از شیوه‌های تروریستی برای دستیابی به تسلیحات کشتار جمعی حمایت می‌کند را کاملا مسئول خواهیم دانست.»

ایالات متحده همراه با بسیاری از شرکای بین‌المللی خود، فشار بر رژیم ایران را برای توقف غنی‌سازی اورانیوم این کشور با استفاده از انزوای دیپلماتیک، اجرای تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و فشارهای مالی دنبال می‌کند.


در همین ارتباط:
تردید گیتس در موفقیت مذاکره با دولت احمدی‌نژاد
جدال لفظی اوباما و مک‌کین در موضوع ایران
پلوسی: حمله نظامی به ایران مد نظر است
متکی: به دنبال مذاکره با آمریکا نیستیم
بوش: اعراب مانع بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران شوند
تأکید اوباما بر دیپلماسی مستقیم در قبال ایران
بوش: جلوی بلندپروازی‌های ایران می‌ایستیم
انتقاد اوباما از کلینتون بر سر ایران
بوش: ایران صلح خاورمیانه را تهدید می‌کند
کلینتون، ایران را به حمله نظامی تهدید کرد

نظرهای خوانندگان

شما هرچی می خوای بگو اینقد چرت گفتید که من صلح طلب هم کم کم ترجیح می دم برنامه اتمی ما نظامی شود برای نجات کشور از هیولاهایی مثل شما. هر که با شما نیست تروریست است و هرکی با شما -حتی عربستان حامی مالی القاعده- تروریست نیست؟

-- یک دانشجو ، May 28, 2008 در ساعت 06:51 PM

آقای دانشجوی (شاید خارج نشین) سلام من بشما بگویم که خواهان حمله نظامی آمریکا به ایران نیستم ولی این رژیم پاک و مطهر و شهید پرور و تریست پرو و امامزاده پرور و شکنجه گر و اعدام کن در ملع عام و شلاق بدست و تبعیض گر کاری با مردم ایران کرده که در کوچه و خیابان و مسجد و حسینیه مردم عادی حتا می گویند پس آمریکا کی می آید؟؟ خواهر یا برادر عزیز شما میخواهی با این رژیم با این سپاه با این بسیج و با این فساد با این رشوه دهی و رشوه گیری با این همه فحشا با این همه زنای با محارم با این همه کف زنی و زور گیری و ناامنی چه کنی ؟ آری برادر این چنین شد. آری خواهر این چنین شد. شوفر تاکسی چند روز پیش می گفت الهی که آمریکا بیاد. و من متاسف شدم و در خفا گریان شدم ولی این چنین است. خامنه ای و رفسنجانی و خاتمی و احمدی نژاد و جنتی و خزعلی و سپاه و بسیج با ما چنان کرده اند که حالا چنین شده. شما اگر در ایرانی بیا برو در محله های جنوب شهر تا ببینی وضع چطور است. برو در شمال شهر تا بدانی فساد و فحشا و رشوه و رشوه و رشوه چه می کند فحشا و فحشا و فحشا چه می کند. تمامی روسپیان جامعه ی ایران زیر بیست سال و زیر بیست و پنج سال دارند روسپیان پانزده ساله و ده سیزده ساله هم داریم چه در شما شهر و چه در جنوب چه در تهران وچه درشهرستانهاو به وفور. اینان همگی فرزندان زیر سایه امام زمانند. گیرم که هر رزو امامزاده ای نوظهور را در دهی در کوهی دامن دشتی و مزبله ای و قبرستانی و شهری و جاده ای بیرون آورند آخر با این شیرازه در رفته امنیت اجتماعی و اخلاقی چه می خواهند بکنند؟ اینان همگی فرزندان خلف این انقلاب و این اسلام ناب محمدی هستند. خودشان می گویند که امام زمان همه چیز را زیر نظر دارد! این است نظر امام زمان! این است؟ این حکومت حکومت هیزپرور است مردان ایرانی روانی تر از زنها و زنها بیمارتر از مردانند. اینان احتیاج به روان درمانی دارند و نه داغ و درفش. در هر حال شما چه بخواهی و چه نخواهی برادر جعفری اعلام کرده که آمریکا بزودی خواهد آمد و راست هم می گوید. می دانی چرا؟ پاسخش این است که حکومت اسلامی و خصوصا سپاه و بسیج و روحانیت در کلیتش پیوسته در این سی سال با توهین ها با پرچم سوزاندنها با مرگ بر گفتنها با ترورها با تروریست پروردن ها با نهادینه کردن ضدیت با یهودیت و مسیحیت و بهاییت و سنی ها و دیگراندیشان و دیگرمذهبان با صدور بی وقفه ی انقلاب برای آمریکا کارت دعوت حمله به ایران فرستاده حالا خب آمریکا به قول جعفری نه تنها دارد می آید که آمده است. قربان شما.

-- من یک زن ، May 29, 2008 در ساعت 06:51 PM

دیپلوماسی آمریکا دو درس بزرگ به ج.ا.ا داده است:
1- قوی باش تا قورتت ندهیم.
2- به ما اعتماد نکن وگرنه ممکن است آنچه با دیگر دوستان خود ،چون شاه ، کردیم با تو نیز آن کنیم.

-- امیر ، May 29, 2008 در ساعت 06:51 PM

جهان هیچ گزیر و گریزی جز نابودی حکومت الله در ایران را ندارد. هر گزیر و گریز را این حکومت بر ایران و ایرانی و بر جهان و جهانیان بسته است. تنها یک امکان هست و آن بیرون آمدن مردم از خانه است. همین!

-- بدون نام ، May 30, 2008 در ساعت 06:51 PM

اگه آمريكا حمله كنه يك جور بدبخت مي شيم و اگه جمهوري اسلامي به راه خودش ادامه بده يك جور ديگه . حالا كدومش بهتره وااله اعلم

-- عباس بني اسدي ، May 31, 2008 در ساعت 06:51 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)