تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پلوسی: حمله نظامی به ایران مد نظر است

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که گزینه نظامی علیه ایران همچنان مد‌نظر است، اما هرگونه تصمیم برای اقدام نظامی باید با توجه به پیامدهای منفی آن صورت پذیرد.

وی که به مناسبت شصتمین سالگرد تشکیل اسرائیل به تل آویو سفر کرده، در مصاحبه با شماره روز دوشنبه روزنامه جروزالم پست گفت که اگر سایر کشورهای جهان، می‌خواهند دوست آمریکا باقی بمانند، باید در مقابل برنا مه هسته‌ای ایران بایستند.

وی افزود: «کشورهای جهان از جمله روسیه، چین و کشورهای مسلمان آسیایی باید بدانند که یکی از ستون‌های سیاست خارجی آمریکا متوقف ساختن تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی در جهان است و آنها باید بیش از پیش در مقابل دستیابی ایران به این نوع سلاح ها مقاومت کنند.»

پلوسی گزینه اقدام نظامی علیه ایران را منتفی ندانست و گفت که ما ناگزیریم همه راه‌ها را بررسی کنیم. این فقط لفاظی نیست بلکه حمله ایران به اسرائیل مطمئنا بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی با اشاره به این که آمریکا به تنهائی نمی‌تواند مانع از گسترش سلاح‌های هسته‌ای در جهان شود ادامه داد که چنان‌چه این نوع سلاح‌ها در سطح جهان گسترش یابد، تهدیدی برای همه و نه فقط آمریکا و اسرائیل خواهد بود.


در همین ارتباط:
بوش: اعراب مانع بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران شوند
تأکید اوباما بر دیپلماسی مستقیم در قبال ایران
بوش: جلوی بلندپروازی‌های ایران می‌ایستیم
انتقاد اوباما از کلینتون بر سر ایران
بوش: ایران صلح خاورمیانه را تهدید می‌کند
کلینتون، ایران را به حمله نظامی تهدید کرد

نظرهای خوانندگان

یکی از ستون‌های سیاست خارجی آمریکا متوقف ساختن تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی در جهان است
واقعا که حرف جالبی زده این خانوم.همین امریکاست که ده ها بمب هسته ای در اختیار اسراییل گذاشته اون وقت بیشرمانه این حرفارو تحویل مردم جهان می دن

-- فرهود ، May 19, 2008 در ساعت 04:55 PM

Chera waghti in Amrikaeiha be Israeal miresand dast va payeshan gom mishawad?jawab rahat ast sarmayedarane yahody ke pole siasathaye jahani ra dar dast darand va donya ra be samte jang va jonon pish mibarand manande jange jahani dar oropa.hanoz neghab as chehrehaye in afrade poshte parde nayaftade ast.be hamin dalil ast ke hame bayad dar moghabele pedarkhande sar kham konand.

-- بدون نام ، May 19, 2008 در ساعت 04:55 PM

گول نخوریم واحساساتی نشویم. این گونه سخنان ازجانب مادربزگ "پولوسی" بیشتروبیشتربه "پولسوزی" سرمایه ملت در بدست اوردن بمب اتم و خریدن سلاحهای نظامی از کمپانیهای روسی و کره شمالی و چینی و غیره میشود که چندین ده از تکنولوژی امریکا و اسراییل عقب تر هستند. حالا هر چه قیمت نفت بالا تر باشد پول بیشتری باید سوخته شود و نفت بیشتری استخراج. واحد پول چه اورو باشد چه دلار. زالو فقط خون را می شناسد و بس. نظام حاکم هم که "شهید پرور" و "گدا پرور" است. مشکل اصلی ما مردم "بی عدالتی" و "مرده پرستی" و"بردگی" و " خود بزرگ بینی" و"خراقات" وغیره و غیره است که با انکه اکثرا به ان واقفیم کوچکترین تلاشی برای نابودی این غده های سرطانی بر نداشته و خود را در انتظار رسیدن به بهشت موعود انرژی هستای و یا ظهورنا بهنگام امام زمان انهم از داخل یک چاه میفربیم. جل الخالق.

-- بدون نام ، May 20, 2008 در ساعت 04:55 PM

no foreign soldiers in Iran! no imperialists (obama) in Iran! no theocracy in Iran! these are the minimum conditions for an independent democratic Iran. Iran, right now, is not democratic and it is not independent!

-- Z ، May 20, 2008 در ساعت 04:55 PM

توجه کنید. رئیس دمکرات مجلس آمریکا در حقیقت اعتراف میکند که اگر حمله آمریکا پی آمد منفی نداشته باشد ، باید صورت گیرد.
واقعا به چه بهانه و توجیهی کشوری که هم اکنون دستش تا آرنج ، و آن نیز به بهانه واهی، در خون مردم عراق و افغانستان آغشته است این گونه بی مهابا از " حمله" سخن میگوید؟
این چه تمدنی است که آسان ترین راه حل رسیدن به مقصد را" چنگیز وار" و با بمباران و کشتار میسر میداند؟
کدام انسان آزاده ای این بربریت را تاب می آورد؟

-- امیر ، May 20, 2008 در ساعت 04:55 PM

ما مردم ایران دچار بیماری استبداد زدگی هستیم.دروغ ریا فریبکاری عدم تمایل به انجام کارهای گروهی فرصت طلبی در وجود ما نهادینه شده و خلاصه اینکه در درون همه مردم ایران یک دیکتاتور بالقوه وجود دارد. تا فرد فرد مردم ایران تغییر نکنند هر شخص یا گروهی که بر ایران حاکم شود تبدیل به دیکتاتور می شود . چون ما به دنبال قهرمانیم وخودمان مسولیت ÷ذیر نیستیم.پس به دنبال کمک از خارج نباشیم. ما لایق همین وضعیت هستیم مگر دارای فکر مدنی شویم و مبنای کارمان خرد وتعقل باشد.ما همه بیمار شده ایم.

-- استبداد زده ، May 20, 2008 در ساعت 04:55 PM

ajab.in azizane amrikaei 30 sal ast ke mikhahand be iran ye hamle bekoonand AMA shotoor dar khab binad panbe daneh.

-- soheil ، May 20, 2008 در ساعت 04:55 PM

Khanom Pelosi rast migoyad,chon ba in kar hesab ketabe kole jahan ra hal khahad kard.ba in hamle ke khode bush niz be an esan darad yani aghse jange jahani chzi ke sarmayedaran aslaheforosh haser be Risk an hastand.wali nemidanand ke ba in kar omre anan niz be payan miresad.

-- بدون نام ، May 20, 2008 در ساعت 04:55 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)