تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«محمد نیازی قربانی جدید پرونده پالیزدار»

روزنامه‌های ایران با اعلام خبر برکناری غیرمنتظره محمد نیازی از ریاست سازمان بازرسی کل کشور، این تصمیم محمود هاشمی شاهرودی رییس‌ قوه قضاییه را بی‌ارتباط با پرونده عباس پالیزدار نمی‌دانند.

محمد‌ نیازی که از سال ۱۳۸۳ رییس‌ سازمان بازرسی کل کشور بود، روز گذشته با صدور حکمی از سوی آقای شاهرودی از این مقام برکنار و به سمت عضو معاون دیوان عالی کشور منصوب شد.

> محمد نیازی کیست؟

روزنامه سرمایه در شماره امروز یکشنبه خود به نقل از موسی قربانی، عضو هیأت رییسه مجلس در خصوص دلایل برکناری آقای نیازی نوشت: «تغییر و برکناری وی به گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضاییه و خارج شدن اسناد به سازمان بازرسی کل کشور برمی‌گردد.»

گزارش‌ها در ایران حکایت از آن دارد که عباس پالیزدار عضو کمیته تحقیق و تفحص از قوه قضاییه، هزاران سند طبقه‌بندی شده را از سازمان بازرسی کل کشور به طور غیرقانونی خارج کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌ها از بازداشت مدیر کل حوزه ریاست سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با این پرونده خبر می‌دهند.

سخنگوی قوه قضاییه ایران از احضار و بازداشت ۱۱ نفر از کسانی که گفته می‌شود با آقای پالیزدار همکاری داشته‌اند، خبر داده است.

بر اساس اطلاعیه‌ای که روابط عمومی قوه قضاییه هفته گذشته برای رسانه‌ها ارسال کرده، نام سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارتباط با این پرونده دیده می‌شود.

این سه نماینده که هر سه از محافظه‌کاران نزدیک به محمود احمدی‌نژاد هستند، متهم به «معاونت در افشای اسرار نظام» جمهوری اسلامی شده‌اند.

نمایندگان مجلس هشتم در واکنش به این اطلاعیه با امضای نامه‌ای سرگشاده، با رد این اظهارات، اعلام کرده‌اند که تحقیق و تفحص حق نمایندگان ملت است و این اقدام قوه قضاییه در احضار نمایندگان را «تلافی‌‌جویانه» خوانده‌اند.

روزنامه سرمایه در ادامه می‌نویسد: «با این حال به نظر می‌رسد نحوه خروج برخی اسناد توسط پالیزدار از سازمان بازرسی، یکی از دلایل عمده حذف نیازی از رأس این سازمان است.»

عباس پالیزدار در یک سخنرانی در دانشگاه همدان اتهاماتی را متوجه ۴۴ مقام بلند‌پایه جمهوری اسلامی کرده است که در میان آن‌ها نام ۱۰ روحانی بلند‌پایه نیز دیده می‌شود.

وی هم‌اکنون تحت بازداشت مقامات قضایی ایران قرار دارد.

روزنامه اعتماد هم با عنوان «گسترش ابعاد پرونده پالیزدار» در صفحه اول شماره امروز خود نوشت که برکناری آقای نیازی در ارتباط با پرونده آقای پالیزدار بوده است.

این روزنامه هم‌چنین به نقل منابعی که نامشان اعلام نشده، از احتمال بازداشت حسن کامران یکی از نمایندگانی که پیش از این گفته می‌شد به دادگاه احضار شده است، خبر داد.

صحت و سقم این خبر هنوز از سوی هیچ یک از مقامات مجلس و قوه قضاییه تأیید نشده است.


در همین رابطه:
احضار دو نماینده مرتبط با پرونده پالیزدار
«افشاگری» کیهان در مورد عباس پالیزدار
پیگرد قانونی ۱۱ نفر در ارتباط با پرونده پالیزدار
عباس‌ پالیزدار زندانی شد

نظرهای خوانندگان

"دلایل برکناری آقای نیاز" اشتباه نگاشته شده. اصلاح فرماييد.

------------------------------------
سپاس از تذکر شما
تصحیح شد
زمانه

-- بدون نام ، Jun 29, 2008 در ساعت 01:29 PM

اگر این گزارش که از طزف پالیزدار گفته شده دروغ است چرا مقامات و دست‌اندرکاران نظام آن را تکذیب نمی کنند؟
ولی چون به نظر می رسد اقای پالیزدار آب در چال مورچه ها ریخته هر که از طرف خود یا دفترهایشان به یه طریقی دارند ماست مالی می کنند و به جایی رسیده که روزنامه کیهان به نیابت از طرف 44 نفر می گوید آن ها می خواهند از سود آن ها به نفع مردم مستضعف به کار برند...

-- هانا ، Jun 29, 2008 در ساعت 01:29 PM

بیچاره سر این همایش اصل 44 چه دک و پزی میداد! فکر نمی کرد که بلای قوه قضاییه که در این قوه به نام " اصل برکناری" معروف است سرخود ایشان نیز بیاید.

-- هادی ، Jun 29, 2008 در ساعت 01:29 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)