تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تیرباران دو پلیس ایران تأیید نشد

عباس محتاج، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور بار دیگر گزارش‌ها درباره تیرباران دو پلیس از ۱۶ پلیس ایرانی را که از سوی گروه جندالله گروگان گرفته شده‌اند، تأیید نکرد.

شبکه تلویزیونی العربیه، پنجم مردادماه به نقل از منابعی نزدیک به گروه جند‌الله اعلام کرده بود که دو پلیس دیگر به خاطر امتناع ایران از آزادی ۲۰۰ زندانی این گروه کشته شده‌اند.

سخنگوی جندالله تهدید کرده است در صورتی که مقامات ایران با آزادی ۲۰۰ تن از اعضای این گروه که در زندان به سر می‌برند، موافقت نکند، هر هفته دو نفر از پلیس‌های به گروگان گرفته شده را خواهد کشت.

۱۶ پلیس مرزی ایران، ۲۴ خردادماه امسال از سوی این گروه در سراوان ربوده و به پاکستان منتقل شده‌اند.

سراوان واقع در ۳۵۰ کیلومتری زاهدان و هم‌مرز با پاکستان است.

خبرگزاری فارس امروز یکشنبه به نقل از آقای محتاج اعلام کرد: «شهادت این گروگان‌های ایرانی به دست گروه عبد المالک ریگی را تأیید نمی‌کنیم.»

گروه جند‌الله که به رهبری عبدالمالک ریگی در سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران با حکومت مرکزی مبارزه مسلحانه می‌کند، در دو ماه اخیر اعلام کرده که تا کنون شش تن از ۱۶ پلیس را که به گروگان گرفته تیرباران کرده است.

این گروه فیلم تیرباران را برای پخش در اختیار شبکه تلویزیونی العربیه نیز قرار داده است.

تلویزیون العربیه تا کنون صحنه‌هایی از این تیرباران‌ها را پخش کرده است؛ اما آقای محتاج می‌گوید که تصاویر پخش‌شده را می‌توان «مونتاژ و جعل» کرد.

آقای محتاج هم‌چنین سفر تیرماه مهدی هاشمی سرپرست وزارت کشور به پاکستان را برای تحویل اعضای گروه جند‌الله به ایران را تأیید نکرد.

به گفته این مقام امنیتی، پرونده ۱۶ پلیس به گروگان گرفته شده هم‌اکنون از سوی وزارت اطلاعات و پلیس در دست پیگیری است.

گروه جندالله هم‌چنین متهم است که در دو سال اخیر، چندین اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان مرتکب شده است.

کشتار مسافران در منطقه تاسوکی زابل، انفجار اتوبوس حامل کارکنان سپاه در زاهدان و انفجار بمب صوتی در مقابل استانداری سیستان و بلوچستان از مهم‌ترین اتهامات آن‌ها اعلام شده است.


در همین رابطه:
«تیرباران دو پلیس دیگر از سوی جندالله»
جند‌الله از تیرباران دو پلیس دیگر خبر داد
واکنش پلیس در مورد خبر اعدام دو گروگان ایرانی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)