تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بشار اسد وارد تهران شد

بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه امروز (شنبه) در صدر هیئتی عالی‌رتبه برای دیدار با رهبران ایران وارد تهران شد و مورد استقبال محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری این کشور قرار گرفت.

براساس گزارش‌ها آقای اسد طی دو روز با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری ایران دیدار و گفتگو خواهد داشت.

این سومین سفر رئیس‌جمهوری سوریه بعد از به قدرت رسیدن احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ به ایران است.

انتظار می‌رود مسائل دوجانبه و منطقه‌ای به ویژه مناقشه هسته‌ای ایران در راس مذاکرات مقامات دو کشور قرار داشته باشد.


بشار اسد امروز مورد استقبال رسمی احمدی‌نژاد قرار گرفت، فارس

به‌نظر می‌رسد سفر آقای اسد به تهران در نتیجه مذاکرات ماه گذشته وی با نیکلای ساکوزی رئیس‌جمهوری فرانسه در پاریس صورت گرفته باشد.

در این دیدار سارکوزی از اسد خواسته بود که در مناقشه هسته‌ای تهران و غرب میانجی‌گیری کند.

سوریه از متحدان سنتی ایران در منطقه خاورمیانه است.

بشار اسد ۲۴ تیرماه سال‌جاری هشدار داده که حمله نظامی به ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور، تبعات خطرناکی برای ایالات متحده، اسرائیل و جهان خواهد داشت.

مناقشه هسته‌ای ایران و غرب که در ماه‌های اخیر بالا گرفته، از امروز صبح به‌خاطر امتناع ایران از پاسخ به بسته مشوق‌های غرب وارد فاز جدیدی شده است.

دو هفته پیش از این در مذاکرات ایران وغرب در ژنو، رسانه‌ها اعلام کردند که خاویر سولانا مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا از سعید جلیلی مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای این کشور خواسته که تا دو هفته دیگر پاسخ مشخصی به بسته پیشنهادی ارائه کند.

در حالی که آمریکا به ‌خاطر تاخیر پاسخ ایران، مقامات این کشور را تهدید به اعمال دور جدید تحریم‌ها کرده، این منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران است که با رد ضرب‌الاجل اعلام کرده که تهران پاسخ خود را در مذاکرات ژنو داده است.

نظرهای خوانندگان

این ولد حافظ اسد زرنگتر از ان است که خود را درگیرهرگونه مناقشه وبخصوص از نوع هسته ای ان کند. ایشان هم مثل برادر قذافی خوب میداند که چه موقع پایش را از تشک کشتی گیریهای ایرا ن با اسراییل بیرون بکشد. دلیل اصلی این دایه بهتراز مادراین است که می خواهد اطمینان یابد که سهمیه عظیم و مجانی نفتی را که تا بحال از ایران دریافت میکرده در اثر برسمیت شناخستن اسراییل توسط کشورش (که بزودی زود اعلام خواهدشد) قطع نمی شود. برای سوریه بدون نفت ایا بشکه نفت ۱۲۰ دلار و بیشتر که ان کشور مجانی از خامنه ای دریافت می کند بیشتراز هر چیز دیگر اهمیت حیاتی دارد وبخاطران بشارحتی احمدی نژاد را در اغوش گرفته و دست خامنه ای را بوسیده و میانجی هم میشود چون اینکارها همه بی خرج است و مقبوح اصلی ما ملت غیوروکشور عزیزوهسته ای مان است!

-- بدون نام ، Aug 2, 2008 در ساعت 01:56 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)