تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ایران از تیم‌ ملی فوتبال مصر شکایت کرد

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در خصوص لغو دیدارهای دوستانه با تیم‌ ملی مصر و تیم چارلتون بریتانیا به فدراسیون جهانی فوتبال فیفا شکایت کرد و لغو این دیدارها را ناشی از انگیزه‌های سیاسی خواند.

به گزارش امروز دوشنبه روزنامه‌های ورزشی چاپ تهران، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران در نامه‌ای خطاب به سپ بلاتر رئیس فیفا به طور خاص به نام تیم باشگاهی چارلتون اتلتیک از بریتانیا و تیم ملی مصر که برنامه دیدار خود با ایران را لغو کردند اشاره و اقدام آن‌ها را ناشی از انگیزه‌های سیاسی توصیف کرد.

آقای کفاشیان گفت: «شکایتنامه‌ای را از سوی فدراسیون فوتبال ایران مبنی بر دخالت سیاست در ورزش به فیفا ارسال کردیم که منتظر پاسخ از سوی آنان هستیم.»

تیم ملی فوتبال ایران که در حال کسب آمادگی برای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ است برای حضوری موفق در این بازی‌ها نیازمند بازی‌های تدارکاتی است.

باشگاه چارلتون این موضوع را که دیدار خود با تیم ملی ایران را تحت فشار دولت بریتانیا لغو کرده رد کرده است اما رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید ایران بارها از سوی فیفا تهدید به تعلیق بازی‌ها شده است، و اگر با ایران اینگونه برخورد می‌شود «باید با کشورهای دیگر که دارای فوتبال بین‌المللی هم هستند برخورد شود.»

فدراسیون فوتبال مصر بازی برنامه‌ریزی شده با تیم ملی فوتبال ایران را که قرار است ۳۰ مرداد ماه در امارات متحده عربی برگزار شود، به علت تنش‌ها برسر یک فیلم ایرانی درمورد ترور انور سادات رئیس‌جمهور پیشین مصر لغو کرده است.

سمیر ظاهر رئیس فدراسیون فوتبال ‌مصر در مصاحبه با «دریم تی‌وی» اعلام کرده که تیم ملی این کشور بنا به توصیه مقامات دولتی در مقابل ایران ‌ظاهر نخواهد شد.

قرار بود سه باشگاه اروپایی با تیم ملی ایران در اسپانیا بازی کنند اما تیم‌های اسپانیایی ماربلا و مالاگا به دلایل فنی از این دیدارها انصراف دادند و تیم چارلتون انگلیس نیز به طور مستقیم به طرف ایرانی اعلام کرد که دولت بریتانیا دستور لغو این بازی را داده است.

اولین بازی ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ روز ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) با عربستان در ریاض خواهد بود.

مناقشه‌های سیاسی در سال‌های اخیر میان ایران و غرب از جمله مناقشه هسته‌ای و اظهارات شدید‌اللحن محمود احمدی‌نژاد بر ضد اسراییل موجب بروز مشکلاتی برای تیم ملی فوتبال این کشور نیز شده است.


در همین رابطه:
شکایت ایران از فدارسیون فوتبال مصر
بازی دوستانه ایران و مصر لغو شد
لغو سه بازی دوستانه تیم ملی فوتبال در اروپا

نظرهای خوانندگان

اسلامیون حاکم بر جامعه ورزشی ایران بیش از مسئولان هر کشور دیگری انگیزه های سیاسی را وارد ورزش کرده اند. خود آنان پیوسته ورزشکاران ایرانی را از رویاروئی با تیم های اسرائیلی برحذر می دارند. منع ورود خانم ها به میدان های ورزشی نیز نوعی دخالت دادن سیاست و ارتجاعی ترین گونه بینش دینی در ورزش است.

-- ه. ه. ، Jul 21, 2008 در ساعت 10:03 AM

vaghean jaye ta'asof dare,shoma begin ma ba kodum keshvare donya moshkel nadarim?! be ellat raftarhaye nashayeste dulate iran,hame donya az ma fasele migiran.

-- Sahar ، Jul 22, 2008 در ساعت 10:03 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)