تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد بی‌سابقه روزنامه رسالت از دولت احمدی‌نژاد

روزنامه محافظه‌کار رسالت در یادداشتی کم‌سابقه دولت محمود احمدی‌نژاد را دولتی فاقد «تمرکز فکری در تصمیم سازی» و متزلزل در امور مدیریتی توصیف کرد.

این برای نخستین‌بار است که یک روزنامه‌ محافظه‌کار، عملکرد دولت سه‌ساله محمود احمدی‌نژاد را با صراحت مبتلا به آفاتی همچون «شکاف در برنامه و اجرا و فقدان تمرکز فکری وتصمیم سازی در مدیران ارشد» متهم می‌کند.

این انتقاد‌ها از سوی محافظه‌کاران در حالی از دولت احمدی‌نژاد مطرح می‌شود که وی وعده داده است برای اصلاح وضعیت اقتصادی مردم دست به تحولات کلانی در اقتصاد ایران بزند.

رشد نرخ تورم در ایران که بر اساس اعلام بانک مرکزی در خرداد ماه سال‌جاری به بالای 25 درصد رسیده است، یکی از معضلات اقتصادی پیش‌روی رئیس‌جمهور ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است.

این در حالی است که روزنامه رسالت در سرمقاله خود، دولت احمدی‌نژاد را «‌بی‌ثبات در لایه‌های زیرین مدیریت‌« معرفی می‌کند.

به نوشته این روزنامه محافظه‌کار، دولت آقای احمدی‌نژاد از «بلاتکلیفی مسئولان همکار و درجه اول مدیران ارشد و افتادن در ورطه امور جاری و روزمره» رنج می‌برد.

پیشتر احمدی‌نژاد که پیش‌بینی می‌شود در رقابت‌های انتخاباتی سال آینده شرکت کند، چنین انتقادهایی را رد و اعلام کرده که افزایش نرخ تورم معضلی جهانی بوده و دولت وی در حال مهار این مسئله است.

روزنامه رسالت در بخش دیگری از یادداشت خود با انتقاد از تغییر در سطوح بالای مدیریتی دولت نهم اعلام کرده است که «بی‌اعتمادی مردم به درست بودن انتخاب‌های بعدی دولت و مواردی از این قبیل در زمره آسیب‌هایی هستند که امروز دولت نهم - که به نام جریان اصول‌گرا و به نمایندگی از آن مشغول خدمت است- از تبعات آنها رنج می‌برد.»

پیشتر برخی روحانیون بلند‌پایه حوزه عملیه قم نیز از برخی کاستی‌های دولت نهم در حوزه‌های اقتصادی انتقاد‌هایی کرده بودند.

آخرین مورد این انتقادها، به آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی یکی از روحانیون سرشناس ایران برمی‌گردد که گفته است کشور، از سوء مدیریت رنج می‌برد.

برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که محمود احمدی‌نژاد از درآمدهای نفتی بالا برای اعطای وام‌های خرد با بهره پایین و تأمین طرح‌های زیربنایی استفاده کرده است که این امر، خود عرضه پول در گردش کشور را حدود ۴۰ درصد طی سال گذشته افزایش داده و منجر به افزایش نرخ تورم و گرانی در سال‌های اخیر شده است.

نظرهای خوانندگان

زمان برای این موش و گربه بازیها گذشته است. مشکل مملکت خودعلی خامنه ای وشورای سراپا پوسیده نگهبان اوست.

-- بدون نام ، Jul 22, 2008 در ساعت 10:22 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)