تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

شکایت ایران از فدارسیون فوتبال مصر

فدراسيون فوتبال ايران تهدید کرد که از تصميم مصر براي لغو بازي دوستانه خود با تيم ملي فوتبال اين کشور به علت يك فيلم جنجالي به فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) شكايت خواهد كرد.

این دومین تهدید مقامات فوتبال ایران بر ضد تیم‌های فوتبالی است که حاضر نشده‌اند علی‌رغم اعلام قبلی با تیم فوتبال این کشور بازی کنند.

پیش از این تیم چارلتون بریتانیا به علت آن‌چه که آزمایش موشکی نیرو‌های نظامی ایران عنوان شده بود، از بازی مقابل تیم ملی فوتبال این کشور را صرفنظر کرد.

مقامات فدارسیون فوتبال ایران اعلام کرده‌اند از این تیم به فیفا شکایت خواهند کرد.

تلويزيون دولتي ايران در پايگاه اينترنتي خود به نقل از علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال ايران اعلام كرد: «اگر بازي لغو شود، به فيفا شکايت مي‌کنيم.»

كفاشيان افزود: «اين مسئله سياسي است و به فدراسيون بين المللي فوتبال ( فيفا) اعلام خواهيم کرد.»

علي دايي سرمربي تيم ملي فوتبال ايران نيز در مصاحبه‌ای با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: «چه بخواهيم و چه نخواهيم ورزش جزيي از سياست شده است و ورزش به عنوان ابزاري در دست سياستمداران مورد استفاده قرار مي‌گيرد.»

فدراسيون فوتبال مصر اعلام كرد بازي برنامه‌ريزي شده با تيم ملي فوتبال ايران را كه قرار است ۳۰ مرداد ماه در امارات متحده عربی برگزار شود، به علت تنش‌ها برسر يك فيلم ايراني درمورد ترور انور سادات رئيس‌جمهور پيشين مصر لغو کرده است.

سمير ظاهر رئيس فدراسيون فوتبال ‌مصر در مصاحبه با «دريم تي‌وي» اعلام كرده كه تيم ملي اين كشور بنا به توصيه مقامات دولتي در مقابل ايران ‌ظاهر نخواهد شد.

خبر لغو این بازی در حالی اعلام می‏شود که تیم ملی ایران، اردوی اسپانیا را بدون برگزاری بازی دوستانه ترک می‏کند.

قرار بود سه باشگاه اروپایی با تیم ملی ایران در اسپانیا بازی کنند اما تیم‌های اسپانیایی ماربلا و مالاگا به دلایل فنی از این دیدارها انصراف دادند و تیم چارلتون انگلیس نیز به طور مستقیم به طرف ایرانی اعلام کرد که دولت بریتانیا دستور لغو این بازی را داده است.

تیم ملی ایران ۳۱ تیرماه، برای برگزاری اردوی تدارکی و بازی با چند تیم باشگاهی دیگر اسپانیا را به مقصد جمهوری چک ترک می‌کند.

اولين بازی ايران در مرحله نهايی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ روز ۶ سپتامبر (۱۶ شهريور) با عربستان در رياض خواهد بود.

مناقشه‌های سیاسی در سال‌های اخیر میان ایران و غرب از جمله مناقشه هسته‌ای و اظهارات شدید‌اللحن محمود احمدی‌نژاد بر ضد اسراییل موجب بروز مشکلاتی برای تیم ملی فوتبال این کشور نیز شده است.


در همین رابطه:
بازی دوستانه ایران و مصر لغو شد
لغو سه بازی دوستانه تیم ملی فوتبال در اروپا

نظرهای خوانندگان

تا وقتیکه فدراسیون خودمون درست کار نمی کند چه انتظاری از فدراسیون های دیگر کشورها داریم.مگه علی دایی میتونه در جام جهانی چکار کنه؟ فدراسیون نه برای سرمربی تیم ملی پول خرج کرد ونه برای بازی تدارکاتی !آخه تیم باشگاهی چارلتون درحد تیم ملی هست!

-- اسلام ، Jul 20, 2008 در ساعت 11:02 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)