تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

رایس در امارات، گزارش ژنو را دریافت می‌کند

وزیر خارجه آمریکا که هفته آینده به آسیا سفر می‌کند، در توقفی که در امارات خواهد داشت در جریان مذاکرات ژنو که با حضور نماینده آمریکا بین ایران و گروه ۵+۱ برگزار می‌شود، قرار خواهد گرفت.

شان مک‌کورمک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که ویلیام برنز فرستاده ارشد آمریکا به مذاکرات ژنو از فرصت توقف رایس در امارات برای دیدار با سران این کشور، استفاده خواهد کرد تا شخصاً وی را ار نتیجه این مذاکرات آگاه کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مک کورمک حضور برنز در مذاکرات ژنو را «تاکتیکی جدید» برای تشویق ایران به پذیرش پیشنهادهای جهانی و تعلیق غنی‌سازی اورانیوم خواند.

رایس که روز یکشنبه آمریکا را به مقصد ابوظبی ترک می‌کند، در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرده بود که ایالات متحده شدیداً از تلاش‌های دیپلماتیک ۵+۱ برای توقف غنی‌سازی توسط ایران حمایت می‌کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرده بود که مقامات ایرانی این پیام را دریافت کرده باشند.

گزارش خبرگزاری فرانسه همچنین حاکی است که مک‌کورمک در واکنش به گزارش گاردین در مورد احتمال گشایش دفتر حفاطت منافع آمریکا در ایران در یک ماه آینده، از تأیید با رد این گزارش خودداری کرد اما در عین حال تأکید که که این موضوع در نشست روز شنبه ژنو مورد بحث قرار نمی‌گیرد.

سفر آسیایی رایس به منظور شرکت در اجلاس آسه‌آن انجام می‌شود که قرار است در روزهای ۲۳ و ۲۴ ژوئیه در سنگاپور برگزار شود.


در همین رابطه:
سعید جلیلی عازم ژنو شد
ابراز رضایت ایران از حضور آمریکا در مذاکرات
استقبال از حضور برنز در مذاکرات ژنو
حضور آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ژنو
«آمریکا مخالف برنامه هسته‌ای ایران نیست»
انتشار متن پاسخ محرمانه ایران به ۵+۱
جلیلی و سولانا، ۲۹ تیر در ژنو دیدار می‌کنند

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)