تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

خرسندی ایران از آزادی اسیران لبنانی

منوچهر متکی وزير امورخارجه ايران، خرسندی خود را از آزادی پنج زندانی لبنانی از سوی اسرائيل در چارچوب تبادل اسيران اعلام كرد و آن را يك موفقيت برای حزب‌الله و مردم لبنان خواند.

واحد مرکزی خبر وابسته به تلویزیون دولتی ایران امروز پنجشنبه از قول منوچهر متكي نوشت که مردم لبنان نشان دادند که قادرند با مقاومت بخش زيادی از سرزمين خود و اسرای خود را از دست اسرائیل را آزاد کنند.

اين پنج زندانی سابق لبنانی چهارشنبه شب چون قهرمانان در بيروت مورد استقبال قرار گرفتند.

اين آزادی در چارچوب توافق تبادل ميان رژيم تل آويو و حزب‌الله، برای مبادله اجساد دو سرباز اسرائيلی اسير شده در سال ۱۳۸۵، با پنج زندانی لبنانی صورت گرفت.

متكی با اشاره به چهار ايرانی دستگير شده در سال ۱۳۶۱ توسط شبه‌نظاميان مسيحی در لبنان افزود که اسرائیل بايد تمامی زندانيان فلسطينی و ديپلمات‌های جمهوری اسلامی را آزاد كند.

تهران عقيده دارد كه اين چهار ديپلمات همچنان زنده و در اختيار اسرائيل هستند.

سه ديپمات محسن موسوی، احمد متوسليان و تقی رستگار‌مقدم و همچنين كاظم اخوان عكاس ايرنا از سال ۱۳۶۱ تاکنون در خاك لبنان ناپديد شده‌اند.

برخی جریان‌های سیاسی معقتدند که ايرانيان ربوده شده در شمال بيروت در لبنان کشته شده‌اند، این در حالی است كه تهران و حزب‌الله تأكيد دارند، اين افراد توسط شبه‌نظاميان به ارتش اسرائيل تحويل داده شده‌اند.

ايران از سوی اسرائيل و آمريكا به تأمين مالی و تسليحاتی حزب‌الله متهم شده است، اما حزب‌الله اعلام كرده كه فقط از سوی تهران حمايت سياسی می‌شود.


در همین رابطه:
آزادی سمیر قنطار، در دور جدید مبادله اسرا
اسرائیل «جاسوس حزب‌الله» را آزاد کرد

نظرهای خوانندگان

تعویض دو جسد اسرائیلی با 5 زندانی زنده حدود 140 جسد فلسطینی شادی ندارد مگر اینکه خود فلسطینیان باور داشته باشند که هر یک اسرائیلی برابر است با 100 عرب است از انجائی که تعویض ها همیشه اینگونه می باشد و از انجائی که خود اعراب باین نتیجه رسیده اند شاید درست باشد

-- حسن ، Jul 17, 2008 در ساعت 11:34 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)